Newsletter

Temat miesiąca

Karuzela DIY

Na rynku DIY czasy szybkich wzrostów zastąpił okres konsekwentnego i bardzo przemyślanego inwestowania. Sieci walczą o najatrakcyjniejsze lokalizacje i kopiują rozwiązania, które sprawdziły się w krajach Europy Zachodniej. Jedną z najważniejszych grup produktowych, których znaczenie w strategii sieci rośnie, jest asortyment ogrodniczy

więcej »
Jak kupują kobiety, a jak mężczyźni?

Detaliści inaczej powinni rozmawiać z kobietami, a inaczej z mężczyznami. Różnica płci to prawda stara jak świat, jednak w procesie sprzedaży nadal jest pomijana. Z punktu widzenia handlu często nie ma znaczenia, komu się sprzedaje i kto kupuje, dla kogo tworzy się ofertę – a to błąd!

więcej »
Nowy gracz na rynku

W 2016 r. firma Florendi wprowadzi na polski rynek całkowicie nową linię hobbystycznych nawozów płynnych i posypowych. Produkty firmy Florendi zawierają jedyny homologowany na rynku europejskim dodatek biostymulujący pochodzący z alg morskich – NutriActiv®, którego działanie zostało udokumentowane przez SADEF Francja

więcej »
Miliardy dla zielonej branży

Unia Europejska wciąż jest gotowa wesprzeć finansowo polskie firmy, w tym centra i sklepy ogrodnicze. Co zrobić i jakich pułapek unikać, by otrzymać unijne wsparcie?

więcej »
Sprzedaż róż – odrodzenie po słabszym sezonie?

Bieżący rok w sprzedaży róż zapowiada się bardzo dobrze. Widać spore zainteresowanie klientów. Co ciekawe, w tym sezonie już wczesną wiosną można było kupić róże, co właściwie wcześniej się nie zdarzało. Znacząco rośnie sprzedaż róż wysadzanych w donicach

więcej »
Sezon 2014 pora zacząć

Najwyższy czas zapomnieć o minionym sezonie i przygotować się do następnego. Już niedługo zaczną się pierwsze targi zatowarowaniowe w hurtowniach, a producenci szykują właśnie oferty na przyszły rok

więcej »
Zima 2012-2013 – odśnieżarki zostały na lodzie?

Brak opadów śniegu, który obserwowaliśmy na przełomie minionego roku, zdecydowanie nie sprzyjał sprzedaży sprzętu i narzędzi do odśnieżania. Z drugiej strony coraz więcej właścicieli domów jednorodzinnych chętnie inwestuje w odśnieżarki i wysokiej jakości łopaty do śniegu. Jak te produkty będą sprzedawały się podczas zimy 2013-2014?

więcej »
Idą jak woda

Podaż w kategorii produktów do nawadniania wciąż jest bardzo duża, ale łatwo wyróżnić kilka wiodących firm na tym rynku, bo klienci coraz chętniej sięgają po markowe produkty. Czy ta tendencja się utrzyma?

więcej »
Nowy rok, nowe możliwości?

Konsumenci wciąż oszczędzają pieniądze, producenci doinwestowują w marketing, a detaliści starają się zachęcić miłośników ogrodnictwa do częstszych zakupów – to obecna sytuacja na europejskim rynku ogrodniczym. Czy działania te przyniosą oczekiwane rezultaty? Z jakimi innymi wyzwaniami będzie musiała zmierzyć się branża ogrodnicza? 

więcej »
W dekoniunkturze postaw na reklamę

Spowolnienie gospodarcze, ograniczanie wydatków, cięcia w budżetach na reklamę i marketing – to bardzo popularny scenariusz w wielu firmach. Jak przekonują eksperci, nie dość, że nieskuteczny, to jeszcze niebezpieczny. Osłabioną w czasie dekoniunktury markę bardzo trudno wzmocnić, kiedy gospodarka zaczyna przyspieszać i wszyscy inwestują w reklamę
 

więcej »
W każdym zakątku świata
 Polskie szkółki, na przestrzeni ostatnich lat, rozwijają się bardzo dynamicznie. Rośliny z polskich szkółek można spotkać niemal w każdym zakątku świata – mówi  Wojciech Wróblewski, prezes...
Inspiracja kluczem do sukcesu
Jak w perspektywie ostatnich kilku lat zmieniało się zapotrzebowanie na asortyment do dekoracji wnętrz?
Conica to rodzinna firma z ponad 40-letnią tradycją. W latach 70. Bernadeta i Jan Konikowie założyli szkółkę o powierzchni 1,5 ha, zaczynając od uprawy szczepionych porzeczek, agrestu, porzeczkoagrestu, bukszpanu, aronii i powojników. Obecnie gospodarstwo specjalizuje się w produkcji roślin piennych..
Zaczarowany ogród
Długo zalegający zimą śnieg powoduje, że wiosną na trawnikach pojawiają się puste miejsca. Sposobów na ich załatanie jest wiele, a klient przychodzący do centrum ogrodniczego oczekuje od sprzedawcy...
Storczykowa moc
Od kilku sezonów storczyki są najlepiej sprzedającymi się roślinami. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie produktami stworzonymi z myślą o nich. Dlatego firma Kozielski wychodząc naprzeciw oczekiwaniom...
Slow centrum pod Krakowem
Rosnąca na rynku konkurencja i zmieniające się potrzeby klientów powodują, że placówki ogrodnicze przestają być już tylko miejscami, w których robi się zakupy – stają się przestrzenią kojarzoną z...
Zaprenumeruj
bezpłatny newsletter!!!

Polecamy nasz bezpłatny newsletter, przegląd najważniejszych informacji z branży ogrodniczej. Subskrypcja jest bezpłatna! Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.

Zamawiając newsletter użytkownik akceptuje Politykę prywatności portalu