Newsletter

Skazani na sukces

– Na każdym z rynków, na których jesteśmy obecni, działamy w warunkach silnej konkurencji. To dla nas motywacja do prowadzenia intensywnych prac badawczo-rozwojowych. Nowoczesne laboratorium AGRO R&D Center zapewnia nam możliwość wprowadzanie na rynek innowacyjnych rozwiązań. Tylko działając w ten sposób możemy zapewnić spółce stabilną pozycję wśród czołowych marek na rynku – mówi Tomasz Klimontowski, prezes zarządu firmy Synthos AGRO

Rozmawia: Michał Gradowski

Chociaż hasło „Synthos AGRO dla domu i ogrodu” można usłyszeć coraz częściej, to wciąż nowość w biznesie ogrodniczym. Jakie były „reakcje” rynku na nowy, tak silny podmiot w branży?

Synthos AGRO sp. z o.o. jest firmą młodą, ale nie jest nowicjuszem w branży. Bazując na wiedzy i doświadczeniu firm, z zasobów których czerpaliśmy tworząc Synthos AGRO, mogliśmy zaistnieć na rynku z szeroką ofertą produktów zarówno dla użytkowników profesjonalnych, jak i hobbystów. Podstawową wartością Synthos AGRO jest zespół doświadczonych i pełnych zaangażowania profesjonalistów, którzy doskonale znają realia rynków, na których funkcjonuje firma. Rozpoczęliśmy działalność pod koniec 2014 r. i 2015 był pierwszym pełnym rokiem działania spółki. Musieliśmy zbudować i zintegrować zespół, wykonywać założone zadania produkcyjne, rejestracyjne i sprzedażowe oraz odnaleźć się w nowych dla nas strukturach Grupy Kapitałowej Synthos. Jednym z naszych najważniejszych zadań było przeprowadzenie skutecznej kampanii marketingowej. Jej głównym celem było poinformowanie odbiorców, że produkty znane z oferty Organiki-Azot oraz ZD Organika są obecnie dostępne na rynku pod marką Synthos AGRO i że zmiany te przyniosą klientom same korzyści. Nasze działania zostały zauważone i wysoko ocenione. Mam nadzieję, że przełoży się to na rynkowy sukces naszej młodej firmy.

Jakie czynniki zdecydowały o ekspansji Grupy Kapitałowej Synthos na rynku środków ochrony roślin i produktów biobójczych?
Grupa Kapitałowa Synthos, do której należy Synthos AGRO, jest jednym z największych producentów surowców chemicznych. To największy w Europie producent kauczuków emulsyjnych i wiodący dostawca polistyrenu do spieniania. Synthos to nowoczesna i innowacyjna firma chemiczna, dostarczająca na rynek zaawansowane technologicznie produkty najwyższej jakości, która od lat konsekwentnie realizuje długoterminową strategię umacniania swojej pozycji rynkowej i tworzenia nowoczesnego portfela produktowego zapewniającego wysoką rentowność. Właśnie dlatego podjęto decyzję o wejściu w nowy obszar działania – produkcję i sprzedaż środków ochrony roślin. Synthos AGRO nabyła udziały w ZD „Organika” w Nowej Sarzynie oraz kupiła prawa do produkcji i wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin, biocydów i innych produktów z Z. Ch. „Organika-Azot” SA w Jaworznie. Chciałbym jednak podkreślić, że pomimo dużej skali działalności
Grupy Kapitałowej Synthos, Synthos AGRO to firma w 100% oparta na polskim kapitale, z siedzibą w Oświęcimiu, a oddziały produkcyjne znajdują się w kilku lokalizacjach w Polsce. Daje nam to możliwość kontroli całego procesu produkcyjnego i zachowania najwyższych standardów jakości na każdym etapie, z dostarczeniem gotowego produktu do odbiorcy włącznie.

Spółka Synthos AGRO wzbogaciła swoje portfolio o tak znane produkty, jak Floris czy Muchozol. Jak nowe otwarcie w promocji tych preparatów zostało ocenione przez klientów?
Nowa szata graficzna produktów i intensywna kampania reklamowa zostały docenione przez odbiorców. Zdaniem naszych klientów zastosowana na opakowaniach kolorystyka przyciąga uwagę konsumentów i bardzo korzystnie wpływa na zainteresowanie produktami. To jednak dopiero początek naszych działań, już trwają prace nad wprowadzeniem atrakcyjnych dla klientów nowości. W tym roku do naszej oferty trafił innowacyjny środek STOPER GRZYBOBÓJCZY AE, który pomoże w walce z czarną plamistością róży oraz mączniakiem prawdziwym róży. Pomysłów nam nie brakuje, ale rozszerzanie oferty produktów hamuje długi i kosztowny proces uzyskiwania zezwoleń na wprowadzanie nowych środków do obrotu.

