NATURA i NAUKA – doskonałe połączenie

Atrakcyjna oferta przedsezonowa, nowości, odświeżenie layoutu opakowań, prowadzenie nowoczesnych projektów badawczych – EkoDarPol nie zwalnia tempa i cały czas mocno stawia na rozwój i innowacje

Tekst: Agnieszka Idziak

Firma EkoDarPol, znana m.in. ze sztandarowego produktu Humus Active oraz Biohumusów Extra, na jesienny sezon  wprowadza szereg nowości, m.in.: nasiona traw uniwersalnych i nasiona traw sportowych, Biochrony przeciw meszkom, przeciw komarom i kleszczom oraz mszycom i przędziorkom, Komposter w postaci płynnej, do tej pory dostępny tylko w sypkiej, nowe Biohumusy Extra do choinek oraz gwiazdy betlejemskiej, a także wapno gotowe do użycia w wiaderku 1 l oraz 3 l. Zmieniła się nie tylko oferta, ale i szata graficzna opakowań. Butelki nawozów są białe, zrezygnowano z dużej liczby kolorów na rzecz bardziej stonowanego wizerunku, dzięki czemu opakowania są przejrzyste i czytelne. Produkty w nowej odsłonie pojawią się w sprzedaży w sezonie jesiennym, na który firma przygotowała dla detalistów i hurtowni atrakcyjne promocje i korzystne programy rabatowe. – Od lat współpracujemy z EkoDarPol. Uważam, że firma przygotowuje niezwykle korzystną ofertę zatowarowania przedsezonowego. Na półkach mamy już Biohumus Extra do storczyka w nowym opakowaniu, które klienci bardzo dobrze ocenili, jest czytelne, co ułatwia odnalezienie potrzebnych informacji, to dobry kierunek zmian – mówi Emilia Lewandowska, właścicielka Centrum Ogrodniczego „Dom i Ogród” w Poddębicach.

Miejsce sprzedaży

EkoDarPol przykłada ogromną wagę nie tylko do przygotowania atrakcyjnej oferty, dba również do wizerunku produktów w miejscu sprzedaży. Proponuje centrom ogrodniczym wygodne koncepty w postaci ekologicznego kącika lub ekologicznej strefy w zależności od możliwości i potrzeb danej placówki. Decydując się na ekologiczny kącik lub strefę, każda placówka indywidualnie podejmuje decyzje o wielkości zatowarowania i wyborze produktów. – Na ekologiczną strefę EkoDarPol składającą się z 5 regałów zdecydowałam się 2 lata temu. Uważam, że porządkuje ona przestrzeń sklepu oraz ofertę. Znacząco wpływa na wielkość sprzedaży i zainteresowanie klientów, którzy z łatwością mogą samodzielnie znaleźć właściwy nawóz. Klient widzi szeroką ofertę i to przyciąga. Zatowarowanie odbywa się jesienią, mogę dowolnie kompletować ofertę w zależności od potrzeb i zainteresowania nabywców. Uważam, że bardzo dużym atutem jest ogromna elastyczność firmy, jeżeli chodzi o wielkość zamówień w szczycie sezonu oraz terminowość dostaw. Firma dba o wizerunek, aktywnie angażuje się także w promocję produktów w miejscu sprzedaży, co ma bardzo duże znaczenie – rekomenduje Danuta Bednarczyk, właścicielka Centrum Ogrodniczego Toskana w miejscowości Końskie. Emilia Lewandowska jest podobnego zdania: – W naszym centrum mamy 5 drewnianych regałów z produktami EkoDarPol. Stworzenie tej strefy uporządkowało ofertę, ale także wpłynęło na rozpoznawalność marki. Klienci odbierają firmę jako bardziej profesjonalną i godną zaufania – pointuje.

Badania i rozwój

Od 2015 r. przy firmie EkoDarPol działa nowoczesne laboratorium badawcze, w którym przeprowadzane są analizy fizyko-chemiczne i mikrobiologiczne oraz badania gleby dla potrzeb rolnictwa. Zainwestowano w niezwykle nowoczesny sprzęt, m.in. EkoDarPol w swoich zasobach posiada spektrometr, który umożliwia wykonywanie oznaczeń ilościowych wielu pierwiastków chemicznych, charakteryzuje się wysoką czułością, dużą selektywnością oraz niskimi granicami wykrywalności. W październiku firma rozpocznie  nowy projekt badawczo-rozwojowy z Instytutem Ochrony Roślin w Poznaniu oraz Uniwersytetem Przyrodniczym, który potrwa 3 lata i będzie owocował wprowadzeniem nowych produktów organiczno-mineralnych. – Lubimy wyzwania, a rynek rolny wymaga jakości, klient nie może ryzykować, oczekuje widocznych efektów stosowania produktów. Nowości wprowadzane na ryku rolnym będą również dostępne na rynku hobby – mówi Zbigniew Zubala, prezes firmy EkoDarPol.

Około 10 lat temu w firmie EkoDarPol zaczął się mocno rozwijać rynek rolny, ale większe zwrócenie uwagi na ten kierunek nastąpił 4 lata temu. Aktualnie firma eksportuje produkty m.in.: do Niemiec, Bułgarii, Libii, Tunezji, Algierii czy Maroko.

EkoDarPol stawia na połączenie nauki i ekologicznego podejścia do produkcji. Dla firmy ważna jest minimalizacja wpływu na środowisko, przy jednoczesnym dostarczaniu jak najbardziej naturalnych produktów. Do czerwca przyszłego roku planowane jest założenie na własne potrzeby elektrowni fotowoltaicznej. – Zmniejszy to emisję szkodliwych czynników do powietrza – mówi Zbigniew Zubala. W firmie powstają także nowe linie produkcyjne w pełni zautomatyzowane z kontrolą surowców na każdym etapie. – Stawiamy na połączenie natury i nauki, to nasze hasło przewodnie. Zależy nam na byciu konkurencyjnym, wprowadzaniu innowacyjnych produktów, przy jednoczesnej dbałości o nasze środowisko – podsumowuje Zbigniew Zubala.

 

REKLAMA
blank

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: