Portal Branży Ogrodniczej

„Zieleń to Życie” coraz bliżej

0

Horti Flower Show to nowa inicjatywa, która w tym roku wzbogaci ofertę Wystawy „Zieleń to Życie”. To projekt wiodących dostawców sadzonek kwiatów rabatowych oraz bylin do uprawy na balkony i tarasy (Florensis, Haubitz, Plantopol Zaborze, Syngenta, Vitroflora i Volmary.) W pierwszym dniu targów 6 września uczestnicy Horti Flower Show organizują otwarte seminarium pod tytułem ,,Potencjał ogrodnictwa miejskiego – jak zaspokoić potrzeby dzisiejszych konsumentów? ”Biznes Ogrodniczy” objął wydarzenie patronatem medialnym

 

W dniach od 6 do 8 września w EXPO XXI Warszawie odbędzie się 26 edycja Międzynarodowej Wystawy „Zieleń to Życie” i Flower Expo Polska. Hasło imprezy – „Kolekcja korzyści” – przypomina, że ogród to nie tylko dekorowanie otoczenia domu, ale również zdrowie, ruch i relaks na świeżym powietrzu, odreagowanie stresów, zabawa i miejsce realizacji pasji. „Biznes Ogrodniczy” jest partnerem medialnym Wystawy

Udział w targach potwierdziło ponad 270 wystawców z Polski, a także Holandii, Belgii, Francji, Niemiec, Włoch czy Ekwadoru. 2 pierwsze dni przeznaczone są dla branżowych gości. W sobotę, ostatniego dnia, na targi może przyjść każdy pasjonat ogrodnictwa. Rejestracja dla branżowych gości oraz program dostępne są na stronie www.zielentozycie.pl

Gościem specjalnym tegorocznej edycji będzie Niek Roozen, holenderski architekt krajobrazu, który  7 września poprowadzi kameralne warsztaty dla architektów krajobrazu,  w sobotę 8 września na konferencji Dzień Architekta Krajobrazu przedstawi swoją filozofię ,,więcej zieleni”, zaprezentuje projekty, opowie o inspiracjach i praktyce. Nowością tegorocznej edycji będzie mocna oferta sadzonek kwiatów rabatowych oraz bylin do uprawy na balkony i tarasy. Ekspozycja pod nazwą Horti Flower Show jest wspólną inicjatywą wiodących dostawców sadzonek, a ich stoiska stworzą kolorową wyspę w Hali 3. W pierwszym dniu targów, 6 września uczestnicy projektu zapraszają na seminarium pod tytułem ,,Potencjał ogrodnictwa miejskiego – jak zaspokoić potrzeby dzisiejszych konsumentów?” skierowane do ogrodników, szkółkarzy i firm urządzających zieleń. W części Flower Expo zobaczymy pokazy polskich mistrzów florystyki, a także zagranicznych gości, ekspozycje prezentujące różne stylizacje dla kwiaciarni, czekają nas zmagania szkół florystycznych oraz seminaria skierowane do florystów i właścicieli kwiaciarni. W programie targów także jedyny w Polsce Konkurs Roślin NOWOŚCI – o miano najciekawszej powalczą 23 odmiany zgłoszone przez producentów z Polski i zagranicy.

 

 

Seminarium dla producentów roślin i zakładających tereny zieleni

Potencjał ogrodnictwa miejskiego – jak zaspokoić potrzeby dzisiejszych konsumentów?

6 września 2018 w godzinach 11.00 -14.30,

ZIELEŃ TO ŻYCIE, EXPO XXI Warszawa, ul. Prądzyńskiego 12/14 , sala konferencyjna C1, I piętro

Wstęp wolny po rejestracji na www.zielentozycie.pl

 

PROGRAM

Konsument XXI wieku – nabywca roślinJarosław Olewicz wydawca magazynu Biznes Ogrodniczy

10’ minut

Byliny w nowej odsłonie – mały luksus dla każdego. 20’ minut

Czy tradycyjny podział na rośliny wieloletnie i jednoroczne jest istotny dla dzisiejszych konsumentów? Jak zaskoczyć ich niekonwencjonalnymi rozwiązaniami?

Nowe pokolenie kupujących kwiaty oczekuje prostych, ale niestandardowych rozwiązań. Sposób prezentacji roślin i ich atrakcyjny wygląd w miejscu sprzedaży pobudza ich do zakupów pod wpływem impulsu. Po posadzeniu na tarasie, balkonie czy w pojemniku na parapecie oczekują maksymalnej dekoracyjności przy minimalnym nakładzie pracy. Wielu zmienia rośliny, kiedy tylko stają się mniej atrakcyjne.

Mariusz Federowicz, menadżer ds. produktu w firmie Florensis, zaprezentuje zaskakujące byliny dla wygodnych i wymagających konsumentów, takie jak szałwie z grupy Marvel i Mysty czy lawendę Spear Blue.

 

Róże – współczesne oblicze królowej kwiatów  20’

Miejska, współczesna odsłona róż to nie tylko tradycyjne różane kwietniki. Klienci kochają róże i stale szukają pięknych i niezawodnych.  O walorach róż – nie tylko dekoracyjnych, o tym jakie róże warto polecać do miejsc, w których chcą je widzieć klienci – na balkonach, tarasach, ogródkach restauracyjnych, reprezentacyjnych rabatach, parkach i miejskich ogrodach opowie Anna Osiecka z firmy Haubitz.

 

Ekscytujące rośliny proste w obsłudze. 20’

Opowiemy o ekscytujących roślinach, których pielęgnacja to proste zadanie. Podoła jej nawet najmniej doświadczony amator kwiatów. Podpowiemy jak można przełamywać stereotypy zakupowe. Zainspirujemy do wprowadzania nowych wyróżniających produktów skierowanych do klientów dopiero zaczynających swoją przygodę z roślinami.

Runway Bride │Combo – od lata do zimy │Vertigo│Vista │Sunpatiens │Sundaville

Paweł Marcinkowski – Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Plantpol

 

Calliope – pelargonia z dużym potencjałem 20’

Pelargonia postrzegana jest jako roślina niezawodna, ale zarazem bardzo tradycyjna.

A czy można sprawić, że właśnie pelargonia będzie tą rośliną, która zachwyci i urzeknie na nowo?

My wierzymy, że tak!

 

Bartłomiej Pierzchalski, Syngenta

 

Trawy ozdobne i turzyce – niezastąpiony element ogrodów w mieście.   20’

Prezentacja  popularnych i modnych roślin z rodziny traw i turzyc, w których znaleźć można  gatunki i odmiany bardzo odporne na ekstremalne warunki uprawy w warunkach miejskich. Bardzo atrakcyjne w czasie wzrostu wegetacyjnego oraz kwitnienia, jak również w pozostałych okresach dzięki innym walorom dekoracyjnym. Ich strukturotwórczy charakter sprawia są niezastąpionym składnikiem wszystkich kompozycji, także mieszanych z innymi roślinami, zwłaszcza z bylinami.

Tomasz Michalik, Vitroflora

 

Smaki z balkonowej grządki – jak być gotowym na nowy trend uprawiania warzyw, ziół i owoców na tarasach i balkonach? 20’

O polecanych odmianach warzyw – także szczepionych, ziół i owocowych krzewów do amatorskiej uprawy w pojemnikach  i ciekawostkach wzbudzających zainteresowanie klientów opowie Sebastian Gałązka – manager w firmie Volmary

 

Ekspozycja roślin i komunikacja kluczem do zwiększenia sprzedaży

Jak mówić o atutach roślin i korzyściach, jakie niosą? Jak prezentować rośliny, by zyskać zainteresowanie i zwiększyć sprzedaż?

Jarosław Olewicz  – wydawca magazynu Biznes Ogrodniczy  15-20 minut

 

Organizatorzy: uczestnicy Horti Flower Show (logo) i Wystawa Zieleń to życie (logo)

LOGA UCZESTNIKÓW: FLORENSIS, HAUBITZ, PLANTPOL, SYNGENTA, VITROFLORA, VOLMARY

LOGA PARTNERÓW MEDIALNYCH: Biznes Ogrodniczy, Pod osłonami, Rośliny Ozdobne

 

Polecamy

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.