
Akademia Biznesu Ogrodniczego
Visual Merchandising będzie tematem przewodnim Akademii Biznesu Ogrodniczego, która odbędzie się 23 marca podczas Targów Green Days w Nadarzynie . Wstęp na szkolenie jest bezpłatny
Aż 7/10 właścicieli sklepów ogrodniczych ma problem z właściwym zarządzaniem swoją placówką. Z myślą o nich wydawca „Biznesu Ogrodniczego” stworzył Akademię Biznesu Ogrodniczego, cykl szkoleń mający na celu podnieść kompetencje managerskie. To profesjonalne wykłady z zakresu handlu, marketingu i psychologii sprzedaży.
Akademia „Biznesu Ogrodniczego” odbędzie się pierwszego dnia targów 23 marca o godz. 12.30- 16:30. Tematem przewodnim spotkania będzie visual merchandising. Klient kupuje oczami, aż 95 % sprzedaży zależy od ekspozycji. Istnieje szereg technik i sposobów na to, jak sprawić, by ekspozycja towaru przyniosła pożądany efekt. Uczestnicy Akademii Biznesu Ogrodniczego poznają techniki tworzenia skutecznej ekspozycji w centrum ogrodniczym.
Jarosław Olewicz, wydawca „Biznesu Ogrodniczego”
Visual Merchandising jako cichy sprzedawca
„Właściwy produkt na właściwym miejscu w odpowiednim czasie i ilości z dobrze dobraną ceną i we właściwych warunkach”
Program szkolenia:
Merchandising w teorii i praktyce
Planowanie ekspozycji i organizacja przestrzeni handlowej
Podstawowe błędy w ekspozycji produktów
Właściwa ekspozycja asortymentu
Produkt jako główny aktor w procesie sprzedaży
Zasada prawej ręki
Zasada lewego oka
Zasada najlepszej półki
Zasada złudzeń optycznych
Zasada minimum ekspozycji
Reguły lokalizacji produktów
Reguła wielkości
Reguła bloków
Reguła segmentacji
Efektywne zarządzenie asortymentem
Dobieranie asortymentu do aktualnych trendów i potrzeb klientów
Efektywne zarządzenie powierzchnią sklepową, towarem i polityką cenową
Zarządzenie cenami i promocjami
Metody wpływu na decyzje zakupowe klientów
Stany magazynowe – rotacja i zarządzanie
Rola oświetlenia, barw, muzyki, zapachów w sklepie
Zasada projektowania stref funkcjonalnych
Renata Kozłowska, partner w rozwoju ludzi i organizacji. Konsultant, trener biznesu, coach IICD
„I jak tu sprzedawać ? – Praktyczne metody sprzedaży w gospodarce wysokokonkurencyjnej”.
Przestań sprzedawać!
Spraw, by klient chciał kupować
Przygotowanie i planowanie sprzedaży
Myślenie systemowe i procesowe,.
Umiejętność czytania intencji i emocji klienta
Sposób prowadzenia rozmowy sprzedażowej, która kończy się wymarzonym „tak”
Wyższa marża na wybranych produktach
Optymalizacja procesu sprzedaży
USP (Unique Selling Point) – przewagą konkurencyjną firmy
Najbardziej opłacalne segmenty sprzedaży
Segmenty sprzedaży, które można rozwinąć
W jakich okresach w skali roku warto zaplanować sprzedaż do konkretnych segmentów.
Polityka cenowa, a struktura portfela klientów
Wskaźniki sprzedaży konieczne do monitorowania maksymalizacji zysków
Zarządzanie działaniami w czasie
To tylko niektóre z wielu zagadnień poruszanych podczas Akademii Biznesu Ogrodniczego.
Szkolenie przeznaczone dla:
– Właścicieli, managerów centrów ogrodniczych, małych i średnich sklepów ogrodniczych, którzy chcą utrzymać i wzmocnić swoją pozycję na rynku. – Osób planujących otworzyć działalność handlową w branży ogrodniczej
– Przedstawicieli handlowych z branży ogrodniczej, którzy chcą podnieść swoje kompetencje i przenieść się na wyższy poziom sprzedaży
Jarosław Olewicz
Wydawca magazynu „Biznes Ogrodniczy”, od wielu lat związany z branżą ogrodniczą. Organizator i pomysłodawca Forum Branży Ogrodniczej. Uczestnik wielu konferencji, eventów i targów w kraju i za granicą. Pasjonat marketingu, nowoczesnej sprzedaży i rozwoju osobistego zgodnie z mottem: Celem nie jest bycie lepszym od kogoś innego, lecz bycie lepszym od tego kim samemu było się wcześniej. Doświadczenie zdobywał w wielu międzynarodowych koncernach jako manager ds. sprzedaży, marketingu. Odpowiedzialny za podnoszenie efektywności sprzedaży poprzez wprowadzanie nowoczesnych metod ekspozycji i aranżacji produktów. Od ponad 10 lat związany z branżą ogrodniczą, absolwent Uniwersytetu Ogrodniczego w Poznaniu, mgr inż. Ogrodnictwa ze specjalnością Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni. Praktyk, monitoruje rozwój branży ogrodniczej w Europie. Podczas licznych międzynarodowych wizyt odwiedził wiele europejskich centrów ogrodniczych i skutecznie wykorzystuje zdobytą wiedzę w rozwój polskiego handlu ogrodniczego.
Renata Kozłowska, partner w rozwoju ludzi i organizacji. Konsultant, trener biznesu, coach IICD
Ponad 500 pozyskanych do współpracy firm i międzynarodowych koncernów to bilans 15 lat aktywnej sprzedaży. Wnosi też wartość w obszarach marketingu strategicznego, zarządzania operacyjnego, efektywności komunikacji i optymalizacji procesów, szkoląc członków zarządu, menedżerów oraz uczestnicząc w procesach transformacji średnich i dużych organizacji.
Absolwentka SGH i Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu. W trakcie 7-letniej pracy w koncernie Bertelsmann A.G. zarządzała wielomilionowymi projektami pozyskiwania członków do klubu „Świat Książki”. Jako właścicielka agencji reklamowej sprzedawała i prowadziła projekty marketingowe dla takich firm jak Wella Polska, Bank Pocztowy, Vitax, Imperial Entertainment, Philip Morris, M3 Komfort, Bank Handlowy. Będąc Dyrektorem Sprzedaży w austriackiej firmie szkoleniowej poszerzała kompetencje z zakresu zarządzania, zaawansowanych negocjacji i HR. Jest spełniona w roli mamy, wciąż zafascynowana światem i ludźmi.
Miniony rok spędziła w roli interim menedżera w hotelu Airport Hotel Okęcie na stanowisku Zastępcy Dyrektora Generalnego odpowiedzialna za m.in. za pracę działu handlowego i marketing firmy. Wraz z Zespołem doprowadziła do ponad 20% wzrostu obrotów firmy.
Zgłoszenia prosimy przesyłać na redakcja@biznes-ogrodniczy.pl.
Ilość miejsc ograniczona.