fbpx
Portal Branży Ogrodniczej

Jak zwiększyć sprzedaż rodentycydów?

0

Choć sprzedaż środków gryzoniobójczych oraz produktów do monitorowania obecności myszy i szczurów wykazuje się dużą stabilnością, warto zadbać o dobrą promocję tego asortymentu w sklepie. Oto kilka sprawdzonych, skutecznych sposobów

 

Szczury i myszy lubią być blisko człowieka, niezależnie od pory roku. Jesienią i zimą praktycznie zapominamy o uciążliwych owadach, rośnie za to skala problemu związanego z obecnością gryzoni. Klient sięga jednak po odpowiedni preparat lub łapkę najczęściej dopiero wtedy, gdy już zauważy mysz czy szczura. Jak możemy zachęcić go, aby skorzystał z oferty produktów na gryzonie wcześniej, bez palącej potrzeby?

 

Dobra komunikacja

Jesienne i zimowe miesiące to dobry czas na wyeksponowanie rodentycydów na sklepowych półkach. Taka ekspozycja będzie skutecznie przypominać klientowi, że z gryzoniami nie ma żartów i warto zabezpieczyć się przed ich obecnością jeszcze przed realnym wystąpieniem problemu. Dobrym zabiegiem jest wykorzystanie różnych kanałów komunikacji z klientem, np. mediów społecznościowych, gazetek handlowych czy newsletterów, w których można wspominać o zbliżającym się lub trwającym okresie wzmożonego pojawiania się gryzoni w domach.

 

Ułatwianie wyboru

Bardzo szeroki asortyment produktów do zwalczania gryzoni utrudnia klientowi podjęcie szybkiej decyzji zakupowej. Taka sytuacja może skutkować zniechęceniem, a nawet odłożeniem zakupu w czasie lub zatrudnieniem specjalistycznej firmy DDD. Dlatego warto zadbać o to, aby klientowi stojącemu przy półce z rodentycydami szybko zaoferować fachową pomoc w wyborze odpowiedniego produktu. Dobrze wyszkolony personel powinien umieć wyjaśnić, czym różnią się poszczególne rodzaje trutek, zwracając uwagę na wady i zalety poszczególnych form użytkowych preparatów oraz zastosowane rodzaje i stężenia substancji aktywnych. Pomocny będzie tu również odpowiedni podział produktów na półce – najprostszym i najbardziej intuicyjnym kryterium jest kwestia obecności chemicznych substancji bójczych. Warto więc wydzielić strefę typowych trutek oraz produktów działających mechanicznie. W tej ostatniej kategorii, oprócz tradycyjnych łapek zatrzaskowych, coraz większą popularność zyskują pułapki klejowe, np. Bros Lep na myszy i szczury.

 

Potencjał akcji deratyzacyjnej

Pomocnym narzędziem zwiększającym sprzedaż z pobudek prewencyjnych może okazać się wywieszenie w widocznych miejscach sklepu informacji o dacie najbliższej akcji deratyzacyjnej w danej miejscowości lub w sąsiednich miastach. Obowiązek aktywnego uczestnictwa w deratyzacji stoi przed każdym właścicielem lub zarządcą nieruchomości w gminach miejskich, a jego nieprzestrzeganie zagrożone jest karą grzywny. Ogłoszenia władz miejskich w tej sprawie często są jednak ignorowane przez adresatów. Dodatkowy komunikat w sklepie na pewno wzmocni ten przekaz, a jednocześnie wpłynie pozytywnie na wielkość sprzedaży kategorii rodentycydów.

Polecamy

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.