Czy to najważniejsza bariera dla rozwoju środków ochrony roślin i preparatów biobójczych na polskim rynku?
Sytuacja prawna na rynku produktów biobójczych oraz środków ochrony roślin do zastosowań amatorskich jest bardzo skomplikowana zarówno na etapie uzyskiwania rejestracji, jak i w zakresie zasad obrotu nimi na rynku.
W Polsce, w przypadku produktów biobójczych, przedsiębiorców obowiązują regulacje prawne zarówno krajowe, jak i unijne. Przepisy prawa na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat były modyfikowane wiele razy. Rezultatem jest wiele zmian zachodzących w trakcie „życia” produktu biobójczego, czyli w okresie 10 lat, na który najczęściej wydawane jest pozwolenie na obrót. Mają one bardzo duży wpływ na stabilność sytuacji na rynku produktów biobójczych, ale ich celem jest poprawa jakości i bezpieczeństwa stosowania preparatów. Zmiany przepisów nie spowodowały jednak ograniczenia naszej oferty. Aktualnie wszystkie produkty biobójcze oferowane przez Synthos AGRO posiadają ważne do 2024 r. pozwolenia na wprowadzanie do obrotu, a etykiety spełniają wszystkie wymogi aktualnie obowiązujących przepisów.

Jedną z najważniejszych cech preparatów oferowanych przez Synthos AGRO jest wygoda stosowania. Czym jeszcze wyróżniają się produkty firmy?

Dzisiejsze tempo życia oraz dążenie do uzyskiwania szybkich i efektownych rezultatów sprawia, że konsumenci poszukują produktów skutecznych, ale jednocześnie niewymagających skomplikowanych przygotowań przed ich użyciem. Dlatego Synthos AGRO dostarcza na rynek produkty wygodne w stosowaniu, ale przede wszystkim – i to jest ich najważniejsza cecha dająca im wysoką pozycję na rynku oraz pozytywne opinie klientów – są to środki skuteczne, o potwierdzonej, wysokiej jakości. Wprowadzenie każdego preparatu na rynek poprzedzone jest latami badań nad jego skutecznością i bezpieczeństwem dla ludzi i środowiska, a dla realizacji naszych celów rozwijamy zaplecze laboratoryjne, opracowujemy nowe technologie i wdrażamy innowacyjne receptury.

Jakie są krótko- i długoterminowe cele firmy na rynku hobbystycznym?
Naszym podstawowym celem jest zaspokajanie oczekiwań klientów i szybka reakcja na ich często zmieniające się potrzeby. W najbliższych latach będziemy umacniać pozycję Synthos AGRO zarówno na rynku środków dla użytkowników profesjonalnych, jak i hobbystów. Chcemy, aby w świadomości klientów firma Synthos AGRO kojarzyła się z innowacyjnością, skutecznością i wysoką jakością. Zasadę działania naszej firmy doskonale oddaje hasło związane z rynkiem produktów dla użytkowników profesjonalnych – OCHRONA 360o. Oferujemy klientom nie tylko wysokiej jakości, skuteczne i przystępne cenowo produkty, ale cały kompleks działań obejmujących profesjonalne doradztwo, szybką i sprawną obsługę sprzedaży, terminowość i rzetelność w logistyce oraz kompetentną obsługę posprzedażową.


Mając do dyspozycji profesjonalny i zaangażowany zespół, nowoczesne laboratorium badawczo-rozwojowe oraz ofertę dostosowaną do potrzeb klienta, możemy rozwijać firmę na rynku krajowym, a w dłuższej perspektywie także na innych rynkach europejskich i światowych. Dzięki takim atutom firma Synthos AGRO jest skazana na sukces.
 

W każdym zakątku świata
 Polskie szkółki, na przestrzeni ostatnich lat, rozwijają się bardzo dynamicznie. Rośliny z polskich szkółek można spotkać niemal w każdym zakątku świata – mówi  Wojciech Wróblewski, prezes...
Inspiracja kluczem do sukcesu
Jak w perspektywie ostatnich kilku lat zmieniało się zapotrzebowanie na asortyment do dekoracji wnętrz?
Conica to rodzinna firma z ponad 40-letnią tradycją. W latach 70. Bernadeta i Jan Konikowie założyli szkółkę o powierzchni 1,5 ha, zaczynając od uprawy szczepionych porzeczek, agrestu, porzeczkoagrestu, bukszpanu, aronii i powojników. Obecnie gospodarstwo specjalizuje się w produkcji roślin piennych..
Zaczarowany ogród
Długo zalegający zimą śnieg powoduje, że wiosną na trawnikach pojawiają się puste miejsca. Sposobów na ich załatanie jest wiele, a klient przychodzący do centrum ogrodniczego oczekuje od sprzedawcy...
Storczykowa moc
Od kilku sezonów storczyki są najlepiej sprzedającymi się roślinami. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie produktami stworzonymi z myślą o nich. Dlatego firma Kozielski wychodząc naprzeciw oczekiwaniom...
Slow centrum pod Krakowem
Rosnąca na rynku konkurencja i zmieniające się potrzeby klientów powodują, że placówki ogrodnicze przestają być już tylko miejscami, w których robi się zakupy – stają się przestrzenią kojarzoną z...
Zaprenumeruj
bezpłatny newsletter!!!

Polecamy nasz bezpłatny newsletter, przegląd najważniejszych informacji z branży ogrodniczej. Subskrypcja jest bezpłatna! Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.

Zamawiając newsletter użytkownik akceptuje Politykę prywatności portalu