Castorama Polska zwiększyła sprzedaż o 3,4%

W roku finansowym 2018/2019 Castorama Polska kolejny rok z rzędu zwiększyła sprzedaż oraz zysk operacyjny

Zgodnie z raportem finansowym opublikowanym 20 marca br. przez Grupę Kingfisher, sprzedaż spółki Castorama Polska, będącej częścią tej Grupy, w zakończonym roku finansowym 2018/2019 (luty 2018 – styczeń 2019) wzrosła o 3,4% do 6 908 mln zł. Zysk detaliczny Castorama Polska wzrósł z kolei o 6,6%, do 873,7 mln zł, odzwierciedlając zwiększenie sprzedaży oraz pozytywne efekty zrealizowanych działań spółki na rzecz ograniczenia kosztów własnych przy jednoczesnym wzroście kosztów pracy w Polsce. – Nasze zyski są inwestowane w rozwój zaplecza logistycznego, systemów IT oraz nowoczesne kanały sprzedaży. Otwieramy nowe sklepy i tworzymy nowe miejsca pracy, równocześnie nie zapominając o obecnych pracownikach, których zaangażowanie doceniamy – mówi Łukasz Sas-Topolnicki, dyrektor administracyjno-finansowy Castorama Polska.

Nasz kraj jest jednym z kluczowych rynków dla Grupy Kingfisher, która realizuje obecnie rozpoczęty w 2016 r. pięcioletni proces transformacji. Zakłada on wykorzystanie skali prowadzonej przez Grupę działalności biznesowej, m.in. poprzez unifikację oferty. – Nowe, ujednolicone i innowacyjne gamy produktów stanowią obecnie 44% oferty w sklepach Grupy Kingfisher. Wprowadzenie w całej sieci produktów, które odpowiadają na potrzeby klientów w różnych krajach, pozwala nam zagwarantować im dostęp do rozwiązań wysokiej jakości w przystępnych cenach – dodaje Łukasz Sas-Topolnicki. Grupa unifikuje również systemy IT, na bazie których wdraża m.in. nowe rozwiązania e-commerce oraz stale zwiększa efektywność operacyjną.

Spółka ogranicza koszty własne, ujednolicając procesy IT i księgowe –z profesjonalnej obsługi finansowego centrum usług wspólnych w Krakowie, zatrudniającego już blisko 300 osób, korzystają obecnie trzy spółki w Grupie Kingfisher – B&Q z Wielkiej Brytanii, Castorama Francja i Brico Depot Francja.

W 2019 r. Castorama Polska będzie wzmacniała sprzedaż internetową, utrzymując przy tym tempo rozwoju tradycyjnej sieci sprzedaży – otwarcia nowych sklepów zaplanowano m.in.: w Elblągu, Bydgoszczy czy Pabianicach. Kolejnym elementem strategii będzie też rozwój zaplecza logistycznego. Planowane w tym roku zwiększenie powierzchni magazynowej do 150 tys. m kw. ma wzmocnić pozycję Castoramy na rynku e-commerce.

REKLAMA