fbpx
Portal Branży Ogrodniczej

Jesienne nowości

0

Podobnie jak cała branża ogrodnicza, także producenci sprzętu zmagają się z sezonowością. Kategoria sprzętu jesiennego systematycznie się jednak rozwija. Jakie produkty sprzedają się najlepiej i czego możemy się spodziewać w tegorocznym sezonie?

 

Tekst: Jakub Borkowski

 

Czy znaczenie sprzętu jesiennego rośnie? – Jesień to sezon intensywnych porządków w ogrodzie. Konsumenci coraz większą wagę przywiązują do tego, by odpowiednio zadbać o ogród również w tym okresie i właściwie przygotować się do sezonu zimowego. Jesienią szczególnie wzrasta sprzedaż łuparek oraz rozdrabniaczy i pilarek – zarówno spalinowych,  jak i  elektrycznych – mówi Katarzyna Surma-Adamska, specjalista ds. marketingu i kontroli jakości w firmie Krysiak. Istotny wpływ na rozwój kategorii sprzętu jesiennego ma również bogacenie się społeczeństwa. – Średnie wynagrodzenie w Polsce wzrasta, dlatego konsumenci dużo chętniej kupują urządzenia, które do tej pory nie wydawały im się niezbędne w pielęgnacji ogrodu, np. odkurzacz do liści, rozdrabniacz do gałęzi czy aerator. Ponadto, w ramach naszego asortymentu, największą dynamikę wzrostów sprzedaży można zauważyć w przypadku takich produktów jak piły ręczne oraz sekatory ogrodnicze – mówi Łukasz Prusak, dyrektor handlowy w firmie MTD Poland.

 

Nowości z ikrą

Jakie produkty sprzedają się najlepiej i jakie nowości zobaczymy w tym roku? – Od 2018 roku nasza firma ma w ofercie zamiatarki OM-Line, których największa sprzedaż przypada na okres jesienny. Kiedy zimą śniegu jest niewiele, zamiatarki z powodzeniem zastępują odśnieżarki, stąd duże zainteresowanie tego typu maszynami. W ofercie mamy zamiatarki o szerokości roboczej 60 i 80 cm. Do zamiatarek można dokupić dodatkowo lemiesze do zgarniania śniegu i pojemniki na zanieczyszczenia. Zamiatarki OM-Line spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów, a ich zastosowanie jest możliwe przez cały rok. Nadają się zarówno do uprzątnięcia liści, cienkiej warstwy śniegu, jak i zwykłych śmieci – mówi Grażyna Lipiak, Trade & Marketing Senior Manager w firmie Victus-Emak. – W tym roku jesienią wprowadzamy do oferty nowy model dmuchawy i odkurzacza do liści niemieckiej firmy IKRA. Model ILS 3000 E o mocy 3000W charakteryzuje się wysokimi parametrami wydmuchiwanego powietrza, łatwością obsługi i lekkością. Podczas pracy w trybie dmuchawy urządzenie można obsługiwać jedną ręką – dodaje. – Wśród licznego asortymentu szczególną uwagę warto zwrócić na rozłupywarkę Faworyt WRV8T O, która ze względu na nowe przepisy jest wyposażona w specjalną osłonę bezpieczeństwa, z siłą nacisku do 8T, czy na nowy wertykulator spalinowy 2w1 – Faworyt GTW40 – z silnikiem 212 cc, z możliwością wertykulacji i aeracji. Wprowadzamy także mocniejsze  silniki w naszych glebogryzarkach. Pracując nad rozszerzeniem naszej dealerskiej marki Faworyt Pro, na sezon jesienny zaproponujemy również  pilarkę tej marki – mówi Katarzyna Surma-Adamska.

 

Jesienne promocje

Jakie narzędzia marketingowe są najskuteczniejsze w przypadku tej kategorii? – Jak co roku przygotujemy ulotki z promocyjną ofertą jesienną. Będą one dostępne w punktach sprzedaży. Produkty promocyjne znajdą się na plakatach i będą reklamowane w Internecie – mówi Grażyna Lipiak. – Nasze działania marketingowe oparte są o szereg zmian, spójnych z wcześniej przyjętą strategią. Wśród najważniejszych działań warto wskazać rebranding. Potrzebowaliśmy nowego brandingu, adekwatnego do naszej pozycji na rynku. Naszym celem było zaakcentowanie wartości skutecznie działającej firmy rodzinnej, a przy tym wyróżnienie marek konsumenckich na tle konkurencji. Jednocześnie pracujemy nad estetyką opakowań, by w ten sposób odpowiednio prezentować nasze towary w punktach sprzedaży dystrybutorów. Podobnie jest z kolorystyką urządzeń. Dążymy do ujednolicenia oferty, spójności przekazu – dodaje Katarzyna Surma-Adamska.

Polecamy

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.