Newsletter

W blasku świec

Trudno wyobrazić sobie wnętrza bez świec. Według danych Pracowni Badań Rynków Zagranicznych odnotowano ponad 2% wzrost unijnej produkcji tego asortymentu. Największym w całej Wspólnocie producentem świec jest Polska
 

Tekst: Sylwia Wlekła
 

Dla klientów świece to niemal obowiązkowy punkt na liście zakupów podczas urządzania wnętrz. Według danych przeprowadzonych przez Pracownię Badań Rynków Zagranicznych odnotowano ponad 2% wzrost unijnej produkcji świec – do poziomu 1076 mln euro. Największym w Unii Europejskiej producentem tych wyrobów jest Polska. Wartość wytwarzanych w naszym kraju świec wyniosła prawie 400 mln euro, co stanowiło aż 36,7% ich łącznej produkcji w 27 krajach członkowskich Unii Europejskiej. Dane te potwierdzają dystrybutorzy na polskim rynku. – Z roku na rok sprzedajemy coraz więcej świec. W minionym sezonie udało nam się zanotować dwucyfrowe wzrosty sprzedaży tego asortymentu. Szczególnym zainteresowaniem klientów cieszą się świece o subtelnym zapachu – mówi Zbigniew Sokołowski z Grupy Zachodniej.


Nie tylko dla zamożnych
Warto zwrócić uwagę na fakt, że ceny świec i lampionów zaczynają się już od kilku złotych, dlatego każdy klient może pozwolić sobie na ich zakup. Dla bardziej wymagających i zamożniejszych konsumentów producenci przygotowali tzw. linie prestiż, które nie tylko są o wiele droższe – ich ceny mogą sięgać nawet kilkuset złotych, ale przede wszystkim bardziej efektowne. Jeśli chodzi o kształty, rozmiary, kolory i wzory – w tych aspektach nie ma ograniczeń. Obecnie szeroka gama produktów jest dostępna w wielu punktach dystrybucji. Należy jednak pamiętać, że warto przygotować odpowiednią ekspozycję. Często chęć zakupu świec powstaje dopiero w sklepie. Świece i lampiony pokazane w gotowych aranżacjach są bardziej atrakcyjne i z pewnością przyciągną uwagę nawet najmniej zainteresowanego klienta. Ważnym czynnikiem jest również jakość produktu. – Staramy się, by nasze wyroby były doskonałe. Nasza firma posiada 30-letnią tradycję i jest jednym z największych krajowych producentów świec. Zauważamy, że klienci poszukują niestandardowych rozwiązań. Modne stały się świece wzbogacone o motywy koronki i haftu. Ponadto nadal doskonale sprzedają się świece w subtelnych, standardowych kolorach, takich jak: biel, czy beż – tłumaczy Grzegorz Krystkowiak, kierownik firmy Adpal.


Idealny prezent
Świece i lampiony coraz częściej wybierane są przez klientów jako prezent na różne okazje. W związku z tym producenci przygotowali oczywiście rozmaite serie i zestawy okolicznościowe. Przeglądając kalendarz, warto pamiętać o odpowiednim przygotowaniu otoczenia dla świec w punkcie sprzedaży, aranżując je zgodnie z nachodzącymi świętami.


Świece dla każdego

Już dawno minęły czasy, gdzie świece i lampiony były kupowane tylko przez kobiety i dla kobiet. Dzisiaj możemy spotkać wiele personalizowanych produktów, dla różnych grup docelowych, jak świece wzbogacone o aromaty „prosto z lasu” – dla mężczyzn, produkty o nutach kwiatowych dedykowanych dla starszych konsumentów oraz świece o zapachu gumy balonowej przeznaczone głównie dla dzieci. Centra sprzedaży, które zdecydowały się na wprowadzenie do swojej oferty świec i lampionów na pewno na tym nie straciły. Są to bardzo uniwersalne produkty, które sprzedają się w dużych nakładach o każdej porze roku. Nie można jednak zapominać o tym, że jeśli chciałoby się zwiększyć zyski, trzeba włożyć w to dużo pracy i cierpliwości.







 

W każdym zakątku świata
 Polskie szkółki, na przestrzeni ostatnich lat, rozwijają się bardzo dynamicznie. Rośliny z polskich szkółek można spotkać niemal w każdym zakątku świata – mówi  Wojciech Wróblewski, prezes...
Inspiracja kluczem do sukcesu
Jak w perspektywie ostatnich kilku lat zmieniało się zapotrzebowanie na asortyment do dekoracji wnętrz?
Conica to rodzinna firma z ponad 40-letnią tradycją. W latach 70. Bernadeta i Jan Konikowie założyli szkółkę o powierzchni 1,5 ha, zaczynając od uprawy szczepionych porzeczek, agrestu, porzeczkoagrestu, bukszpanu, aronii i powojników. Obecnie gospodarstwo specjalizuje się w produkcji roślin piennych..
Zaczarowany ogród
Długo zalegający zimą śnieg powoduje, że wiosną na trawnikach pojawiają się puste miejsca. Sposobów na ich załatanie jest wiele, a klient przychodzący do centrum ogrodniczego oczekuje od sprzedawcy...
Storczykowa moc
Od kilku sezonów storczyki są najlepiej sprzedającymi się roślinami. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie produktami stworzonymi z myślą o nich. Dlatego firma Kozielski wychodząc naprzeciw oczekiwaniom...
Slow centrum pod Krakowem
Rosnąca na rynku konkurencja i zmieniające się potrzeby klientów powodują, że placówki ogrodnicze przestają być już tylko miejscami, w których robi się zakupy – stają się przestrzenią kojarzoną z...
Zaprenumeruj
bezpłatny newsletter!!!

Polecamy nasz bezpłatny newsletter, przegląd najważniejszych informacji z branży ogrodniczej. Subskrypcja jest bezpłatna! Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.

Zamawiając newsletter użytkownik akceptuje Politykę prywatności portalu