fbpx
Portal Branży Ogrodniczej

Akademia Biznesu Ogrodniczego

0

Visual Merchandising  będzie tematem przewodnim Akademii Biznesu Ogrodniczego, która odbędzie się 23 marca podczas Targów Green Days w Nadarzynie . Wstęp na szkolenie jest bezpłatny

Aż 7/10 właścicieli sklepów ogrodniczych ma problem z właściwym zarządzaniem swoją placówką. Z myślą o nich wydawca „Biznesu Ogrodniczego” stworzył Akademię Biznesu Ogrodniczego, cykl szkoleń mający na celu podnieść  kompetencje managerskie. To profesjonalne wykłady z zakresu handlu, marketingu i psychologii sprzedaży.

Akademia „Biznesu Ogrodniczego” odbędzie się pierwszego dnia targów 23 marca o godz. 12.30- 16:30. Tematem przewodnim spotkania będzie visual merchandising. Klient kupuje oczami,  aż 95 % sprzedaży zależy od ekspozycji.  Istnieje szereg technik i sposobów na to, jak sprawić, by  ekspozycja towaru przyniosła  pożądany efekt.  Uczestnicy Akademii Biznesu Ogrodniczego poznają techniki tworzenia skutecznej ekspozycji w centrum ogrodniczym.

 

Jarosław Olewicz, wydawca „Biznesu Ogrodniczego”

Visual Merchandising jako cichy sprzedawca

„Właściwy produkt na właściwym miejscu w odpowiednim czasie i ilości  z dobrze dobraną ceną i we właściwych warunkach”

Program szkolenia:

Merchandising w teorii i praktyce

Planowanie ekspozycji i organizacja przestrzeni handlowej

Podstawowe błędy w ekspozycji produktów

Właściwa ekspozycja asortymentu

Produkt jako główny aktor w procesie sprzedaży

Zasada prawej ręki

Zasada lewego oka

Zasada najlepszej półki

Zasada złudzeń optycznych

Zasada minimum ekspozycji

Reguły lokalizacji produktów

Reguła wielkości

Reguła bloków

Reguła segmentacji

Efektywne zarządzenie asortymentem

Dobieranie asortymentu do aktualnych trendów i potrzeb klientów

Efektywne zarządzenie powierzchnią sklepową, towarem i polityką cenową

Zarządzenie cenami i promocjami

Metody wpływu na decyzje zakupowe klientów

Stany magazynowe – rotacja i zarządzanie

Rola oświetlenia, barw, muzyki, zapachów w sklepie

Zasada projektowania stref funkcjonalnych

 

Renata Kozłowska, partner w rozwoju ludzi  i organizacji. Konsultant, trener biznesu, coach IICD

 „I jak tu sprzedawać ?  – Praktyczne metody sprzedaży w gospodarce wysokokonkurencyjnej”.

Przestań sprzedawać!

Spraw, by klient chciał kupować

Przygotowanie i planowanie sprzedaży

Myślenie systemowe i procesowe,.

Umiejętność czytania intencji i emocji klienta

Sposób prowadzenia rozmowy sprzedażowej, która kończy się wymarzonym „tak”

Wyższa marża na wybranych produktach

Optymalizacja procesu sprzedaży

USP (Unique Selling Point) – przewagą konkurencyjną firmy

Najbardziej opłacalne segmenty sprzedaży

Segmenty sprzedaży, które można  rozwinąć

W jakich okresach w skali roku warto zaplanować sprzedaż do konkretnych segmentów.

Polityka cenowa, a struktura portfela klientów

Wskaźniki sprzedaży konieczne do monitorowania maksymalizacji zysków

Zarządzanie działaniami w czasie

To tylko niektóre z wielu zagadnień poruszanych podczas  Akademii Biznesu Ogrodniczego.

Szkolenie przeznaczone dla:

– Właścicieli, managerów  centrów ogrodniczych, małych i średnich sklepów ogrodniczych, którzy chcą utrzymać i wzmocnić swoją pozycję na rynku. – Osób planujących otworzyć działalność handlową w branży ogrodniczej

– Przedstawicieli handlowych z branży ogrodniczej, którzy chcą podnieść swoje kompetencje i przenieść się na wyższy poziom sprzedaży

 

 

 

Jarosław Olewicz

Wydawca magazynu „Biznes Ogrodniczy”, od wielu lat  związany z branżą ogrodniczą. Organizator i pomysłodawca Forum Branży Ogrodniczej. Uczestnik wielu konferencji, eventów i targów w kraju i za granicą. Pasjonat marketingu,  nowoczesnej sprzedaży i rozwoju osobistego zgodnie z mottem: Celem nie jest bycie lepszym od kogoś innego, lecz bycie lepszym od tego kim samemu było się wcześniej. Doświadczenie zdobywał w wielu międzynarodowych koncernach jako manager ds. sprzedaży, marketingu. Odpowiedzialny za podnoszenie efektywności sprzedaży poprzez wprowadzanie nowoczesnych metod ekspozycji i aranżacji produktów. Od ponad 10 lat związany z branżą ogrodniczą, absolwent Uniwersytetu Ogrodniczego w Poznaniu, mgr inż. Ogrodnictwa ze specjalnością Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni.  Praktyk, monitoruje rozwój branży ogrodniczej w Europie.  Podczas licznych międzynarodowych wizyt odwiedził wiele europejskich centrów ogrodniczych i skutecznie wykorzystuje zdobytą wiedzę w rozwój polskiego handlu ogrodniczego.

 

 

 

 Renata Kozłowska, partner w rozwoju ludzi  i organizacji. Konsultant, trener biznesu, coach IICD

 Ponad 500 pozyskanych do współpracy firm i międzynarodowych koncernów to bilans 15 lat aktywnej sprzedaży. Wnosi też wartość w obszarach marketingu strategicznego, zarządzania operacyjnego, efektywności komunikacji i optymalizacji procesów, szkoląc członków zarządu, menedżerów oraz  uczestnicząc w procesach transformacji średnich i dużych organizacji.

Absolwentka SGH i Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu. W trakcie 7-letniej pracy w koncernie Bertelsmann A.G. zarządzała wielomilionowymi projektami pozyskiwania członków do klubu „Świat Książki”. Jako właścicielka agencji reklamowej sprzedawała i prowadziła projekty marketingowe dla takich firm jak Wella Polska, Bank Pocztowy, Vitax, Imperial Entertainment, Philip Morris, M3 Komfort, Bank Handlowy. Będąc Dyrektorem Sprzedaży w austriackiej firmie szkoleniowej poszerzała kompetencje z zakresu zarządzania, zaawansowanych negocjacji i HR. Jest spełniona w roli mamy, wciąż zafascynowana światem i ludźmi.

Miniony rok spędziła w roli interim menedżera w hotelu Airport Hotel Okęcie na stanowisku Zastępcy Dyrektora Generalnego odpowiedzialna za m.in. za pracę działu handlowego i marketing firmy. Wraz z Zespołem doprowadziła do ponad 20% wzrostu obrotów firmy.

Zgłoszenia prosimy przesyłać na redakcja@biznes-ogrodniczy.pl.

Ilość miejsc ograniczona.

Formularz zgłoszenia na Akademię Biznesu Ogrodniczego

Polecamy

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.