Portal Branży Ogrodniczej

Złote Strelicje 2016

1

Podczas VI Forum Branży Ogrodniczej już po raz drugi zostały przyznane wyjątkowe nagrody – Złote Strelicje 2016. Statuetki powędrowały aż do 5 firm, które prezentują niestandardowe podejście do biznesu oraz wpływają na rozwój i promocję zielonej branży w Polsce

Tegoroczni zwycięzcy zostali wybrani przez jury składające się z ubiegłorocznych laureatów oraz redakcji „Biznesu Ogrodniczego”. Złota Strelicja to nagroda branży ogrodniczej przyznawana przez jej przedstawicieli.

Branża ogrodnicza rozwija się bardzo intensywnie, nie sposób nie zauważyć działań niektórych firm, które zdecydowanie wyróżniają się na rynku.

W tym roku jury zdecydowało się wyróżnić 4 firmy i jedną osobę, które prezentują niestandardowe podejście do biznesu, a swoimi nieszablonowymi i zróżnicowanymi działaniami wpływają na rozwój całego zielonego rynku. Tegoroczni laureaci swoją postawą i podejściem do prowadzenia biznesu wyznaczają kierunki godne naśladowania.

Wspólna inicjatywa: Szkółki południowe – event Ogrody Daisy

Pierwsza odsłona Ogrodów Daisy powstała w 2013 r. z inicjatywy szkółkarzy z regionu południowego. Swoją nazwę wydarzenie zawdzięcza ikonie miasta i jego najsłynniejszej mieszkance, angielskiej arystokratce Marii Teresie Oliwii Cornwallis-West, zwanej Księżną Daisy. Ogrody Daisy pod jedną marką łączą różne formy aktywności artystyczno-edukacyjnej mające związek z osobą księżnej i jej działalnością. Ogrody Daisy składają się z trzech części. Pierwsza to gotowe do zwiedzania ogrody pokazowe zbudowane na terenie rynku i pszczyńskiej starówki. Na drugą część składają się wydarzenia edukacyjne, są to m.in.: pokazy, wykłady, szkolenia, gry i zabawy dla dzieci i dorosłych oraz konkursy z nagrodami. Trzecia natomiast to kiermasz ogrodniczy, na którym zainspirowani wystawą odwiedzający mogą dokonać zakupów roślin i sprzętu do ogrodów. Wśród wystawców do tej pory znalazły się szkółki: Abram, Szkółka Krzewów Ozdobnych Milczyński, Szkółka Krzewów Ozdobnych Hajdrowscy, Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Renata i Józef Puzoń, Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Kapias, Szkółka Krzewów Ozdobnych Betula, Szkółka Krzewów Ozdobnych Eugeniusz Pudełek, Szkółka Roślin Ozdobnych Pudełko, Szkółka Krzewów Ozdobnych Tomszak, Gospodarstwo Ogrodnicze Kusibab-Wyka, Gospodarstwo Rolno-Ogrodnicze Grzegorz Kostka.

Bronisław Kapias, właściciel Gospodarstwa Kapias i Agnieszka Idziak, redaktor naczelna „Biznesu Ogrodniczego”

Wspólna inicjatywa marketingowa: W. Legutko, Best-Pest, Kwazar
Wspólne i konsekwentne promowanie przedsiębiorstw, realizacja projektów sprzedażowych, a także wzajemne wspieranie się i stworzenie komplementarnej oferty – to pomysł, który ponad 3 lata temu połączył firmy Best-Pest, Kwazar i W. Legutko. Wymiana doświadczeń i biznesowych punktów widzenia to siła ich sojuszu. Najwięksi klienci i dystrybutorzy firm podkreślają swoje zadowolenie, a także akcentują, że była to potrzebna inicjatywa. Firmy planują wspólne akcje w sklepach i centrach ogrodniczych – szkolenia i spotkania, które są dużym wsparciem sprzedaży dla dystrybutorów.

Od lewej: Jarosław Olewicz, wydawca „Biznesu Ogrodniczego”, Andrzej Ufniarski, przedstawiciel Best-Pest, Joanna Legutko, członek zarządu W. Legutko i Cezary Łosiak, członek zarządu Kwazar

Agrecol – nowoczesny marketing
Firma Agrecol umiejętnie i aktywnie wykorzystuje nowoczesne media, aktywnie prowadząc konta na FB, Instagramie, Twitterze, YouTube, Google+ oraz blogu. Nagrywa filmy instruktażowo-poradnikowe („Poradnik Ogrodnika”), przygotowuje filmy z Witoldem Czuksanowem („Na ogrodowym szlaku”). Agrecol nie tylko deklaruje prowadzenie social mediów, ale umiejętnie i aktywnie z nich korzysta w promocji i kreowaniu wizerunku. Działania firmy wyróżniają się dużą interaktywnością, nastawione są na kreowanie sieci kontaktów i relacji, tworzenie baz materiałów audio, wideo i zdjęć oraz dzielenie się nimi z innymi.

Od lewej: Jarosław Olewicz i Adrian Prymas, dyrektor marketingu Agrecol

Leszek Kurowski, prezes PSCO – za całokształt prac na rzecz rozwoju polskich centrów ogrodniczych
Założyciel PSCO, od 2007 r. prezes stowarzyszenia ma niepodważalny i znaczący wkład w rozwój polskich centrów ogrodniczych,. Od lat angażuje się w działalność na rzecz rozwoju tradycyjnego handlu ogrodniczego i zrzeszanie centrów ogrodniczych. Jako prezes PSCO organizuje liczne szkolenia i wyjazdy dla właścicieli centrów ogrodniczych, aby stale poszerzać ich wiedzę i doświadczenie.

Leszek Kurowski, prezes PSCO i Karolina Kałdońska, dyrektor zarządzająca „Biznesu Ogrodniczego”

Centrum Ogrodnicze Majewski – za dywersyfikację działań sprzedażowo-promocyjnych: stworzenie działu EkoMajewscy
Właściciele Centrum Ogrodniczego Majewscy wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów w grudniu 2015 otworzyli dział ze zdrową żywnością i produktami ekologicznymi zajmujący powierzchnię ok. 90 m2. Klienci mogą wybierać spośród 1,5 tys. indeksów. Dział ekologiczny EkoMajewscy to inicjatywa, która propaguje zdrową żywność, a także wskazuje drogę rozwoju, którą podążać mogą centra ogrodnicze, by stać się placówkami całorocznymi.

Sławomir Majewski, właściciel Centrum Ogrodniczego Majewscy i Agnieszka Idziak

Polecamy
1 komentarz
  1. WiolaI mówi

    Ta strona od dzis jest w moich top10 codziennych lektur 🙂

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.