W jakim tempie bije serce Briggs & Stratton?

O najważniejszych nowościach w ofercie, poziomie wiedzy konsumentów na temat eksploatacji i serwisowania kosiarek, a także o tym, czy własne silniki producentów mogą być zagrożeniem dla marki Briggs & Stratton rozmawiamy z Wojciechem Jasińskim, senior managerem marketing and sales Central and Eastern Europe w firmie Briggs & Stratton

 

Jakie nowości w tym sezonie znajdziemy w ofercie Briggs & Stratton?

W sezonie 2019 w ofercie Briggs & Stratton pojawiły się dwie najważniejsze nowości: rozszerzyliśmy dostępność systemu Mow N’ Stow – opcja pionowego przechowywania kosiarki – w silnikach Briggs & Stratton serii 400 oraz 500. W tym momencie praktycznie cała podstawowa gama silników Briggs & Stratton jest oferowana z tą opcją. Przypomnę, że dzięki systemowi Mow N’ Stow kosiarka nie tylko zajmuje nawet do 70% mniej miejsca w garażu, ale także mamy bardzo łatwy dostęp zarówno do obsługi serwisowej, jak i bezproblemowy transport w pozycji, która zajmuje dużo mniej miejsca niż każda standardowa kosiarka spalinowa. Druga nowość na ten sezon to wprowadzony system EFM (Electronic Fuel Management – elektroniczne sterowanie paliwem), dedykowany do większych silników montowanych w popularnych traktorkach ogrodowych. Od teraz każdy kierowca traktorka napędzanego silnikami Briggs & Stratton z systemem EFM może poczuć się jak kierowca nowoczesnego samochodu – koniec ze starodawnym ssaniem w traktorkach, wystarczy nacisnąć przycisk startu, aby rozpocząć pracę.

 

Marka Briggs & Stratton jest znana z innowacji. Nad czym obecnie pracuje dział R&D?  

W tym momencie najważniejszym projektem jest dalszy rozwój systemu InStart, a więc uruchamianie silnika za pomocą elektrycznego rozrusznika – tak, aby nigdy więcej nie szarpać się z linką rozrusznika. Do tej pory ze względu na  koszty system ten pojawił się tylko w silnikach klasy średniej i wyższej w seriach 500/600/700/800. Dużym wyzwaniem technologicznym jest wprowadzenie systemu InStart do najmniejszych silników serii 400 – tak, aby silniki te dalej były dostępne w tak zwanej „pierwszej cenie”. To nam się udało – nie mogę teraz zdradzać szczegółów, ale system InStart pojawi się w sezonie 2020 w silnikach 450 E SERIES – i będzie to jednocześnie innowacja całego systemu InStart.

 

Producenci sprzętu ogrodniczego od wielu już lat pracują nad własnymi silnikami. Czy w dłuższej perspektywie może to być poważne zagrożenie dla Briggs & Stratton?   

Mamy wolny rynek i każda firma może to robić. Różnica jest taka, że Briggs & Stratton koncentruje się w 100% na rozwoju i atrakcyjności naszych silników. Oferujemy naszym dostawcom produkty sprawdzone i innowacyjne. Producenci sprzętu ogrodniczego oprócz silników muszą się także koncentrować na rozwoju pozostałych elementów swoich maszyn. Tak długo, jak sami producenci będą widzieć w silnikach Briggs & Stratton korzyść marketingową w sprzedaży swoich produktów, tak długo utrzymamy swoją pozycję na rynku. Kwestie marketingowe odgrywają dzisiaj bardzo dużą rolę. Briggs & Stratton jako komponent gotowej maszyny zbudował przez ponad 100 lat działalności swoją własną markę na rynku – mimo że nie posiadamy własnego produktu końcowego. Jesteśmy sercem maszyny. I to serce ma znaną markę: Briggs & Stratton. Miliony silników Briggs & Stratton codziennie pracuje na całym świecie. Miliony użytkowników naszych silników nie może się mylić – kiedy przychodzi czas wymiany starego, zużytego sprzętu, wielu ludzi szuka swojego starego, ale nowego, dobrego silnika Briggs & Stratton. Ugruntowana pozycja marki Briggs & Stratton wśród użytkowników końcowych gwarantuje sukces naszej firmy – ale na ten sukces trzeba codziennie ciężko pracować, nie ma ani dnia wytchnienia.

