Portal Branży Ogrodniczej

Nowe otwarcie firmy Kwiaton

0

Centrum Ogrodnicze firmy Kwiaton przy ul. Opolskiej we Wrocławiu dzięki metamorfozie ma większe możliwości efektownej ekspozycji asortymentu, a zakupy w sklepie stały się wygodniejsze. Klienci docenili zmiany – sprzedaż niektórych grup asortymentowych wzrosła o 100%, zwiększyły się także obroty całego centrum

Tekst: Michał Gradowski

Klienci, którzy na początku sezonu odwiedzili Centrum Ogrodnicze Kwiaton przy ul. Opolskiej we Wrocławiu zobaczyli nowe oblicze jednego z najbardziej znanych w regionie sklepów ogrodniczych. Wąskie wejście zastąpiły szerokie, automatycznie rozsuwane drzwi, zmienił się układ asortymentu, strefa kasy, wygospodarowano miejsce na kącik wypoczynkowy, wymieniono część regałów, a na zewnętrznym placu sprzedaży powstała estetyczna wiata zakrywająca podłoża ogrodnicze.

Wygoda i estetyka
Głównym celem remontu było ułatwienie klientom zakupów, zwiększenie możliwości ekspozycyjnych sklepu oraz poprawienie estetyki. Nie bazowaliśmy na gotowym projekcie, wiele pomysłów powstawało w czasie realizacji. Reakcje klientów są bardzo pozytywne – mówi Bogdan Gruca, właściciel firmy Kwiaton. Wiele rozwiązań wykorzystanych w sklepie przy ul. Opolskiej wzorowano na pomysłach zastosowanych w Centrum Ogrodniczym Kwiaton w Twardogórze, którym zarządza Anna Gruca. – Żona z całego naszego zespołu ma największy talent do aranżacji ekspozycji, więc jej pomoc była nieoceniona – dodaje Bogdan Gruca.

Komfort pracy i zakupów

Jakie zmiany były najważniejsze i jak wpłynęły one na funkcjonowanie sklepu? Do tej pory konsumenci kupujący np. duże rośliny z trudem przeciskali się przez wąskie wejście. Teraz nie ma z tym najmniejszych problemów, a szeroko otwarte drzwi zapraszają do wizyty w sklepie, wpływając na tak ważne w handlu pierwsze wrażenie. Po przekroczeniu progu po lewej stronie zlokalizowano kącik wypoczynkowy otoczony roślinami, automat z ciepłymi napojami oraz stolik do zabaw dla najmłodszych, tworząc w ten sposób wygodne i zaciszne miejsce. Zmienił się także układ asortymentu – przy wejściu ustawiono rośliny doniczkowe oraz artykuły dekoracyjne, prezentowane na okrągłych i półokrągłych stołach w ramach kolorystycznych ekspozycji. Przebudowano również stanowiska kasowe – są efektowne, praktyczne i znajdują się teraz w nowym miejscu. – Dzięki temu zwiększył się nasz komfort pracy, co przekłada się na szybszą obsługę klientów – mówi Ewa Harazińska, kierownik sklepu. – Remont pozwolił na lepsze zagospodarowanie przestrzeni sklepu i odpowiednie wyeksponowanie większej liczby produktów – dodaje.

Gra w chowanego

Sporo miejsca zajmuje w centrum ekspozycja artykułów zoologicznych, które z roku na rok sprzedają się coraz lepiej. Dzięki ścisłej współpracy z firmą Royal Canin, Kwiaton jest w pierwszej piątce sklepów sprzedających najwięcej asortymentu tego producenta w województwie dolnośląskim. Półki wypełnione karmą dla zwierząt pozwoliły zasłonić mniej efektowny, ale niezbędny w centrach ogrodniczych asortyment, taki jak folie, agrowłókniny czy narzędzia. Z tego samego powodu – żeby „ukryć” mniej estetyczny towar – na zewnętrznym placu sprzedaży, miejscu ekspozycji roślin, zbudowano estetyczne wiaty na podłoża, torfy i korę.

Obroty rosną

Remont trwał prawie dwa miesiące, łączne koszty wyniosły ponad 100 tys. zł, same rozsuwane drzwi automatyczne kosztowały 18 tys. złotych. Właściciele firmy Kwiaton nie mają jednak wątpliwości, że inwestycja się zwróci. Wzrost obrotów w centrum przy ul. Opolskiej w porównaniu do ubiegłego sezonu kształtuje się na poziomie ok. 25%. Na ile był to efekt sprzyjającej pogody, a na ile remontu, trudno precyzyjnie określić, jednak bez wątpienia inwestycja miała duży wpływ na lepsze wyniki. Natomiast sprzedaż sztucznych kwiatów, które dzięki nowemu układowi przestrzennemu sklepu są znacznie lepiej wyeksponowane, wzrosła o 100% w porównaniu z ubiegłym sezonem.

Zgrana załoga
Pomimo zmiany oblicza sklepu jego największe atuty pozostają niezmienne – wykwalifikowany personel znający potrzeby klientów oraz szeroka oferta. Przewagą konkurencyjną tej placówki jest także materiał roślinny w 85% pochodzący z polskich szkółek, w większości pozyskiwany od lokalnych producentów. – Dzięki temu nie tylko wspieramy firmy z Dolnego Śląska, ale oferujemy także sprawdzony materiał wysokiej jakości, doskonale przystosowany do tutejszych warunków – mówi Jerzy Załoga, który w Centrum Ogrodniczym Kwiaton odpowiada za asortyment roślinny. Pracownicy centrum tworzą zgrany zespół, służą klientom kompetentną poradą i – co jest nie do przecenienia – przychodzą do pracy z uśmiechem.

 

Polecamy

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.