Centrum dla wymagających

To bez wątpienia jeden z najbardziej znanych sklepów ogrodniczych w Polsce. Atutem Centrum Ogrodniczego PNOS przy al. Krakowskiej w Warszawie, poza wieloletnią tradycją, jest jednak także elastyczność i spełnianie oczekiwań najbardziej wymagających klientów

 

Michał Gradowski

 

Centrum Ogrodnicze przy al. Krakowskiej powstało w 1980 r. Zajmuje powierzchnię ok. 10 tys. m kw., w tym  ok. 2 tys. m kw. pod dachem. Jego właścicielem jest obecnie spółka HORTICO SA, a działając pod szyldem

PNOS oferuje nie tylko bardzo szeroką ofertę nasion, ale może pochwalić się też imponującą ofertą w wielu innych kategoriach. – Pracuję w branży już ponad 15 lat i mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że mamy jeden z największych  działów środków ochrony roślin i nawozów w Polsce. Wyróżnia nas także ogromny wybór roślin tarasowych tradycyjnych oraz typu śródziemnomorskiego, jak również szeroki asortyment donic i podłoży ogrodniczych, w tym tych specjalistycznych – mówi Katarzyna Wójcik, kierownik Centrum Ogrodniczego PNOS.

Bardzo bogata jest też oferta ogrodniczych tkanin, siatek i folii dedykowana głównie dla profesjonalistów, ale ciesząca się zainteresowaniem także wśród hobbystów. Dużym atutem jest dział B2B, który jest stosunkowo nowym przedsięwzięciem, ale już zyskał spore uznanie. Zajmuje się usługami i sprzedażą biznesową: wypożyczaniem roślin, roślinną dekoracją eventów i innych imprez okolicznościowych, takich jak wesela czy komunie oraz aranżacją zielonej powierzchni biurowej i przestrzeni targowych.

Trend eko, nasiona przez cały rok

W jakich grupach produktowych można zauważyć dużą dynamikę wzrostów sprzedaży? – Od kilku lat bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się rośliny domowe, zwłaszcza te oczyszczające powietrze – sansewierie, skrzydłokwiaty, monstery, bluszcze, zielistki czy paprocie. Bardzo dobrze sprzedają się także rośliny z grupy palm: areki, kentie, rapisy, karłatki czy waszyngtonie. W naszym centrum modne są też tzw. „lasy w słojach” – gotowe kompozycje i w wersji zrób to sam – wyjaśnia Katarzyna Wójcik. – Coraz większą popularnością cieszą się również środki ochrony roślin oparte na naturalnych składnikach np. wyciągach roślinnych czy feromonowe pułapki lepowe na szkodniki roślin ozdobnych i owocowych, w tym na ćmę bukszpanową – jeden z groźniejszych szkodników ostatnich lat  – dodaje.

W centrum przy al. Krakowskiej dostępna jest też cała oferta nasienna PNOS w tym nowości 2019: nasiona na taśmie z hydrożelem lub nawozem Plantacote oraz nasiona zaprawiane preparatem biologicznym. – Choć nasiona najlepiej sprzedają się w okresie od stycznia do kwietnia, to w naszej ofercie można je znaleźć przez cały rok. Promujemy także nasiona warzyw doskonałe na sierpniowy wysiew: koperki, rzodkiewki, szczypiorki i szpinaki – mówi Katarzyna Wójcik.

 

Profil klienta

Dogodna lokalizacja, blisko centrum Warszawy, sprawia, że Centrum Ogrodnicze PNOS jest chętnie odwiedzane przez wielu klientów – można tam dojechać komunikacją miejską, a klienci zmotoryzowani mogą skorzystać z parkingu przeznaczonego na 85 miejsc postojowych. Przekrój klientów w CO PNOS jest bardzo zróżnicowany. – Odwiedzają nas zarówno klienci chcący zazielenić wnętrze domu, jak i ci chcący zadbać o taras czy przydomowy ogród oraz profesjonaliści traktujący ogrodnictwo jako źródło utrzymania. Każda grupa klientów jest dla nas bardzo ważna i staramy się odpowiednio dobierać asortyment, zapewniając stałą dostępność pożądanych produktów – mówi Katarzyna Wójcik.

Centrum Ogrodnicze PNOS cały czas stara się zaskakiwać klientów. –Organizujemy dni otwarte z producentami, eventy i dni porad czy np. serwisowania narzędzi i opryskiwaczy. Bardzo często w ciągu roku, w zależności od zapotrzebowania na konkretne rośliny czy grupy produktów, zmieniamy aranżacje i ekspozycję w strefach przykasowych. Wyposażamy sklep w stoły zalewowe i wózki magazynowe oraz wózki sklepowe dla ułatwienia i przyspieszania obsługi dostaw, a dla klientów łatwiejszy dostęp do roślin wysokiej jakości. Już niedługo w naszym centrum dostępne będą, w odpowiedzi na liczne pytania klientów, karty podarunkowe, które mogą być doskonałym prezentem okolicznościowym dla bliskiej osoby lub bardziej oficjalnym np. na Dzień Nauczyciela – dodaje Katarzyna Wójcik.

REKLAMA