 

Marka Briggs & Stratton realizuje wiele działań edukacyjnych dla konsumentów. To m.in. strona internetowa jakwybrackosiarke.pl czy infolinia, na której ekspert podpowiada, jak przygotować kosiarkę do sezonu. O co najczęściej pytają konsumenci? Jaki jest ich poziom wiedzy?  

Niestety poziom wiedzy konsumentów jest bardzo niski. Już przy zakupie kosiarki ciągle pojawia się nieszczęsne pytanie o konie mechaniczne silników – a to nie one są ważne przy wyborze odpowiedniego sprzętu, ale przede wszystkim powierzchnia trawnika, do której będzie on przeznaczony. Do tego dochodzi niestety brak wiedzy o podstawowych czynnościach serwisowych. Z doświadczenia Briggs & Stratton wynika, że przeciętny konsument trafia do serwisu, bo… „się zepsuło”, czyli kiedy jest już za późno, bo np. zapomniał wlać/uzupełnić poziom oleju – co jest dziwne, bo raczej wszyscy dbamy o jakość i odpowiedni poziom oleju w naszych samochodach. Do tego dochodzi absolutny brak wiedzy na temat filtra powietrza: silnik nie odpali, jeżeli nie dochodzi do niego powietrze! A zabrudzony filtr blokuje dopływ powietrza do silnika i „silnik się popsuł”. To samo dotyczy świecy zapłonowej. Jej rolą jest wyprodukowanie iskry, a bez iskry „silnik jest zepsuty”. Konsumenci nie zdają sobie sprawy, że świece powinni wymieniać co sezon! To nic, że kosiarka jest nowa i ma dopiero rok… i to nic, że w rocznym aucie nie wymieniamy świec, ale kosiarka, inaczej niż samochód, stoi przez pół roku nieużywana, często w niezbyt sprzyjających warunkach, w dużej wilgotności, a nieużywana przez pół roku świeca przetrzymywana w takich warunkach ma prawo stracić zdolność produkcji iskry. No i ostatni element układanki: paliwo. Mało kto wie, że paliwo ma okres trwałości tylko 30 dni! Po pół roku leżakowania w zbiorniku, w tych samych niesprzyjających warunkach i często dużej wilgotności, paliwo jest już paliwem tylko z nazwy, bardziej przypomina chemiczny roztwór, a na takim roztworze silnik nie odpali… i znowu: „się popsuł”.

 

Mamed Khalidow i Marcin Gortat to wciąż znakomici i bardzo rozpoznawalni sportowcy, ale ich kariera – przynajmniej sportowa, bo Mamed Khalidow zagrał przecież ostatnio w filmie – jest na zakręcie. Czy Briggs & Stratton planuje zaangażowanie nowej gwiazdy lub zmianę strategii marketingowej? 

Nasza strategia marketingowa pozostaje niezmienna: kierujemy ją do konsumentów i chcemy, aby szukali produktów napędzanych silnikami marki Briggs & Stratton. Dotarcie do konsumenta poprzez sport jest jednym z bardziej efektywnych sposobów budowania silnej marki. Mamed zakończył karierę, ale dalej Briggs & Stratton pozostaje głównym sponsorem Federacji KSW. W dalszym ciągu SILNI faceci walczący w formule MMA napędzani są SILNIKAMI Briggs & Stratton. KSW jest obecnie naszym głównym kanałem komunikacji w szeroko dostępnych mediach w Polsce, które pokazują i piszą o Federacji KSW. Dodatkowo w tym roku w marcu rozpoczęliśmy dużą kampanię informacyjną na Allegro – dedykowaną dla ludzi, którzy poszukują w Internecie nowego sprzętu dla siebie. Na stronach Allegro pojawiają się komunikaty: „Nie wiesz jak wybrać kosiarkę? Zobacz na www.jakwybrackosiarke.pl”. Kampania kończy się w czerwcu 2019.

REKLAMA