Święta w centrach ogrodniczych

Bożonarodzeniowa ekspozycja w centrum ogrodniczym to dziś podstawa handlu w tak zwanym martwym okresie. Jak tchnąć życie i uniknąć bolesnych skutków sezonowości, pokażemy na przykładzie centrów ogrodniczych Flora Point oraz Majewscy.

 

Otym, że warto zainwestować w zorganizowanie ekspozycji świątecznej w centrum og rodniczym, przekonali się Izabela Kaszuba oraz Sławomir Majewski, a konkretne argumenty padały już w październikowym wydaniu „Biznesu Ogrodniczego”. Choć oboje podkreślają, że wprowadzenie do sprzedaży asortymentu świątecznego stanowi nie lada wyzwanie, to jednak trudno im wyobrazić sobie grudzień bez wyjątkowych ozdób i klientów, którzy każdego roku czekają na nowe pomysły. „Niejednokrotnie stali klienci podchodzą do sprzedawcy i gratulują pomysłowości – opowiada Izabela Kaszuba, właścicielka Centrum Ogrodniczego Flora Point. – Są zaskoczeni, że znowu udało się nam ich zaskoczyć”. Dlatego sprzedaż ozdób świątecznych to niespotykane wyzwanie oraz presja, jaka ciąży na właścicielach centrów. W tym celu należy odważnie podejmować ryzyko i planować zakupy już z rocznym wyprzedzeniem. W przeciwnym razie nie zdoła się ocalić oryginalności asortymentu.

 

 

Świąteczna rewolucja
Flora Point każdego roku zaskakuje swoich klientów. Dzieje się tak głównie za sprawą nowych pomysłów i dynamicznej ekspozycji. W tym sezonie również przygotowaliśmy niespodziankę, mianowicie orientalny styl „powiew Azji”. Inspiracją dla tej aranżacji były ozdoby w kształcie lampionów oraz orientalne meble, na kanwie których osnuliśmy dekoracje świąteczne w kolorystyce burgunda, różu i zieleni. Ponadto wprowadziliśmy styl królewski w tonacji złoto-czekoladowo- rudej, który kipi bogactwem i urzeka przepychem. Od trzech lat mamy w ofercie romantyczny styl „nostalgia”, którego bazę stanowią srebro, szampan, gołębi szary i biel. To głównie eleganckie detale, takie jak figurki, szklane bombki, latarnie. Dużym zainteresowaniem wśród klientów ciszy się styl „ultratradycja” będący dla nas wszystkim przywołaniem dzieciństwa. W jego ramach odnaleźć można ozdoby drewniane, filcowe i szklane, wśród których znajduje się m.in. wykonana na indywidualne zamówienie Centrum Ogrodniczego Flora Point bombka w czerwono-zieloną kratę.

Izabela Kaszuba
Właścicielka Centrum
Ogrodniczego Flora Point

 

 

Zdaniem Sławomira Majewskiego połową sukcesu jest właściwie dobrany asortyment. Musi być charakterystyczny i niespotykany. „W naszym centrum gromadzimy tysiące detali. Wyróżnia je nie tylko liczba, ale przede wszystkim wyjątkowość – opowiada rozmówca. – Takie podejście pozwala nam pracować przez cały rok i utwierdzać się w przekonaniu, że klienci potrzebują kontaktu z centrum ogrodniczym także zimą”.

 

W placówce handlującej ozdobami świątecznymi nie może zabraknąć standardów, a więc złotych i czerwonych bombek, łańcuchów oraz oświetlenia. Warto również zaryzykować i wprowadzić do oferty nieco egzotyki, inspirując się Dalekim Wschodem czy kolorystyką związaną z trendami w modzie odzieżowej. Zawsze jednak należy pamiętać o profilu klienta i jego preferencjach.

 

W myśl powszechnej zasady, iż masa robi obrót, należy pamiętać o urozmaiconym asortymencie oraz jego obfitości. Przywoływane centra ogrodnicze na asortyment związany ze świętami Bożego Narodzenia oddają 50% powierzchni swojej placówki, gromadząc setki różnego rodzaju ozdób. W celu lepszego wyeksponowania tychże produktów należy zorganizować strefę promocyjną, a więc wyspę, dodatkowy stół, alejkę wzdłuż głównej nawy centrum ogrodniczego. W przypadku, gdy centrum ogrodnicze nie chce bądź nie może pozwolić sobie na dodatkowe miejsce sprzedaży, strefa promocyjna powinna być dobrze zorganizowana i usytuowana na wejściu do placówki handlowej. Najlepiej jednak zorganizować dodatkową ekspozycję przy kasie, na początku poszczególnych alei, lub podjąć decyzję o czasowej reorganizacji centrum ogrodniczego na centrum dekoracji świątecznych, tak jak czynią to Izabela Kaszuba oraz Sławomir Majewski.

 

 

Klucz do sukcesu
Sprzedaży dekoracji świątecznych podporządkowujemy ponad 1000 m2. Do decyzji dojrzewaliśmy kilka lat, dziś już wiemy, że także w grudniu centrum ogrodnicze może przynosić zyski. Kluczem do naszego sukcesu jest niespotykany towar, którego nie można kupić nigdzie indziej. Wśród oferowa- Klucz do sukces u nych produktów znajdują się ozdoby choinkowe oraz materiały do ich wykonywania. Nie chcemy podsuwać klientom gotowych rozwiązań, ale inspirować i skłaniać do kreatywności. Zachęcamy do tworzenia własnych kompozycji, a jednocześnie służymy fachową poradą. Klienci mogą liczyć również na finezyjne zapakowanie produktów, które często kupowane są na prezent. Ponadto oferujemy szeroki wybór drzewek choinkowych oraz gwiazd betlejemskich.

Sławomir Majewski
Właściciel Centrum
Ogrodniczego Majewscy

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: