Droga do sukcesu

Aby odnieść sukces w biznesie potrzebne są pasja i zaangażowanie w wykonywaną pracę. Bronisław i Joanna Szmitowie wspierani przez dzieci, które angażują się w działalność szkółki rozwijają to niezwykłe rodzinne przedsięwzięcie nieprzerwalnie od 31 lat, bazując na doświadczeniu i doskonałej znajomości rynku

Tekst: Agnieszka Idziak

Odpowiednia lokalizacja z łatwym dojazdem, zróżnicowana oferta, rośliny wysokiej jakości, przyjazna atmosfera, miła i profesjonalna obsługa – o sukcesie szkółki decyduje wiele czynników. Co jest jednak prawdziwą siłą tej niezwykłej firmy z Pęchcina? W Szkółce Szmit ogrodnictwo jest przyjemnością, a przyjemność stylem życia. Właścicielom ogrodnictwo wypełnia każdą chwilę życia. To nie tylko praca, ale pasja i prawdziwe hobby.
   
Przepis na idealną ofertę?
Właściciele Szkółki Szmit są zdania, że idealna oferta to taka, w której  klient znajdzie roślinę, jakiej potrzebuje. Jednak trzeba pamiętać, że każdy poszukuje czegoś innego, czegoś specjalnie dla siebie, dlatego postawili na bardzo szeroki, innowacyjny asortyment – proponują ponad 1,5 tys. gatunków i odmian roślin. Co roku wprowadzają do sprzedaży ponad sto nowości, w tym wiele odmian licencjonowanych.
W ofercie znajdują się rośliny iglaste, liściaste, pnącza i byliny. – Wyraźnie widać wśród klientów rosnącą popularność roślin, które są jednocześnie ozdobne i jadalne. Budowanie świadomości zdrowego stylu życia powoduje, że nabywcy chętnie kupują berberys, jarzębinę, z owoców których robią konfitury. Bardzo dobrze sprzedaje się także dereń, zwłaszcza odmiany z dużymi owocami, ponieważ klienci chętnie przygotowują z nich nalewki – mówi Joanna Szmit, właścicielka szkółki.
Całkowita powierzchnia szkółki to 49 hektarów. – Na 20 ha produkujemy drzewa i krzewy w pojemnikach, 8 ha zajmują uprawy gruntowe, zaś pod osłonami posiadamy 5 tys. m2. Pozostała powierzchnia gospodarstwa to rezerwa produkcyjna, którą planujemy wykorzystać. Chcemy jeszcze zwiększyć produkcję – opowiada Joanna Szmit.
Szkółka sprzedaje rośliny na terenie całej Polski oraz kilkunastu innych krajów, m.in. Rosji, Ukrainy, Słowacji, Białorusi, Estonii, Litwy, Łotwy, Węgier, Szwecji, Kazachstanu, Niemiec czy Francji. Eksport stanowi 50% sprzedaży.

Uwaga – zmiany
Oprócz sprzedaży hurtowej przy szkółce znajduje się punkt sprzedaży detalicznej. W tym roku został wybudowany nowy obiekt, który jest wykorzystywany do obsługi klientów detalicznych. – O sukcesie decydują bowiem zrozumienie potrzeb klientów, stworzenie odpowiedniej infrastruktury, oferty oraz efektywna realizacja oczekiwań nabywców w przyjaznej atmosferze – podkreśla Bronisław Szmit.

Warto dodać, że właściciele planują wybudować nowoczesne biuro z salą konferencyjną. Nowy budynek zajmie powierzchnię 1 tys. m², na jego dachu powstanie ogród. Szkółka chce powiększyć plac załadunkowy, w tym roku zostanie postawiony także tunel zblokowany dla roślin szczepionych.
Dodatkowo do odwiedzenia firmy zachęca imponujący ogród pokazowy. Szkółka stała się miejscem wyjątkowym, do którego klienci chcą przychodzić i spędzać w nim wolny czas, nie tylko robiąc zakupy, ale i ucząc się aranżacji własnej przestrzeni wypoczynku.

Marketing drogą do celu

W Szkółce Szmit rośliny traktowane są jako produkt, który wymaga skutecznego marketingu dlatego proponują  kolorowe etykiety z krótkim opisem i zdjęciem. Jedna z nich została nawet opatentowana – to matrioszka, dostępna na rosyjskim rynku. – Dostarczamy towar do punktów detalicznych na terenie całego kraju i gwarantujemy wysokiej jakości rośliny, wyrównane partie materiału, właściwe oznakowanie za pomocą kolorowych etykiet, transport roślin, a także szybką i profesjonalną obsługę – wymienia zalety współpracy ze szkółką Bronisław Szmit. Szkółka posiada pięć samochodów, czas oczekiwania na zamówienie to zazwyczaj około 2-3 dni.

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: