fbpx
Portal Branży Ogrodniczej

Tajemniczy ogród po śląsku – sprzedajemy emocje…

Szeroki zakres usług i aktywne uczestnictwo w życiu lokalnej społeczności to przepis na sukces po śląsku. Potrzeba poprawienia komfortu zakupów, ograniczenie sezonowości sprzedaży oraz zaoferowanie klientom nowego asortymentu są coraz częściej impulsem do rozbudowywania centrum ogrodniczego. Modernizacja placówki wpływa na jej odbiór przez klienta jako prestiżowego obiektu, w którym oprócz produktów oferuje się doznania estetyczne i wygodę zakupów

 
Tekst: Agnieszka Idziak      

Aby stworzyć nowoczesne centrum ogrodnicze, warto uważnie obserwować rynek oraz aktywnie reagować na potrzeby klientów. Branża ogrodnicza dynamicznie się rozwija, a wraz z nią świadomość społeczna. Dlatego klienci coraz częściej zwracają uwagę na wygląd i aranżację centrów ogrodniczych. Jednocześnie mają określone oczekiwania, wiedzą, czego mogą się spodziewać w placówkach ogrodniczych. Jak można ich jeszcze zaciekawić, zachwycić, a nawet zaintrygować? Otóż nie można ograniczać się jedynie do sprzedaży. Trzeba być konkurencyjnym, gwarantować wysoką jakość nie tylko asortymentu, usług, ale i doznań estetycznych. Wszystko pomiędzy przegrywa. W biznesie ogrodniczym liczą się więc pomysłowość, spostrzegawczość i umiejętność wykorzystania szansy, jaką daje otwarty na innowacyjne pomysły rynek. Przewagę konkurencyjną buduje ten przedsiębiorca, który zdoła zaskoczyć swojego klienta.

…kreujemy rzeczywistość…

W Ogrodzie Śląskim w Świerklańcu znaną i cenioną grupą produktów jest efektowny materiał szkółkarski, który w większości pochodzi z własnej produkcji. Na powierzchni liczącej 8000 m² prezentowanych jest 1100 gatunków i odmian roślin. Drzewa i krzewy klient może podziwiać również w zaprojektowanej aranżacji w ogrodach pokazowych, które zajmują 5000 m². Właściciel centrum, Antoni Żurek, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny jest asortyment roślinny i wprowadzane w jego obrębie nowości. Centrum stało się synonimem miejsca, które odwiedza się, aby na bieżąco monitorować tendencje zmian na rynku ogrodniczym. Zaoferowanie rozszerzonego wyboru produktów i częste zmiany asortymentowe zapewniają większą rotację klientów oraz pozwalają na przezwyciężenie sezonowości sprzedaży. Powierzchnia zadaszona zajmuje 3000 m², w centrum znajdują się także kawiarenka i sala konferencyjna.  – Będąc firmą z wieloletnią tradycją szkółkarską, nieustannie się rozwijamy i wprowadzamy nowe gatunki i odmiany roślin na lokalny rynek ogrodniczy. Od wielu lat poszerzamy asortyment m.in. o narzędzia ogrodnicze, doniczki i artykuły dekoracyjne oraz nawozy i środki ochrony roślin. Wiemy, jakie są potrzeby klientów, dlatego tak celnie w nie trafiamy – mówi Grażyna Sajdak, manager Centrum Ogrodniczego Ogród Śląski.

…urzeczywistniamy marzenia…

Nieustanny rozwój, poszerzanie horyzontów stanowią podstawę sukcesu Centrum Ogrodniczego w Świerklańcu. Właściciel Ogrodu Śląskiego wciąż chce umacniać pozycję placówki na rynku, dlatego cały czas poszukuje nowych inspiracji. Centrum istnieje na lokalnym rynku od siedmiu lat. Pierwszy pomysł, aby je unowocześnić, pojawił się już dwa lata temu, ale decydującym bodźcem stała się wycieczka ogrodnicza wraz ze Związkiem Szkółkarzy Polskich do Nowej Zelandii. Wyjazd ten ugruntował potrzebę modernizacji placówki.
Utrzymanie pozycji na rynku wymaga stałego rozwoju, dlatego wiosną tego roku nastąpiło otwarcie kolejnej części Centrum Ogrodniczego w Świerklańcu. W nowo wybudowanej szklarni o powierzchni 800 m² zaproponowano niezwykłe rozwiązania. Centrum ogrodnicze może się pochwalić ogrodem tropikalnym. Klient, wchodząc do obiektu, podąża trasą spacerową inspirowaną nowozelandzką dżunglą, mija rośliny tropikalne, widzi dwupoziomowy wodospad z grotą skalną. Spacer wśród egzotycznych roślin robi niesamowite wrażenie i przyciąga nabywców. W nowej części znalazł się również bogaty asortyment ozdobnych roślin doniczkowych. Aranżacją przestrzeni zajął się właściciel, który ma duże doświadczenie w projektowaniu ogrodów. Wszystko po to, aby stworzyć osobliwe miejsce spędzania wolnego czasu. Placówka stała się kompleksem wypoczynkowym, miejscem chętnie odwiedzanym i wzbudzającym zachwyt klientów.

…rozwijamy potrzeby

To jednak nie koniec innowacji. Dostrzegając zmieniające się trendy i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, właściciel postanowił również znacznie rozbudować dział zoologiczny, który zachwyca imponującą ilością asortymentu. Został on efektownie połączony z ogrodem tropikalnym. Klienci mogą kupić w centrum zwierzęta towarzyszące, ssaki, ptaki, płazy, gady i ptaki. W dziale zoologicznym szczególnie wyróżnia się część terrarystyczna, w której miłośnicy zwierząt znajdą pajęczaki, kameleony, gekony oraz węże. Jednocześnie organizowane są eventy i konkursy dla właścicieli zwierząt. Otwarty został także nowy dział akwarystyczny, wyposażony w ponad 60 akwariów ryb morskich i słodkowodnych. Klientów intryguje pokazowe akwarium ryb morskich o objętości ponad 1000 dm³.

Polecamy

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.