Mrówki w proszku, producenci atakują

Suche i ciepłe lata sprzyjają rozwojowi populacji mrówek, rozwija się także liczba dostępnych preparatów do ich zwalczania. Prym niezmiennie wiodą proszki i płyny. Jakie nowości znajdziemy w tym roku w ofercie producentów? 

 

Michał Gradowski

 

Rok 2018 był bardzo dobry pod względem sprzedaży preparatów na mrówki. Opinie producentów i dystrybutorów są tutaj zgodne. – Wzrosty sprzedaży preparatów na mrówki były w minionym sezonie znaczące – w zależności od produktu oscylowały w przedziale od 22 do 37% rok do roku. Natomiast faktem jest, że ten asortyment sprzedawał się z różnym powodzeniem w różnych rejonach kraju. Stąd należy wnioskować, że problem mrówek występował z odmienną intensywnością w zależności od lokalizacji – wyjaśnia Piotr Sygnarowicz, import/export manager w firmie Planta. – Miniony sezon był bardzo udany jeśli chodzi o sprzedaż środków na owady biegające, a w szczególności tych na mrówki. Wzrosty były bardzo duże, aczkolwiek dynamika sprzedaży produktów była bardzo podobna do tej z r. 2017 – dokładnie w tych samych tygodniach notowaliśmy największe wartości sprzedaży w skali całego sezonu – dodaje Sabina Jasiukiewicz, menedżer ds. marketingu w firmie Bros. Obiecujące są także perspektywy rozwoju tej kategorii produktowej. – Suche i ciepłe lato, które sprzyjało mrówkom, spowodowało, że nasze preparaty sprzedawały się w minionym sezonie całkiem nieźle. Zmieniający się klimat, suche i gorące lata będą sprzyjały rozwojowi populacji mrówek, a więc również popyt na produkty do ich zwalczania powinien utrzymać tendencję wzrostową – mówi Piotr Skotnicki, współwłaściciel firmy Asplant.

 

Proszki górą

Jakie produkty cieszą się największą popularnością wśród konsumentów i jakie nowości znajdziemy w tym sezonie? – Największą popularnością cieszą się produkty w formie proszku – wprowadzamy taki produkt w tym sezonie – drugie miejsce zajmują preparaty płynne, najlepiej w postaci gotowego do użycia produktu np. STOP OWADOM DOMOWYM MRÓWKI. Trzecie miejsce przypada na aerozole i spraye oraz karmniki z trutką – mówi Piotr Skotnicki. – Przeważająca grupa produktów dostępnych na rynku to preparaty proszkowe pakowane w wygodne do użycia opakowania typu „solniczka”. Łatwe w użyciu, skuteczne przy stosowaniu w przydomowych ogrodach. W przypadku zwalczania mrówek goszczących w naszych domach dobrze sprawdzają się preparaty płynne. Na rynku dostępne są preparaty gotowe do użycia – na przykład nasz produkt: Coś na… MRÓWKI – dodaje.

 

Minimalizowanie krzywd

Nowością w ubiegłorocznej ofercie firmy BROS był m.in. Proszek na mrówki MAX oraz Paralizator na owady z serii BROS Zielona Moc. Czy sprzedaż tych produktów była zgodna z oczekiwaniami? – Tak, oba produkty zostały przyjęte przez rynek bardzo dobrze i z dużym zainteresowaniem. Wynika to prawdopodobnie z tego, że oba preparaty są bardzo innowacyjne i nie mają swojego odpowiednika na polskim rynku. A fakt, że są jednocześnie niebywale skuteczne sprawia, że również w tym sezonie cieszą się one dużym powodzeniem – mówi Sabina Jasiukiewicz. Co będzie napędzało sprzedaż w tej kategorii w tym sezonie? – W kategorii preparatów na mrówki motory napędowe sprzedaży są od lat niezmienne, jednym z nich jest z całą pewnością Proszek na mrówki. W tym roku wprowadziliśmy go do sprzedaży w nowej gramaturze 1 kg i w nowym, bardzo poręcznym opakowaniu – jest to duża, wygodna butelka z rączką, która umożliwia wyjątkowo wygodną aplikację preparatu. Liczymy na to, że ta wersja produktu spotka się z dużym uznaniem wśród klientów i na stałe zagości na półkach sklepów ogrodniczych – wyjaśnia Sabina Jasiukiewicz. Takie produkty, jak Paralizator na owady mogą być jednak przyszłością rynku, bo konsumenci stają coraz bardziej „łagodni”. – Według naszych obserwacji zmienia się świadomość klientów i coraz bardziej popularne stają się produkty odstraszające lub oparte na składnikach naturalnych, niekrzywdzące zwierząt lub wyrządzające im możliwie małe szkody – wyjaśnia Piotr Sygnarowicz.

REKLAMA