fbpx
Portal Branży Ogrodniczej

Marka własna DCO

0

Grupa Zakupowa DCO powstała w 2014 r., aktualnie liczy 17 członków. Od tego roku wprowadza markę własną produktów. O strategii i planach rozwoju organizacji opowiada Małgorzata Rosa, jej prezes

Rozmawia: Agnieszka Idziak

Pani Małgorzato, od stycznia 2018 r. jest Pani prezesem DCO. Jak Pani ocenia dotychczasowe działania Grupy?

Główną ideą działania grupy DCO jest zwiększanie potencjału zakupowego centrów ogrodniczych i wynegocjowanie korzystnych cen z partnerami biznesowymi. Oprócz cen liczą się oczywiście inne korzyści, które sklepy mogą uzyskać. Z dostawcami negocjowane są m.in.: terminy płatności, sprawy logistyczne, oznaczanie towarów i merchandising, wsparcie marketingowe oraz wiele innych benefitów, których pojedyncze placówki nie są w stanie uzyskać. DCO przede wszystkim odciąża centra ogrodnicze, które nie muszą samodzielnie szukać dostawców i negocjować warunków współpracy, jednocześnie gwarantując im niezależność. DCO współpracuje tylko ze sprawdzonymi dostawcami.

 

W styczniu 2019 DCO wprowadza markę własną. Jakie produkty będą dostępne i na jakich warunkach?

Po przeanalizowaniu sytuacji i potrzeb rynku od stycznia dostępnych będzie 9 produktów marki własnej DCO w 3 grupach towarowych: podłoża, nawozy oraz mieszanki traw. Wprowadzamy: ziemię uniwersalną – kwiatową, nawóz płynny uniwersalny i do roślin kwitnących, odżywkę do storczyków, nawozy granulowane do trawników i iglaków oraz mieszanki traw w opakowaniach 5 kg i 1 kg. Produkty marki własnej będą dostępne w centrach zrzeszonych w grupie DCO.

 

Dlaczego DCO zdecydowało się wprowadzić markę własną?

Centra ogrodnicze należące do DCO są zorientowane na klienta i chcą jak najlepiej odpowiadać na jego potrzeby. Z analiz przeprowadzonych wśród naszych klientów wynika, że marka własna kojarzy się klientom z produktami tanimi i nie najwyższej jakości, typowo marketowymi. My chcemy pokazać, że produkty marki własnej mogą być dobrej jakości i odpowiadać w pełni na  potrzeby konsumentów, a co więcej, wyróżnić konkretny sklep. Dystrybucja w wybranych centrach ogrodniczych spowoduje, że zadowoleni klienci będą wracać do tych konkretnie placówek i z pewnością polecać te miejsca i produkty dalej.

 

Czy DCO przygotuje również materiały wspierające sprzedaż produktów marki własnej, standy, ulotki, banery itp.?

Doradcy klienta w centrach posiadają komplementarną wiedzę na temat zastosowania produktów marki własnej DCO. Ponadto stworzymy szeroką komunikację  na temat marki własnej, będą dostępne banery, ulotki, broszury, ale także będziemy prowadzić działania w mediach społecznościowych i serwisach internetowych.

 

W skład Grupy Zakupowej wchodzi 17 aktywnie działających podmiotów: 16 centrów ogrodniczych oraz PSCO. Kto może się zapisać i na jakich warunkach?

DCO to spółka zrzeszająca prężne centra ogrodnicze o dobrej kondycji finansowej, z żądnymi nowych wyzwań właścicielami, którzy chcą działać razem i zwiększać swoje zyski.

Grupa jest otwarta na przyjmowanie nowych członków. Przystąpić do niej mogą centra ogrodnicze o stabilnej sytuacji finansowej, wypracowanych standardach obsługi, weryfikowany jest także potencjał danego miejsca. Naszym celem jest optymalizacja kosztów, wzrost konkurencyjności na rynku i wspólny marketing, aby zyski były jak najwyższe.

 

Jakie plany rozwoju ma DCO?

Skupiamy się na współpracy z dostawcami oraz brandingu naszej marki.

 

Polecamy

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.