Zielona moc

0

 

Żadna inna branżowa impreza nie przyciąga tak wielu przedsiębiorców oraz profesjonalistów działających w sektorze ogrodniczym w Europie – mowa oczywiście o targach spoga+gafa w Kolonii. W tym roku dużo mówiono o trendach w branży oraz wzrastającej roli nowych technologii, które mają ułatwiać pracę w ogrodzie

 

W tegorocznej edycji targów spoga+gafa w dniach 3-5 września wzięło udział ponad 2 tys. wystawców z 59 różnych państw. W tym gronie aż 37 wystawców reprezentowało Polskę. Imprezę odwiedziło ponad 40 tys. zwiedzających.  Powierzchnia targowa powiększyła  się o 1 tys. m² i wyniosła aż 226 tys. m².  – Tegoroczna edycja spoga+gafa odniosła bezapelacyjnie sukces. Targi otrzymały najwyższe oceny zarówno pod względem jakościowym, jak i ilościowym, umacniając tym samym swoją pozycję wiodącej na świecie imprezy ogrodniczej – podsumowała Katharina C. Hamma, chief operating officer Koelnmesse GmbH. – Warto podkreślić, że ich międzynarodowy charakter podkreślił fakt, iż wśród gości ci z zagranicy stanowili aż 60% – dodaje.

 

Motyw przewodni

Motywem przewodnim wystawy był kolor zielony, natomiast głównym tematem technologie, które  ułatwiają pracę w ogrodzie i ich praktyczne wykorzystanie. Podczas targów można było zobaczyć m.in. samokoszące roboty, urządzenia akumulatorowe, szklane grow-boxy, które dodatkowo magazynują i dostarczają roślinom wodę, aplikację sterującą oświetleniem w ogrodzie, ergonomiczne fotele, na których można zarówno siedzieć, jak i leżeć, osłony przeciwsłoneczne kontrolowane za pomocą przełącznika nożnego czy doniczki umożliwiające łatwą pielęgnację roślin. Design prezentowanych produktów można określić krótko: jako elegancki i nowoczesny.

 

Top trendy 2017/2018

Targi spoga+gafa nie bez powodu uważane są za barometr trendów. Według najnowszych badań GfK aż 39%  konsumentów, posiadających balkon lub ogród, przeznacza je do uprawy owoców, warzyw i ziół. Doskonale rozwija się miejskie ogrodnictwo.  Na targach  widać było   że wystawcy coraz bardziej próbują sprostać oczekiwaniom młodych klientów, którzy wolą mieszkać w centrum dużych miast i poszukują wielofunkcyjnych i zajmujących mało miejsca produktów.  Na pierwszy plan wysunęła się tu oferta producentów mebli. Czasy, kiedy sofa służyła tylko do leżenia, już dawno minęły. Coraz więcej mebli balkonowych można wstawiać także do salonu. W ten sposób leżak staje się ławką, a łóżko przybiera postać sofy ze stołem.

Drugą grupą klientów, która jest obecnie bardzo ważna dla producentów są konsumenci po 50. roku życia. Są oni coraz liczniejszą grupą docelową, według ekspertów co drugie euro jest wydawane przez osobę po 50. roku życia.

Ponownie w dostosowaniu oferty przodują producenci mebli ogrodowych. Gama produktów obejmuje ergonomiczne fotele, które pozwalają na wygodnie siedzenie bądź leżenie czy osłony przeciwsłoneczne sterowane przełącznikiem za pomocą stopy. Ich wygląd jest elegancki i nowoczesny, co sprawia, że są odpowiednie dla wszystkich, którzy cenią sobie styl i wygodę.

 

W BBQ jest moc

Szeroka gama produktów ogrodniczych to tylko jeden z atutów, który zachęca odwiedzających każdego roku do przyjazdu do Kolonii, bo bez wątpienia spoga+gafa to największe targi ogrodnicze na świecie.  Już od kilku lat niezwykle reprezentatywna podczas targów  i głównym filarem imprezy jest strefa BBQ, mebli ogrodowych i dekoracji. Systematyczne powiększanie powierzchni przeznaczonej  dla BBQ świadczy o tym, że ta kategoria nadal prężnie się rozwija. W 2015 r. u naszych zachodnich sąsiadów odnotowała ona wzrost na poziomie 1,8% , a w perspektywie ostatnich 10 lat ocenia się, że wciąż jest to rynek rozwijający się najszybciej ze średnim wzrostem 14% co roku. W 2016 r. w Niemczech działało 100 wyspecjalizowanych dystrybutorów sprzętu grillowego.

Warto dodać, że w tym roku  zachwyciła po raz kolejny perfekcyjnie przygotowana  hala z roślinami. Na stołach zalewowych były wystawione rośliny z etykietami. Klienci mogli je swobodnie oglądać i zamawiać.

 

Polscy wystawcy

Z polskich wystawców firma Prosperplast  prezentowała swoje nowości. Bardzo ciekawą propozycją na kolejny sezon będzie nowocześnie zaprojektowany PLANTER , przeznaczony do domowej produkcji ziół. Z donic na szczególną uwagę zasługuje seria SPLOFY – bardzo oryginalna i nowoczesna.  Z kolei Form – Plastic  przedstawiła nową kolekcję donic ‚MAKATA’ ‚DIAMOND’ oraz donice ,MUNA’ – dwukolorowe, okrągłe i kwadratowe oraz kolekcję donic do kwiatów domowych ‚MAŁA SAHARA’. Lamela  także prezentowała swoje nowości produktowe na sezon 2018. Jedną z nich będzie nowa seria donic ‚DUET’.  To połączenie nowoczesnego designu z najbardziej modną w tym sezonie kolorystyką. Seria nowych donic umożliwia indywidualny dobór kolorów wśród proponowanych 10 zestawów kolorystycznych w dowolnych kombinacjach. Osłonki w kolorze kremowym i antracytowym w połączeniu z jasną zielenią, beżem, taupe, kremowym i antracytem tworzą niepowtarzalną kombinację barw. Nowa seria będzie dostępna od 17 listopada po oficjalnej prezentacji w Polsce. Z kolei Stiga zaprosiła dziennikarzy branżowych z Europy i zaprezentowała innowacyjny i bardzo ekskluzywny model kosiarki, której korpus jest połączeniem elementów kevlarowych z elementami z włókna węglowego.

Polecamy

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.