Newsletter

Raporty

Czas na róże

Dla producentów róż tegoroczny sezon jest udany. Wielu z nich podkreśla, że przyszłością są odmiany licencjonowane. Niepokojący jest jednak konflikt na Ukrainie, który rzutuje na handel tymi roślinami

więcej »
Donicowe ,,perypetie”

Donice i osłonki to podstawowy asortyment każdego centrum ogrodniczego. Wyniki sprzedaży uzależnione są w dużej mierze od  oferty i atrakcyjnie przygotowanej ekspozycji asortymentu. Oczekiwania klientów zmieniają się, a potencjał biznesowy drzemiący w tej kategorii jest ogromny i wciąż niewykorzystany

więcej »
Komarowy interes

Gama dostępnych na rynku repelentów w różnej formie jest coraz większa. Konsumenci wybierają asortyment skuteczny, wygodny i dopasowany do ich potrzeb. W tym segmencie produktów rośnie także znaczenie trendu eko

więcej »
Czas na grillowanie

Według danych Euromonitor International w 2015 r. wartość rynku barbecue w Europie wyniosła ponad 2 mld euro, z czego na Polskę przypadło 2,5% tych przychodów. Potencjał rozwoju polskiego rynku BBQ jest duży. Z roku na rok zmieniają się jednak preferencje polskich konsumentów, którzy kupują coraz więcej grilli wysokiej jakości

więcej »
Forum podsumowuje sezon

– Sytuacja w branży ogrodniczej w naszym kraju jest znacznie lepsza niż w Europie Zachodniej, gdzie od kilku lat notowano spadki. To ciągle rynek z dużym potencjałem, zwłaszcza w sprzedaży materiału roślinnego – mówił Jarosław Olewicz, wiceprezes zarządu spółki Media Experts, wydawcy „Biznesu Ogrodniczego”. Prezentacja zatytułowana Perspektywy rozwoju branży ogrodniczej w Polsce i Europie otworzyła IV Forum Branży Ogrodniczej
 

więcej »
Krzewy liściaste

Od około 2 lat sprzedawcy obserwują zwiększone zainteresowanie klientów krzewami liściastymi. Właściwe przygotowanie oferty to bardzo ważny element w strategii sprzedaży. Dla nabywców ważna jest jak najprostsza i klarowna informacja o roślinach oraz pokazywanie atrakcyjnych nowości
 

więcej »
Optymizm rośnie

Kondycja branży ogrodniczej jest dobra, a w ciągu najbliższych 12 miesięcy prawdopodobnie jeszcze się poprawi. Tak wynika z raportu Perspektywy dla branży ogrodniczej, który dla „Biznesu Ogrodniczego” przygotował instytut Millward Brown

więcej »
Dochodowa kategoria

Według szacunków European Garden Machinery Federation każdego roku w Europie członkowie tej organizacji sprzedają ponad sześć milionów kosiarek, blisko cztery i pół miliona pilarek oraz po trzy miliony kos i nożyc do żywopłotów. Producenci sprzętu zmechanizowanego największe perspektywy rozwoju widzą jednak w krajach „na dorobku”, czyli także w Polsce

więcej »
Czy BBQ nadal rozgrzewa sprzedaż?

Obecnie segment BBQ staje się motorem rozwoju całej branży ogrodniczej. Sprzedaż tego asortymentu rośnie najdynamiczniej spośród wszystkich kategorii ogrodniczych. Mogłoby być jednak znacznie lepiej. Jakim wyzwaniom będą musieli stawić czoła producenci i detaliści?

więcej »
Owocny rok – czy może być lepiej?

Realizację nowych celów biznesowych zawsze powinno poprzedzać podsumowanie mijającego roku – fundament sukcesu każdej branży. Jak więc rozwija się rynek w Europie Środkowo-Wschodniej i jak na tym tle wypada Polska? Co jest, a co będzie motorem handlu w sektorze ogrodniczym?

więcej »
W każdym zakątku świata
 Polskie szkółki, na przestrzeni ostatnich lat, rozwijają się bardzo dynamicznie. Rośliny z polskich szkółek można spotkać niemal w każdym zakątku świata – mówi  Wojciech Wróblewski, prezes...
Inspiracja kluczem do sukcesu
Jak w perspektywie ostatnich kilku lat zmieniało się zapotrzebowanie na asortyment do dekoracji wnętrz?
Conica to rodzinna firma z ponad 40-letnią tradycją. W latach 70. Bernadeta i Jan Konikowie założyli szkółkę o powierzchni 1,5 ha, zaczynając od uprawy szczepionych porzeczek, agrestu, porzeczkoagrestu, bukszpanu, aronii i powojników. Obecnie gospodarstwo specjalizuje się w produkcji roślin piennych..
Zaczarowany ogród
Długo zalegający zimą śnieg powoduje, że wiosną na trawnikach pojawiają się puste miejsca. Sposobów na ich załatanie jest wiele, a klient przychodzący do centrum ogrodniczego oczekuje od sprzedawcy...
Storczykowa moc
Od kilku sezonów storczyki są najlepiej sprzedającymi się roślinami. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie produktami stworzonymi z myślą o nich. Dlatego firma Kozielski wychodząc naprzeciw oczekiwaniom...
Slow centrum pod Krakowem
Rosnąca na rynku konkurencja i zmieniające się potrzeby klientów powodują, że placówki ogrodnicze przestają być już tylko miejscami, w których robi się zakupy – stają się przestrzenią kojarzoną z...
Zaprenumeruj
bezpłatny newsletter!!!

Polecamy nasz bezpłatny newsletter, przegląd najważniejszych informacji z branży ogrodniczej. Subskrypcja jest bezpłatna! Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.

Zamawiając newsletter użytkownik akceptuje Politykę prywatności portalu