Newsletter

Inspiracja kluczem do sukcesu

Jak w perspektywie ostatnich kilku lat zmieniało się zapotrzebowanie na asortyment do dekoracji wnętrz?

 

Rozmawia: Natalia Dur

 

Wzrost zainteresowania klientów tematyką wnętrzarską oraz liczne podróże i otwarcie na świat powodują, że zapotrzebowanie na dekoracje z roku na rok rośnie. Konsumenci nie sięgają już po ozdoby tylko w momencie urządzania nowego mieszkania, ale także z potrzeby wprowadzania zmian w już zaaranżowanych wnętrzach. Dzięki licznym blogom i stronom internetowym poświęconym dekoracjom mamy skąd czerpać inspiracje.

 

Każdy rynek ma swoją specyfikę. Jakie różnice można zauważyć w gustach konsumentów z Polski i Europy Zachodniej?

Klienci z Europy Zachodniej są zupełnie inni niż polscy. Jednocześnie widzimy, że choć do niedawna Polacy nie decydowali się zbyt często na zakup dekoracji w odważnym designie i kolorze, to dziś uległo to znaczniej zmianie. Zmieniają się nasze gusta. Choć ogromną popularnością nadal cieszy się styl prowansalski – sielskie klimaty francuskie, delikatna kolorystyka z elementami mocniejszych kolorów - lawendowy, żółty, błękitny, to sięgamy również po produkty w stylu Hampton, kolorystyka podobna ale dużo elementów z niklowanego aluminium nadaje wnętrzom wymiar luksusu i ponadczasowej elegancji. Warto zaznaczyć, że wnętrza w tym stylu są bardzo przytulne, spokojne i wyciszające.

 

Czy niestandardowa i komplementarna oferta to Pani sposób do nakłonienia klienta do odwiedzin i zakupu produktów?

Zdecydowanie tak. Nabywcy mogą znaleźć u nas zarówno aranżacje w stylu prowansalskim, loft, jak i Hampton. Cały czas wprowadzamy do oferty nowości i przyzwyczajamy klientów do nowych trendów. W tym roku poszerzyliśmy nasze portfolio o piękne koce, poduchy, worki.

Staramy się różnicować ofertę, pokazywać decor w różnych stylach, żeby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Musimy oczywiście mieć popularne wzory i kolory, ponieważ klienci oczekują od nas sprawdzonych rozwiązań i modeli.


Jakie kolory są w tej chwili najmodniejsze?

W ofercie decoru bardzo ważne jest trafienie w trendy kolorystyczne. Obecnie królują miętowy, turkusowy, zielenie, błękity, złoto i srebro. W tym roku bardzo popularny jest postarzany metal i mosiądz. Poszukiwane są dekoracje z niklowanego aluminium.

Naszym sukcesem jest przyzwyczajenie klientów do koloru turkusowego, który wprowadziliśmy około 5 lat temu. Obecnie barwa ta cieszy się dużą popularnością. Jeden element w intensywnym kolorze może odmienić całkowicie całą aranżację.

 

Pani showroom to wyjątkowe miejsce, które robi ogromne wrażenie. Jaka jest jego rola?

Efektowna wystawa pokazuje, jak produkty można połączyć oraz zestawić kolorystycznie. Aby odnieść sukces w sprzedaży asortymentu dekoracyjnego w centrach ogrodniczych koniecznie trzeba przygotować dla klientów ekspozycję, która ich zachwyci i spowoduje, że nie przejdą obok niej obojętnie. Rolą showroomu jest więc pokazać ciekawe rozwiązania dekoracyjne. 

 

Polacy rzadziej niż klienci w Europie Zachodniej decydują się na zakup

odważnych dekoracji, z dystansem podchodzą do nowinek rynkowych

i intensywnych kolorów. Stopniowo jednak to

podejście zaczyna się zmieniać – coraz chętniej

śledzimy najnowsze trendy i doceniamy oryginalność dekoracji 

podkreśla Agnieszka Kowalska, prezes firmy Belldeco

W każdym zakątku świata
 Polskie szkółki, na przestrzeni ostatnich lat, rozwijają się bardzo dynamicznie. Rośliny z polskich szkółek można spotkać niemal w każdym zakątku świata – mówi  Wojciech Wróblewski, prezes...
Skazani na sukces
– Na każdym z rynków, na których jesteśmy obecni, działamy w warunkach silnej konkurencji. To dla nas motywacja do prowadzenia intensywnych prac badawczo-rozwojowych. Nowoczesne laboratorium AGRO R&D Center zapewnia nam możliwość...
Conica to rodzinna firma z ponad 40-letnią tradycją. W latach 70. Bernadeta i Jan Konikowie założyli szkółkę o powierzchni 1,5 ha, zaczynając od uprawy szczepionych porzeczek, agrestu, porzeczkoagrestu, bukszpanu, aronii i powojników. Obecnie gospodarstwo specjalizuje się w produkcji roślin piennych..
Zaczarowany ogród
Długo zalegający zimą śnieg powoduje, że wiosną na trawnikach pojawiają się puste miejsca. Sposobów na ich załatanie jest wiele, a klient przychodzący do centrum ogrodniczego oczekuje od sprzedawcy...
Storczykowa moc
Od kilku sezonów storczyki są najlepiej sprzedającymi się roślinami. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie produktami stworzonymi z myślą o nich. Dlatego firma Kozielski wychodząc naprzeciw oczekiwaniom...
Slow centrum pod Krakowem
Rosnąca na rynku konkurencja i zmieniające się potrzeby klientów powodują, że placówki ogrodnicze przestają być już tylko miejscami, w których robi się zakupy – stają się przestrzenią kojarzoną z...
Zaprenumeruj
bezpłatny newsletter!!!

Polecamy nasz bezpłatny newsletter, przegląd najważniejszych informacji z branży ogrodniczej. Subskrypcja jest bezpłatna! Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.

Zamawiając newsletter użytkownik akceptuje Politykę prywatności portalu