Bricomarché z najlepszym rokiem w historii sieci w Polsce

Należące do Grupy Muszkieterów sklepy typu dom i ogród Bricomarché zanotowały w 2015 r. obroty w wysokości 1,46 miliarda złotych z ewolucją na poziomie blisko 26%. To najlepszy rok w historii funkcjonowania sieci w Polsce

Bricomarché, obecnie nr 1 na rynku supermarketów typu dom i ogród oraz nr 4 na rynku DIY, zanotowała w ubiegłym roku także znaczący wzrost liczby klientów – o prawie 22% w porównaniu z rokiem 2014 i zwiększyła swój udział w rynku DIY do prawie 10%. To m.in. zasługa przejęcia lokalizacji po konkurencyjnej sieci – NOMI, co pozwoliło Grupie Muszkieterów na otwarcie 8 nowych sklepów Bricomarché. Łącznie w 2015 roku sieć powiększyła się o 17 kolejnych marketów, dzięki czemu pod koniec roku dysponowała 121 placówkami. W 2016 r. planowane jest otwarcie 21 nowych sklepów Bricomarché, w tym 4 w lokalizacjach po dawnych marketach NOMI.

– Osiągnięte przez Bricomarché wyniki niezwykle nas cieszą. Będziemy dokładać wszelkich starań, by utrzymać obecną dynamikę rozwoju sieci w Polsce i wierzę, że się nam to uda – komentuje Marian Słomiak, Pełnomocnik Zarządu ds. Bricomarché.

Ważnym aspektem przyczyniającym się do silnej pozycji sieci jest również konkurencyjność cenowa oferty. Z badań indeksu cenowego wynika, że w całym 2015 r. Bricomarché mogła zaoferować klientom niższe ceny niż konkurencja. Ponadto dzięki zachowaniu właściwych proporcji między 4 działami: Budowanie, Majsterkowanie, Dekoracja i Ogród oraz intuicyjnemu podziałowi powierzchni sklepów na strefę „potrzeb” i strefę „przyjemności” Bricomarché mogła elastycznie reagować na trendy rynkowe, jak również modelować je i na nie odpowiadać. Dzięki wdrażaniu programów szkoleniowych dla swoich pracowników takich jak e-learning i Akademia Kierowników Bricomarché mogło natomiast zapewnić wysoki poziom obsługi w swoich sklepach.

Maja Popielarska twarzą Bricomarché
W roku 2016 Bricomarché zaprosiło do współpracy Maję Popielarską, która jest jednym z czołowych polskich ekspertów w tematyce ogrodu. Widzowie programu Maja w Ogrodzie będą mogli teraz bez kłopotu odnaleźć wykorzystane w nim produkty w sklepach Bricomarché, zwłaszcza, że jak wynika z ubiegłorocznych badań, najczęściej odwiedzanym w sezonie sklepem na zakupy związane z ogrodem jest właśnie Bricomarché. 

 

REKLAMA
SpogaGafa - Targi ogrodnicze