Pierwsze w Polsce

0

Naszą ambicją jest stworzenie stricte branżowego wydarzenia, które spełniałoby oczekiwania biznesowe klientów. Takich targów jak gardenCONTRACTING w branży ogrodniczej w Polsce nie ma. Większość imprez ogrodniczych odbywa się na wiosnę, a to zdecydowanie za późno na składanie jakichkolwiek zamówień. Od początku marca sklepy i hurtownie muszą mieć już na półkach pełen asortyment produktów, tak aby w momencie rozpoczęcia sezonu ogrodniczego mogły skupić się na sprzedaży i obsłudze klientów detalicznych – mówi Katarzyna Drobińska, prezes Międzynarodowych Targów Łódzkich

 

Rozmawia: Agnieszka Idziak

 

Targi gardenCONTRACTING to nowe wydarzenie, skierowane do branży ogrodniczej, które wywołało niemałe zainteresowanie. Jaki jest dokładny koncept tego spotkania i do kogo jest skierowane?

 

GardenCONTRACTING to targi branżowe organizowane w formule B2B. Spotkają się na nich wystawcy – producenci i dystrybutorzy artykułów ogrodniczych, ze swoimi głównymi odbiorcami – właścicielami sklepów i centrów ogrodniczych. Kolejną grupę odwiedzających stanowić będą architekci krajobrazu, firmy projektujące i wykonujące ogrody, przedstawiciele gminnych i miejskich zarządów zieleni z całej Polski. Główną ideą wydarzenia jest umożliwienie wystawcom i odwiedzającym kontraktowania zakupów na nadchodzący sezon – wiosnę 2018. Wierzymy, że możliwość składania zamówień na asortyment prezentowany na targach z terminem dostawy przed rozpoczęciem wiosennego sezonu ogrodniczego zainteresuje przedstawicieli branży, tym bardziej że będą mogli skorzystać ze specjalnych bonusów przygotowanych przez wystawców.

 

Doskonały wybór terminu zapewne nie jest przypadkowy? To idealny moment na promowanie nowości produktowych na nadchodzący sezon, a także składanie zamówień. Jakie są najważniejsze z Pani punktu widzenia korzyści z udziału w targach?

 

Zgadza się, początek listopada nie jest przypadkowy, decydując się na ten termin imprezy chcemy zaspokoić potrzeby i oczekiwania branży. Późna jesień to najlepszy czas dla przedstawicieli branży ogrodniczej na składanie zamówień, a przede wszystkim na planowanie, jakie produkty wiosną będą dostępne w sprzedaży w ich sklepach lub centrach ogrodniczych. To także doskonały moment, żeby zapoznać się z aktualnymi trendami i uzupełnić ofertę o nowości produktowe.

Wiemy, że późną jesienią dystrybutorzy organizują we własnym zakresie targi tzw. hurtowniane, na które zapraszają swoich klientów. GardenCONTRACTING są alternatywą dla tego rozwiązania, posiadającą wiele wymiernych korzyści. Przede wszystkim jeden termin i jedno miejsce spotkania to oszczędność czasu i pieniędzy, zarówno dla producentów i hurtowników, jak i dla odbiorców ich oferty. To idealna okazja do spotkania z obecnymi klientami, jak również nawiązania zupełnie nowych kontaktów handlowych i pozyskania nowych odbiorców, czyli mówiąc wprost – wzrostu sprzedaży swoich produktów. A w biznesie chyba właśnie o to chodzi.

 

W branży ogrodniczej jest sporo wydarzeń, targów, eventów… Czy jest jeszcze miejsce na kolejne wydarzenie?

 

Targi są przede wszystkim miejscem nawiązywania kontaktów biznesowych, zawierania kontraktów, spotkań z obecnymi klientami. I chcemy, aby takim miejscem dla branży ogrodniczej w Polsce były targi gardenCONTRACTING. Podczas naszego wydarzenia producenci i dystrybutorzy spotkają się ze swoimi klientami, by nawiązać współpracę biznesową, a sklepy i centra, by zapoznać się z nowościami rynkowymi, ale przede wszystkim, by złożyć zamówienia. Dlatego dwa dni targowe przeznaczone są tylko dla klientów biznesowych i mają służyć prezentowaniu nowych produktów i rozwiązań, zbieraniu opinii wśród odwiedzających na temat przedstawianej oferty, a przede wszystkim kontraktowaniu umów sprzedażowo–zakupowych. Takich targów w branży ogrodniczej w Polsce nie ma. Ponadto większość imprez ogrodniczych odbywa się na wiosnę, a to zdecydowanie za późno na składanie jakichkolwiek zamówień. Od początku marca sklepy i hurtownie muszą mieć już na półkach pełen asortyment produktów, tak aby w momencie rozpoczęcia sezonu ogrodniczego mogły skupić się na sprzedaży i obsłudze klientów detalicznych. Myślę również, że nie bez znaczenia jest ogólnopolski zasięg targów gardenCONTRACTING oraz dogodna lokalizacja – centrum Polski, skrzyżowanie autostrad i dróg ekspresowych, powodują, że do Łodzi łatwo dotrzeć z pozostałych regionów kraju.

 

Ilu przewidują Państwo wystawców?

 

W mojej ocenie trudno na tym etapie mówić o liczbie wystawców czy powierzchni wystawienniczej. Mogę natomiast powiedzieć, że zainteresowanie imprezą jest bardzo duże, co też Pani potwierdziła w pierwszym pytaniu.

Poza tym nie zamierzamy ścigać się z nikim na liczby czy powierzchnie targowe. Naszą ambicją jest stworzenie stricte branżowego wydarzenia, które spełniałoby oczekiwania biznesowe naszych klientów i to jest dla nas najważniejsze.

 

Jaki jest program targów i wydarzeń towarzyszących?

 

Pierwszego dnia targów, wspólnie z „Biznesem Ogrodniczym”, wyłącznym branżowym patronem medialnym gardenCONTRACTING, specjalną edycję Akademii Biznesu Ogrodniczego. Jest to cykl szkoleń dla centrów i sklepów ogrodniczych. Firmy, z którymi prowadzimy rozmowy o udziale w targach są także bardzo zainteresowane przeprowadzeniem prezentacji produktowych i praktycznych szkoleń dla swoich odbiorców, więc tego punktu także nie zabraknie podczas listopadowej imprezy. W ramach wydarzeń towarzyszących odbędzie się też akcja WIELKIEGO RABATOWANIA – jest to specjalna oferta targowa przygotowana przez Wystawców dla przedstawicieli biznesu. Taką akcję z sukcesem organizujemy od kilku lat w ramach targów PET FAIR i cieszy się ona ogromnym zainteresowaniem. Oczywiście nie zabraknie konkursu o Złoty Medal gardenCONTRACTING na najlepszy produkt prezentowany podczas imprezy. Tyle mogę zdradzić na dzisiaj. Dodam jedynie, że szykujemy pewną niespodziankę, o której będziemy mogli poinformować za kilka tygodni.

 

Jakie działania wyróżnią targi na rynku, co powoduje, że warto w nich wziąć udział?

 

Cechą wyróżniającą gardenCONTRACTING na tle pozostałych tego imprez jest ich biznesowy charakter. Znane ogólnopolskie czy międzynarodowe targi i wystawy ogrodnicze kierowane są również, a w niektórych przypadkach przede wszystkim, do klientów ostatecznych. Wystawcy wtedy koncentrują się nie tyle na hurtowych transakcjach kupna-sprzedaży, co na zaprezentowaniu się wśród konkurencji i kreowaniu pozytywnego wizerunku marki wśród klientów detalicznych, co niekoniecznie przekłada się bezpośrednio na natychmiastowy wzrost sprzedaży. Natomiast naszym celem jest, aby wystawcy po targach odnotowali przede wszystkim korzyści biznesowe – pozyskanie nowych odbiorców, nowe kontrakty oraz wzrost sprzedaży, który ma odzwierciedlenie w uzyskanym przychodzie na koniec roku. To główne benefity z udziału w targach gardenCONTRACTING.

 

Tym, co wyróżnia Międzynarodowe Targi Łódzkie, jest jakość obsługi klientów. Podkreślają to wystawcy biorący udział we wszystkich organizowanych przez nas imprezach. Naszą dewizą jest zadowolenie oraz satysfakcja wystawców i zwiedzających. I to jest dla nas najważniejsze. Kilkaset zrealizowanych projektów dało nam kompleksową wiedzę, w jaki sposób zorganizować wydarzenie na najwyższym poziomie. Naszą siłę stanowi kompetentny zespół złożony z wysokiej klasy specjalistów, dla których targi nie są jedynie pracą, ale przede wszystkim pasją. Z sukcesem realizujemy biznesowe wydarzenia dla branży zoologicznej – PET FAIR, fotograficznej – FILM VIDEO FOTO czy żywności wysokiej jakości – NATURA FOOD. Wieloletnie doświadczenie w organizacji targów i obsłudze klientów, a także nowoczesny obiekt pozwalają na realizowanie imprez na światowym poziomie. Jesteśmy przekonani, że nie tylko nie zawiedziemy naszych wystawców, ale uczynimy wszystko, by targi gardenCONTRACTING spełniły ich oczekiwania.

 

Polecamy

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.