Sposób na gryzonie

Choć substancje chemiczne wykorzystywane do deratyzacji są bardzo skuteczne, to zwalczanie gryzoni – ze względu na ich szybkie i liczne rozmnażanie się – jest trudnym zadaniem. Jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem konsumentów i jak ich przekonać do profilaktycznego stosowania rodentycydów, powszechnego u klientów profesjonalnych?

Tekst: Jakub Borkowski

Jakie produkty do zwalczania gryzoni cieszą się największą popularnością wśród konsumentów? – Są to przede wszystkim trutki na myszy i szczury w różnych formach użytkowych. Produkty mechaniczne takie jak łapki nadal są bardzo popularne, ale zdecydowanie mniej niż preparaty typu granulat czy ziarno – mówi Sabina Jasiukiewicz, marketing manager w firmie Bros. Jedną z kluczowych cech, którą klient kieruje się przy wyborze produktu na gryzonie jest skuteczność. – Klient szuka skutecznej trucizny, która działa bezwzględnie i jest łatwa w aplikacji. Spora część konsumentów ze względu na posiadane zwierzęta domowe wybiera też trutki z dodatkami zabezpieczającymi przed przypadkowym spożyciem przez psy lub koty – mówi Marcin Jakubiak, dyrektor działu Twój Ogród w firmie Agrosimex.

W większości przypadków klient na rynku hobby większą uwagę zwraca na sposób użycia oraz cenę produktu, niż na jego skład. – Mniejsze znaczenie ma skład preparatu, bo klient najczęściej nie jest zorientowany w cechach poszczególnych substancji aktywnych, używanych do produkcji rodentycydów. Oczywiście ta ostatnia uwaga dotyczy użytkownika powszechnego, dla profesjonalisty rodzaj substancji czynnej oraz jej stężenie będą istotne – dodaje Sabina Jasiukiewicz.

W jaki sposób centra ogrodnicze powinny pracować nad tą kategorią produktów, aby sprzedawały się jeszcze lepiej? – Kluczowe w sprzedaży każdego produktu jest rzetelne doradztwo. Należy także pamiętać, że o zapotrzebowaniu na te produkty, a w konsekwencji o globalnej wielkości sprzedaży decyduje specyfika danego roku i liczebność populacji szkodników – mówi Piotr Sygnarowicz, import/export manager w firmie Planta. Istotną kwestią jest również duży wybór oraz odpowiednia prezentacja produktów – Bardzo ważna jest szerokość asortymentu i obecność produktów liderów rynkowych, których klient kojarzy z nazwy lub pozytywnych doświadczeń z innymi towarami tego brandu. Natomiast odpowiednia ekspozycja produktów na gryzonie może zachęcić do zakupu również tych, którzy są skłonni zastosować takie produkty profilaktycznie. Na pewno warto jesienią ustawić rodentycydy w takim miejscu, aby klient „wpadł” na nie podczas wizyty w sklepie – mówi Sabina Jasiukiewicz.

Jakie są prognozy dotyczące rozwoju tej grupy produktów? Wyniki sprzedażowe marki „TWÓJ ogród” pokazuję definitywnie, że to bardzo ważny i pewny asortyment w okresie jesiennym. Na tegoroczną jesień zabezpieczyliśmy dużą ilość gotowego towaru, gdyż spodziewamy się sporych wzrostów sprzedaży – mówi Marcin Jakubiak. – Prognozy dla tej grupy asortymentowej są bardzo dobre, ponieważ wszystko wskazuje na to, że problem gryzoni w Polsce wcale nie maleje. Coraz częściej można przeczytać w prasie o szczurach grasujących w centrach dużych miast. Z całą pewnością przyczynia się do tego wzrost ilości wyrzucanej żywności i jadalnych dla gryzoni odpadów. Współczesny człowiek swoimi zachowaniami stwarza idealne warunki do szerzenia się plagi myszy i szczurów, a tym samym pośrednio kreuje popyt na produkty gryzoniobójcze – dodaje Sabina Jasiukiewicz. – Z roku na rok widzimy wzrosty sprzedaży całej kategorii tego typu produktów. Pozwala nam to przewidywać, że taki trend przez najbliższe lata będzie się utrzymywał – podsumowuje Piotr Sygnarowicz.

 

REKLAMA
blank