Opowieści 3.0 z Plantarium

0

Jubileuszowa 35. edycja Plantarium odbyła się w dniach 23-26 sierpnia w Boskoop-Hazerswoude w Holandii i przyciągnęła około 20 tys. odwiedzających. W targach wzięło udział 300 wystawców z 15 krajów. Innowacje, udogodnienia, ulepszenia – takie idee przyświecały tegorocznej edycji, a hasłem przewodnim był storytelling. Przez 4 dni przyglądaliśmy się światowym trendom w sprzedaży roślin. „Biznes Ogrodniczy” reprezentował Jarosław Olewicz, wydawca

Plantarium to tradycyjna szkółkarska impreza, która od kilku lat ma wyraźną specjalizację bylinową. Podczas targów można było zobaczyć także coraz więcej roślin jednorocznych. W wystawie wzięło udział 300 wystawców z 15 krajów. Polskę reprezentowała firma Vitroflora.
Targi w tym roku obrały nowy kierunek: organizatorzy postanowili zwrócić się w stronę młodych osób między 18 a 35 rokiem życia. Pod nazwą „Plantarium 3.0” targi jeszcze bardziej podążały za trendami, wykorzystując różne nowoczesne kanały komunikacji z kupującymi, idąc w kierunku tzw. informacji „obrazkowych”, m.in. filmików prezentowane na kanale YouTube. Nowy kierunek spowodował także podział targów na trzy dni handlowe i jeden dla klientów.
Tematem przewodnim targów i głównym hasłem był obecny trend w handlu ogrodniczym – storytelling, czyli opowiadanie o produkcie. To odpowiedź na potrzeby współczesnego rynku, na którym dobrze sprzedają się produkty z historią w tle. Ważne jest, aby produkt, oprócz czysto profesjonalnych informacji, przekazywał background, opowieść, oddziałującą na emocje i empatię klientów.
W ramach targów Plantarium jako wydarzenie towarzyszące odbyło się GroenDIRECT Boskoop, robocza, hurtowa ekspozycja bogatego, „giełdowego” asortymentu szkółkarskiego, w tym bylinowego, z elektroniczną platformą handlu VARB.

Najlepsza roślina
Plantarium słynie z prezentowania nowości, spośród których zostaje wybrana najlepsza roślina. To niepowtarzalna możliwość zobaczenia w jednym miejscu potencjalnych hitów międzynarodowego rynku, W tym roku podium należało do hortensji wielkokwiatowej Hydrangea macrophylla ‚Jong 01’ Lady Mata Hari
Podczas tegorocznej edycji targów do konkursu zgłoszono aż 68 roślin. Jury przyznało 3 Złote Medale, 7 srebrnych oraz 14 brązowych. Najlepszą rośliną Plantarium i jednocześnie zdobywcą Złotego Medalu została hortensja wielkokwiatowa Hydrangea macrophylla ‚Jong 01’ (Lady Mata Hari), wyróżniająca się wspaniałymi i oryginalnymi kwiatami w różnych kolorach: od kremowego białego, przez zieleń, do fioletu. Jury przyznało jeszcze dwa Złote Medale. Nagrodzony został Clematis ‚Zo09113’ (Pernille), który doceniono za piękne fioletowe kwiaty z białymi odcieniami o średnicy 6-9 cm z liśćmi o regularnym zielonym kolorze. Roślina kwitnie od czerwca do września. Osiąga wysokość do 2-3 m. Trzeci Złoty Medal powędrował do Diervilla splendens ‚El Madrigal’ (Diva) – zadrzewni okazałej, która przez cały sezon, nie tylko jesienią ma pięknie czerwone liście. Zanim jesienią opadną liście, ich czerwony kolor staje się jeszcze bardziej intensywny. Od czerwca do sierpnia pojawiają się żółte kwiaty, które stwarza uderzający kontrast z czerwonymi liśćmi.

Głos prasy
Tradycyjnie już podczas Plantarium dziennikarze przyznali nagrodę dla najlepszej rośliny i najciekawszego konceptu sprzedażowego

Na targi przyjechało aż 27 dziennikarzy reprezentujących takie kraje jak: Kanada, Dania, Niemcy, Anglia, Finlandia, Francja, Węgry, Włochy, Holandia, Ukraina, Polska, Rumunia, Czechy, Szwecja i Szwajcaria. W kategorii Ogród, Balkon i Patio uznanie prasy zdobył Cercis canadensis ‚The Rising Sun’®. Judaszowiec kanadyjski ‚The Rising Sun’® to drzewo które osiąga wysokość około 3-5 m. W kwietniu-maju pojawiają się pachnące różowo-czerwone kwiaty. Po ich przekwitnięciu pojawiają się liście w kształcie serca. Niektóre z liści odbijają światło, podczas gdy inne są półprzezroczyste. Latem kolor staje się przytłumiony, a jesienią przebarwiają się na różne odcienie fioletu, wyglądając szczególnie spektakularnie w słońcu. Gdy spadną, widoczne stają się długie, kasztanowe, spłaszczone strąki, zapewniając ładny wygląd rośliny w ogrodzie pod koniec sezonu.
W kategorii ‘koncept’ dziennikarze docenili FleuraTerrazza – nową koncepcję sprzedaży pnączy, która ma przyciągnąć oko klienta, to odpowiedź na wzrost sprzedaży produktów z kategorii Outdoor Living. Pnącza o wszystkich kształtach i rozmiarach można umieścić na stole, na ziemi lub obok drzwi wejściowych. Dzięki starannemu wyborowi asortymentu można stworzyć wspaniałą strefę wypoczynku na patio! FleuraTerrazza® jest dostępny w trzech wielkościach: FleuraTerrazza® Magnifico (12 l donica, 100 cm wysokości, roślina ok. 40 cm), FleuraTerrazza® Grandioso (5,25 litra doniczki, 110 cm wzrostu, roślina ok. 30 cm) i FleuraTerrazza® Fantastico (3-litrowa doniczka, 75 cm wzrostu, roślina ok. 20 cm).

Polecamy

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.