Portal Branży Ogrodniczej

Ręczne narzędzia ogrodnicze

Tekst: Marcin Fajerski

 

Ręczne narzędzia ogrodnicze to jedna z podstawowych kategorii produktów w centrach ogrodniczych, która stanowi pewne źródło dochodów przez okrągły rok. Krzysztof Kaziuk, doradca klienta w Centrum Ogrodniczym Meduza w Kruszynie, zapewnia: – Sektor narzędzi ręcznych to bardzo szeroka grupa towarów stosowanych o różnych porach roku, dlatego dobrze rotują one przez cały rok, przynosząc stały dochód. Nasycenie rynku tymi produktami skłania renomowane firmy do dostarczania materiałów ekspozycyjnych, które mają podnieść sprzedaż ręcznych narzędzi ogrodniczych w tradycyjnych placówkach handlowych i promować markę.

 

Dowolność i wygoda
Niewielki rozmiar niektórych ręcznych narzędzi ogrodniczych, jak sekatory czy małe grabki, znacznie upraszcza ich ekspozycję na terenie ogrodniczej placówki detalicznej, ponieważ nie zajmują one wiele powierzchni sprzedażowej. Jednym z najefektywniejszych rozwiązań staje się w tym przypadku ekspozycja na specjalnych kratach przystosowanych do podwieszania produktów. Jerzy Wadlewski, kierownik jednego z katowickich centrów ogrodniczych, mówi: – Specjalne kratki dostarczane przez producentów, oznaczone logo firmy, umożliwiają dowolność i wygodę w rozmieszczaniu mniejszych narzędzi ogrodniczych. W ten sposób rozwiązana jest kwestia brandingu, uporządkowania produktów i ich merchandisingu.

 

Warto dodać, że ustawienie tych towarów w zwartym bloku pionowym minimalizuje zużycie powierzchni sprzedaży. Grzegorz Pintal, właściciel Centrum Ogrodniczego Plant-Garden w Gorzowie Wlkp., przekonuje: – Ekspozycja na kratach pozwala uzyskać dodatkowo efekt masy. Najczęściej wygląd tego rodzaju displayów koresponduje z wizerunkiem firmy i marki, dzięki czemu komunikuje konsumentom wysoką jakość oferowanych produktów.

Oprócz kratek na narzędzia, na rynku pojawiły się nieduże stojaki na podstawowe ręczne narzędzia ogrodnicze. Displaye te, ponieważ nie zabierają wiele miejsca, mogą być ustawione np. przy kasach lub w innym miejscu centrum ogrodniczego. Z innego zabiegu marketingowego skorzystała firma Castmarket, dystrybuująca narzędzia marki Esschert Design. Bartosz Chmielewski, wyłączny dystrybutor Castmarket na Polskę, tłumaczy: – Narzędzia ręczne marki Esschert Design wpisują się w pojęcie ekskluzywnych, tym samym proces marketingowy jest adekwatny do tego rodzaju produktów. Forma i jakość tych artykułów pozwalają ograniczyć formy wsparcia sprzedaży do zastosowania atrakcyjnych opakowań jednostkowych w 100 proc. ekologicznych, jak również użycia minimalistycznego ekspozytora, który de facto jest oferowanym w sprzedaży wieszakiem przeznaczonym właśnie do takich narzędzi – podsumowuje.

 

Większy kaliber
Ekspozycja większych ręcznych narzędzi ogrodniczych, do których należą np. grabie lub łopaty do odśnieżania, jest trudniejsza ze względu na gabaryty tych towarów. Najczęściej ustawia się je w bloku pionowym, by nie zabierały wiele miejsca i jednocześnie przykuwały wzrok potencjalnych nabywców. Według działu marketingu firmy Fiskars, wyróżnienie narzędzi ręcznych wśród bogatej oferty asortymentowej centrum ogrodniczego wymaga doświadczenia i precyzji w doborze poszczególnych akcesoriów oraz tworzenia większych grup narzędziowych. Osoby przygotowujące ekspozycję muszą pamiętać, że odpowiednio zaaranżowana wystawa narzędzi zachęca do poznania szerokiej oferty danej firmy, a w efekcie potęguje sprzedaż. Dlatego w ramach wypożyczenia ekspozytorów Fiskars oferuje dwa rodzaje krat oraz pięć rodzajów stojaków wyróżniających się funkcjonalnością – umiejscowienie haków można dowolnie dostosować do sprzedawanego asortymentu.

Część ekspozytorów do większych narzędzi ogrodniczych przystosowano do łatwego przenoszenia w dowolne miejsce, inne z kolei umożliwiają tworzenie całych ścian ekspozycyjnych, które stanowią najkorzystniejszą strefę odsprzedaży. Krzysztof Kaziuk mówi: – Dzięki podwieszeniu łopat, szpadli, wideł i grabi na hakach możemy tworzyć ekonomiczną ekspozycję narzędzi ręcznych na wysokości wzroku klienta, co korzystnie wpływa na wyniki sprzedaży.

 

 

 

 

Wybór na każdą półkę
Tomasz Kalita
specjalista
ds. obrotu towarowego
Planta Sp. z o.o.

Materiały ekspozycyjne to ważny element w promowaniu sprzedaży artykułów ogrodniczych, w tym narzędzi ręcznych. Odpowiednia prezentacja narzędzi to gwarancja sukcesu w sprzedaży sekatorów, nożyc, pistoletów zraszających oraz wszelkiego typu akcesoriów. Doskonałym i sprawdzonym narzędziem służącym prezentacji tych towarów w ogrodniczej placówce handlowej są wszelkiego rodzaju ekspozytory, stojaki, kraty i wieszaki opatrzone logo danej marki. Istnieje kilka rodzajów stojaków ekspozycyjnych: wolno stojące, regałowe, paletowe oraz miniekspozytory na ladę sklepową.

Polecamy

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.