Wiodące trendy – IPM ESSEN 2020

W Messe Essen w dniach 28-31 stycznia odbyła się najbardziej rozpoznawalna impreza w branży ogrodniczej. 38. edycja Międzynarodowych Targów IPM ESSEN przyciągnęła 1538 wystawców z 46 krajów, którzy zaprezentowali swoje innowacyjne rozwiązania, trendy na nadchodzący sezon oraz usługi w obszarach związanych z produkcją roślin, technologią i florystyką

tekst: Jakub Borkowski

Pod koniec stycznia Messe Essen po raz kolejny stało się najważniejszym miejscem spotkań światowego sektora ogrodniczego. Ponad 54 tys. odwiedzających ze 100 krajów miało okazję zapoznać się z najnowszymi trendami i złożyć zamówienia na nadchodzący sezon. Tematem wiodącym tegorocznej edycji IPM ESSEN był zrównoważony rozwój w kontekście zmian klimatycznych. To jeden z kluczowych trendów, wywierających największy wpływ na sektor ogrodniczy. Począwszy od przyjaznych dla środowiska opakowań, przez promocję roślin sprzyjających rozwojowi owadów, kończąc na pionierskich technologiach produkcyjnych i cyfrowych. – W kontekście globalnych zmian i dyskusji na temat ocieplenia klimatu, ogrodnictwo zyskało ogromne znaczenie i zapewniło entuzjastyczny nastrój w halach targowych. Podczas IPM ESSEN 2020 sektor ogrodniczy wykazał się imponującą innowacyjnością i wydajnością, która może zaprocentować w przyszłości – podsumował Oliver P. Kuhrt, CEO Messe Essen.

Zielone otoczenie
Kampanie społeczne oraz publiczny dyskurs sprawiają, że konsumenci coraz większą uwagę przywiązują do otaczania się żywymi roślinami. Stają się coraz bardziej świadomi wpływu zieleni na funkcjonowanie ludzi, zwierząt i środowiska. W szybko zmieniającym się świecie pełnym cyfryzacji ogród staje się oazą spokoju i strefą, w której możemy się zatrzymać, co bezpośrednio wpływa na wzrost wydatków związanych z roślinami. W ubiegłym roku Niemcy wydali na kwiaty i rośliny blisko 8,9 miliarda euro, co jest rekordową kwotą od 2011 r. W ramach IPM ESSEN 2020 Centralne Stowarzyszenie Ogrodnicze (ZVG) ogłosiło, że wydatki na osobę wzrosły z 105 do 108 euro, co daje ponad 240 mln euro wzrostu w skali roku.

Francuska różnorodność
Tegorocznym krajem partnerskim IPM 2020 była Francja, której szczególną obecność podkreślało hasło: „Jakość i innowacje. Po francusku!”. Producenci roślin zaprezentowali spektrum francuskiego ogrodnictwa, poprzez najbardziej znane i charakterystyczne produkcje, tj.: róże, drzewa owocowe, rododendrony, kamelie, hortensje, cyklameny, chryzantemy, lawendy, alstroemerie czy dalie. – To partnerstwo było fantastyczną okazją do zaprezentowania naszych francuskich hodowców, jakości roślin oraz nowych odmian. Nasze motto „Plants Are Vital” pokrywa się z ogólnoświatowym trendem działania na rzecz ochrony środowiska i na pewno będzie miało coraz większe zastosowanie w przyszłości. IPM ESSEN jest bez wątpienia wiodącą platformą na rynku międzynarodowym i idealnym miejscem, aby spotkać wielu partnerów biznesowych przed rozpoczęciem sezonu. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć się w przyszłym roku – ocenił Mikaël Mercier, prezes VAL’HOR.

Kolejna edycja targów odbędzie się w Messe Essen w dniach 26-29 stycznia 2021 r.

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: