
Rewolucja podczas Christmasworld 2017
W Warszawie 22 września odbyła się konferencja prasowa targów Christmasworld, które odbędą się 27-31 stycznia 2017 r. O najnowszych trendach, rewolucyjnym koncepcie Floradecora, jaki po raz pierwszy będzie integralną częścią Christmasworld opowiedziała Eva Olbrich, dyrektor targów
Tekst: Agnieszka Idziak
Już w połowie maja większość powierzchni wystawienniczej Christmasworld została wykupiona. – Przy tak dużym wyprzedzeniu to naprawdę rewelacyjny wynik, ale również duże wyzwanie. Obecnie mamy więcej zapytań niż dostępnych miejsc. Oczywiście staramy się też odpowiedzieć na wszystkie pytania, oferując odpowiednią lokalizację stoiska. Do czasu targów możemy jeszcze wprowadzać pewne zmiany, choć ogólny rozkład wszystkich sześciu hal targowych jest już gotowy – powiedziała podczas konferencji Eva Olbrich, dyrektor targów Christmasworld.
W ostatnich latach targi Christmasworld, na których największą wagę przywiązuje się do dekoracji bożonarodzeniowych, umocniły swoją pozycję ważnej platformy biznesowej dla producentów i sprzedawców, a także kupców. Przemawia za tym rosnąca liczba wystawców i odwiedzających, a także bardzo duże zadowolenie obu tych grup potwierdzone w ankietach satysfakcji. W trakcie ostatniej edycji pod hasłem „Seasonal Decoration at its best” 953 wystawców z 45 krajów prezentowało swoją ofertę blisko 40 tys. kupujących ze 114 krajów. Od nastrojowych dekoracji adwentowych i bożonarodzeniowych, przez sezonowe dekoracje do domu i ogrodu czy balkonu na przeróżne okazje, aż po imponujące wystawy sklepowe oraz dekoracje dużych powierzchni w miastach, centrach handlowych i hotelach – we Frankfurcie nad Menem każdego roku można zobaczyć wszystkie nowinki oraz trendy nadchodzącego sezonu.
Kolejna edycja międzynarodowych branżowych targów dekoracji i ozdób świątecznych odbędzie się w dniach 27-31 stycznia 2017.
Nowym motywem przewodnim edycji 2017 będzie hasło „Delightful Moment”. To doskonała przeciwwaga dla dzisiejszego życia „online”, w którym czas biegnie szybciej, a życie codzienne i zawodowe przepełnia coraz większy stres. W takiej atmosferze te szczęśliwe i spokojne momenty świąt to ważny czas odpoczynku. Trendy Christmasworld na sezon 2017/18 stanowią wezwanie, aby wykorzystać Boże Narodzenie oraz inne święta w roku do spędzenia kilku radosnych chwil. To właśnie one wniosą do naszego życia spokój i przytulną atmosferę, nadając wyjątkowym chwilom podniosły charakter dzięki wytwarzanym ręcznie przedmiotom tworzonym z pasją i zachwytem. – W okresie Bożego Narodzenia oraz innych świąt wiele osób szuka dekoracji, które nadadzą nastrojowy charakter tym szczególnym momentom. Dlatego każdego roku studio projektowe stilbüro bora.herke.palmisano przedstawia cztery wiodące trendy na święta, które ożywią sprzedaż i zachwycą klientów. Trendy Christmasworld mają pomóc sprzedawcom w zainspirowaniu klientów do tworzenia nastroju odpowiedniego do tych wyjątkowych chwil – mówi Eva Olbrich.
Podczas Christmasworld projektanci ze studia projektowego stilbüro bora.herke.palmisano prowadzić będą wykłady na ich temat, omówią przy tym, jaki jest wpływ wybranych trendów oraz możliwości ich wykorzystania, jak również genezę ich powstania. – Trendy tworzą swego rodzaju odczucia, chwilowe nastroje, czasem również tęsknoty. Są wyrazem indywidualności i osobowości. Zaspokajają potrzebę odmiany i odzwierciedlają nasze osobiste wrażenia estetyczne. To uchwycone momenty jak całe nasze życie podlegające ciągłym zmianom. Moda może przeminąć, ale ostatnimi czasy odgrywa w naszym życiu dużą rolę. Style, trendy i mody stanowią odzwierciedlenie swojej epoki, choć dokładnie opisane są zwykle wtedy, gdy już przeminą – mówi Annetta Palmisano, projektantka biura projektowego stilbüro bora.herke.palmisano.
Floradecora – rewolucyjny koncept!
Po raz pierwszy podczas Christmasworld 2017 w hali 11.1 rozkwitnie nowa, imponująca część poświęcona kwiatom ciętym i roślinom ozdobnym w ramach targów Floradecora. – W tej nowej i wyjątkowej kombinacji pojawią się kolejne możliwości zwiększenia zbytu – mówi Eva Olbrich. Kwiaty cięte i rośliny ozdobne to doskonałe uzupełnienie bogatego asortymentu dekoracji sezonowych oraz odpowiedź Messe Frankfurt Exhibition GmbH na nowe potrzeby klientów. Wszystko, co zobaczą odwiedzający, będzie można od razu zamówić. – Oznacza to, że prezentowane będą nie prototypy, które dopiero zostaną wyhodowane, ale gotowy do zamówienia towar. Oprócz ogromnych międzynarodowych firm ogrodniczych oraz kooperatyw hurtowników pojawią się również przedstawiciele mniejszych kwiaciarni, aby impreza ta stanowiła odpowiedź na najróżniejsze potrzeby i wielkości zamówień – od dużych wolumenów po zupełnie indywidualne potrzeby detalistów. Ta nowa wystawa to nie tylko kolejny krok w konsekwentnym rozwijaniu targów Christmasworld, ale również nowa szansa zbytu dla całej branży kwiaciarskiej w samym sercu Europy – wyjaśnia.
Ogromna hala 11.1 o powierzchni 12 tys. m² zostanie podzielona na strefę świeżych kwiatów oraz na świeżych roślin ozdobnych. – Liczne stoły wystawiennicze będą przedstawiać konkretne gatunki kwiatów i roślin od najróżniejszych producentów. Jeśli więc dla przykładu kupujący szuka białych róż, będzie mógł porównać całą ich ofertę prezentowaną na jednym ze stołów wystawienniczych. Na danym wazonie będzie widnieć nazwa rośliny, czas kwitnienia, dostępna liczba sztuk, nazwisko wystawcy oraz lokalizacja jego stoiska – tłumaczy Eva Olbrich.
Projekt nowej hali oraz stanowisk wystawców, które mają mieć kształt okręgu to pomysł Rudiego Tuinmana i Pascala Koelemana z 2Dezign. Wystawcy mogą wybierać spośród dużych „Flowercircles” liczących sobie 12, 28 oraz 113 m². Nada to całej hali jednolitego i wyjątkowego charakteru. Sposób prezentacji w danym okręgu zależy już od wystawcy, który może zaaranżować swoje stoisko w dowolny sposób. Niezależnie od wielkości i atrakcyjności swojego pawilonu, dzięki stołom wystawienniczym wystawcy mogą być obecni ze swoimi produktami w całej hali, dzięki czemu zwiększają swoje szanse na dotarcie do nowych klientów. Sercem przypominającego park wystroju hali będzie centralny punkt spotkań, gdzie można nawiązać nowe kontakty, posłuchać wykładów, wziąć udział w warsztatach i konkursach, a także poznać ich zwycięzców. Na czas targów zaplanowano specjalne dni tematyczne dla centrów ogrodniczych, marketów budowlanych, supermarketów i florystów.
Dla kupujących nowa oferta musi być jak najprostsza pod względem logistyki i zakupu. Dlatego też obok samych kwiatów ciętych, doniczkowych i roślin ozdobnych zaprezentowane zostaną koncepcje sprzedażowe oraz gotowe aranżacje. W strefie „Concept Area” znajdą się dekoracje i koncepty sprzedażowe dla kwiatów ciętych oraz roślin sprzedawanych bezpośrednio w punkcie sprzedaży. – Chcemy pokazać profesjonalnym sprzedawcom, jak mogą zestawiać ze sobą dekoracje i świeże kwiaty, a co za tym idzie – zwiększyć obroty – mówi Eva Olbrich. Z kolei ciągnące się wzdłuż sali regały ścienne zapewnią dodatkowe miejsce do prezentacji artykułów dodatkowych, takich jak wyroby z ceramiki i szkła oraz materiały dla florystów.
Dla odwiedzających Christmasworld i Floradecora dodatkową wartość stanowić będą odbywające się w tym samym czasie targi Paperworld, czyli międzynarodowe targi artykułów papierniczych, piśmienniczych i biurowych oraz Creativeworld – międzynarodowe targi artykułów dla plastyków i hobbystów (28-31.01.2017). Ten nowy kwartet targowy to zatem dodatkowe możliwości i kontakty biznesowe, na przykład poprzez odpowiednie rozszerzenie swojego asortymentu.
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.