Newsletter

Szkółkarstwo

"Nasze rośliny sprzedają się na pniu"

Conica to rodzinna firma z ponad 40-letnią tradycją. W latach 70. Bernadeta i Jan Konikowie założyli szkółkę o powierzchni 1,5 ha, zaczynając od uprawy szczepionych porzeczek, agrestu, porzeczkoagrestu, bukszpanu, aronii i powojników. Obecnie gospodarstwo specjalizuje się w produkcji roślin piennych..

więcej »
Stawiamy na nieustanny rozwój

Nie spodziewaliśmy się aż tak dobrego sezonu – mówi Magdalena Wędrowska, właścicielka Szkółki Clematisy M.K.J. Wędrowscy. Gospodarstwo znacznie zwiększyło produkcję dzięki postawieniu nowych tuneli zblokowanych przy współpracy z firmą Farmer

więcej »
Szczepione z pasją

Historia Szkółki Krzewów Ozdobnych Gardex zaczęła się ponad 10 lat temu. Wtedy w Gutowie Wielkim na powierzchni 3 ha jej właściciele rozpoczęli produkcję szczepionych piennych roślin iglastych i liściastych, stawiając tym samym na specjalizację

więcej »
Z optymizmem w przyszłość

Dla wielu producentów roślin miniony rok był bardzo udany. Pomimo że sytuacja polityczna na Ukrainie i w Rosji daleka jest wciąż od stabilizacji, branża nadal się rozwija. Nieustannie trwają też poszukiwania nowych odbiorców. Rynek wewnętrzny systematycznie się rozwija, ale w zakresie promocji roślin jest jeszcze wiele do zrobienia. Rok 2016 ma być przede wszystkim rokiem zacieśniania współpracy

więcej »
Bogactwo krajobrazów

Drzewa alejowe od wieków są nieodłącznym elementem pejzażu Polski. Walory drzew są współcześnie coraz bardziej doceniane, ale wiele w dalszym ciągu zależy od projektantów zieleni publicznej

więcej »
Szlachetne szczepienie

Sprzedaż drzew i krzewów szczepionych rośnie, a klienci coraz bardziej cenią sobie oryginalne rozwiązania. Dostępne w sprzedaży różne gatunki drzew szczepionych umożliwiają wybór rośliny zarówno do ogrodu, zieleni miejskiej lub nawet do pojemnika na niewielki balkon lub taras

więcej »
Ogród też musi być modny!

Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Nowacki położona w Piotrkowie Kujawskim ma już prawie ćwierć wieku, istnieje na rynku od 1992 r. Od 16 lat przynależy do Związku Szkółkarzy Polskich. Specjalizuje się m.in. w formowaniu szpalerów z drzew, które obecnie przeżywają renesans

więcej »
Jak Cię widzą…

Etykiety roślin stają się miniaturowymi billboardami, promującymi produkt i markę. Dobrze zaprojektowana etykieta wyróżnia roślinę w miejscu sprzedaży, przyciąga wzrok klienta i zachęca do zakupu

więcej »
Zmiany na lepsze

O zmianie nazwy szkółki, wprowadzanych nowościach i planach na kolejny sezon z Agnieszką i Michałem Kałuzińskimi, właścicielami „Szkółki A&M Kałuzińscy. Szkółka Polskie Korzenie” rozmawia Agnieszka Idziak

więcej »
To był dobry sezon

Szkółka Iglak ma za sobą udany sezon, większość materiału została już sprzedana. Właściciele stawiają na specjalizację i produkcję roślin w gruncie, choć zamierzają poszerzyć uprawę w pojemnikach. Wizytówką gospodarstwa są z pewnością rośliny formowane

więcej »
W każdym zakątku świata
 Polskie szkółki, na przestrzeni ostatnich lat, rozwijają się bardzo dynamicznie. Rośliny z polskich szkółek można spotkać niemal w każdym zakątku świata – mówi  Wojciech Wróblewski, prezes...
Inspiracja kluczem do sukcesu
Jak w perspektywie ostatnich kilku lat zmieniało się zapotrzebowanie na asortyment do dekoracji wnętrz?
Conica to rodzinna firma z ponad 40-letnią tradycją. W latach 70. Bernadeta i Jan Konikowie założyli szkółkę o powierzchni 1,5 ha, zaczynając od uprawy szczepionych porzeczek, agrestu, porzeczkoagrestu, bukszpanu, aronii i powojników. Obecnie gospodarstwo specjalizuje się w produkcji roślin piennych..
Zaczarowany ogród
Długo zalegający zimą śnieg powoduje, że wiosną na trawnikach pojawiają się puste miejsca. Sposobów na ich załatanie jest wiele, a klient przychodzący do centrum ogrodniczego oczekuje od sprzedawcy...
Storczykowa moc
Od kilku sezonów storczyki są najlepiej sprzedającymi się roślinami. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie produktami stworzonymi z myślą o nich. Dlatego firma Kozielski wychodząc naprzeciw oczekiwaniom...
Slow centrum pod Krakowem
Rosnąca na rynku konkurencja i zmieniające się potrzeby klientów powodują, że placówki ogrodnicze przestają być już tylko miejscami, w których robi się zakupy – stają się przestrzenią kojarzoną z...
Zaprenumeruj
bezpłatny newsletter!!!

Polecamy nasz bezpłatny newsletter, przegląd najważniejszych informacji z branży ogrodniczej. Subskrypcja jest bezpłatna! Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.

Zamawiając newsletter użytkownik akceptuje Politykę prywatności portalu