Bliżej klienta

Firma AL-KO 11,13,28 i 20 września zaprosiła partnerów biznesowych, aby podsumować wiosenny sezon oraz  zaprezentować nowości na 2019 rok . – Jak wszyscy wiemy tegoroczny sezon do najłatwiejszych nie należał, aczkolwiek dzięki zmianom, które wprowadzamy w AL-KO, mimo że pogoda w tym roku nas nie rozpieszczała, w okresie od stycznia do sierpnia  zanotowaliśmy satysfakcjonujący wzrost sprzedaży – podsumował Marcin Liszyński, prezes

AL-KO bardzo mocno stawia na rozwój i chce być bliżej klienta, aby jeszcze lepiej odpowiadać na jego potrzeby – powiedział Marcin Liszyński, prezes AL-KO rozpoczynając spotkanie z  dilerami. Każdego roku firma zaprasza swoich partnerów biznesowych, aby podsumować sezon i zaprezentować nową ofertę firmy oraz przybliżyć warunki handlowe.

W tym roku szkolenia odbyły się w 4 regionach kraju – po to by właśnie być bliżej swoich klientów. Na każdym ze spotkań zostały przygotowane 4 stanowiska, na których zaprezentowano produkty firmy. Każdy mógł zobaczyć czym poszczególne maszyny się różnią i  wypróbować je podczas testowania.  – Jak wszyscy wiemy tegoroczny sezon do najłatwiejszych nie należał, aczkolwiek dzięki zmianom, które wprowadzamy w AL-KO, mimo że pogoda w tym roku nas nie rozpieszczała, w okresie od stycznia do sierpnia  zanotowaliśmy wzrost sprzedaży – podsumował Marcin Liszyński.

Podczas spotkania zostały przedstawione  poszczególne grupy produktów i ich udział  w strukturze sprzedaży firmy. Największy wzrost zanotowano w grupie robotów. Coraz częściej zakup robota jest już samodzielną inicjatywą  klientów. W Europie Zachodniej  wzrosty sprzedaży w kategorii robotów  są na poziomie 30-40 %, ale są to bardzo duże ilości.  Według prognoz w 2020 roku sprzedaż robotów w Europie przekroczy 1 mln sztuk rocznie. Dla porównania  kosiarek spalinowych sprzedaje się 4 mln, przy czym notują one spadki sprzedaży na poziomie 2-3 %.  – Rynek robotów docelowo kanibaluzje bardziej kosiarki niż traktory jak to zakładano pierwotnie.  Młodzi ludzie posiadający małe lub średnie trawniki bardzo szybko decydują się na zakup robota – podsumował Marcin Liszyński. W tym sezonie AL-KO zanotowało wzrost sprzedaży kosiarek akumulatorowych o 100 %. Większy udział  zanotowano  w grupie kosiarek spalinowych, kos i  traktorów.  Wzrostem może poszczycić się także technika wodna, tak dobry rezultat  był spowodowany tegoroczną suszą. –  Nasze dobre wyniki  są rezultatem zmian organizacyjnych, które przechodzimy.  Z  wieloma firmami  odnawiamy też  na nowo  współpracę – AL-KO istnieje oficjalnie na rynku Polskim już 25 lat stąd bardzo szeroka rzesza klientów którzy współpracowali lub współpracują z AL-KO. Zgodnie z obietnicą, AL-KO nastawia się na rzecz zacieśnienia współpracy z dilerami.

Co nowego

Ważną częścią spotkania było przedstawienie nowości 2019. W ofercie dostępne będą dwa nowe modele traktorów oraz  jeden model ridera. Traktorki będą dostępne w wersji hydrostatycznej, Rider jako jeden z nielicznych na rynku będzie miał  także wspomaganie kierownicy. Warto dodać, że z okazji jubileuszu 25-lecia AL-KO w Polsce, nowe maszyny będą miały bardzo atrakcyjną cenę. Kolejną nowością jest wprowadzenie linii 4 jubileuszowych kosiarek w kolorze antracytowym, wyposażanych w silniki Briggs oraz Honda o szerokości koszenia 46 cm i 51 cm.  Ostatnią nowością w kosiarkach będzie model classic z silnikiem z elektrycznym rozrusznikiem.

Dla swoich klientów AL-KO zaproponuje  także 2 nowe roboty w trzech wersjach każdy. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom roboty zyskają nowe możliwości komunikacji z użytkownikiem.

AL-KO rozszerza swoje portfolio o nowe produkty. Wprowadza na rynek  grille gazowe. Jest to wynik przejęcia firmy Masport, nowozelandzkiego producenta sprzętu ogrodniczego a także grilli gazowych. Prezentacja produktów cieszyła się ogromnym zainteresowaniem, tym bardziej, że na spotkaniu można było spróbować jedzenie, które serwowane było przez mistrzów grilla MASPORT.

Warto zaznaczyć, że nowy rok przyniesie wiele nowych udogodnień dla dilerów firmy.

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: