Stiga rozgrywa

Kosiarki samojezdne, kosy i podcinarki, glebogryzarki, wertykulatory, rębarki, odśnieżarki. Niewiele jest firm, które posiadają tak szeroki wybór narzędzi ogrodniczych i jednocześnie potrafią efektywnie promować ich sprzedaż. Stiga to jedna z nich

 

Tekst: Marcin Fajerski

 

Konkurencja w segmencie sprzętu zmechanizowanego dla ogrodników sprawia, iż firmy działające na tym rynku przykładają coraz większą uwagę do ekspozycji produktów. Nie jest to możliwe w kanale dystrybucyjnym DIY, gdyż polityka handlowa tych obiektów na ogół ogranicza zastosowanie materiałów POS. Inaczej natomiast sytuacja wygląda w centrach ogrodniczych, które wykazują większą dbałość o merchandising i promocję marek.

 

Stiga, jako jedna z niewielu firm oferujących sprzęt zmechanizowany dla ogrodnictwa w Polsce, dysponuje profesjonalnymi materiałami promocyjnymi, które skutecznie pomagają zwiększać sprzedaż produktów. Marcin Liszyński, dyrektor handlowy GGP Polska Sp. z o.o., mówi: – Swoim partnerom biznesowym zapewniamy szeroki wybór materiałów ekspozycyjnych. Oferujemy m.in. specjalne regały na kosiarki, piły i kosy, banery różnej wielkości oraz kasetonowe reflektory podświetlające ekspozycję produktów. Do wykazu tych środków promocji mają dostęp wszyscy nasi klienci biznesowi. Jeśli zdecydują się na ich umieszczenie w centrum ogrodniczym, udzielamy im niezbędnego wsparcia i pomocy – dodaje.

 

blank
Kompleksowo
Wśród propozycji displayów firmy Stiga znajduje się m.in. regał na piły mechaniczne i kosy, który w sposób kompaktowy i równocześnie efektowny zestawia produkty z grupy w bloku pionowym. Co istotne, na displayu tym zostawiono specjalne miejsce na broszury informacyjne. Na szczególną uwagę zasługują ekspozytory na części zapasowe i akcesoria. Zapewniają one możliwość ustawienia asortymentu przy ścianach i czytelną ekspozycję poszczególnych pozycji na białym tle. Stiga udostępnia też swoim klientom stojaki na kosiarki, które pozwalają konsumentom dokonać wyboru odpowiednich produktów z tej kategorii i lepiej ocenić parametry poszczególnych modeli.

Marcin Liszyński opowiada o firmowych materiałach POS: – Staramy się, aby ekspozycja produktów zajmowała jak najmniej powierzchni sprzedażowej w obsługiwanych przez nas placówkach detalicznych, jednak najwięcej czasu poświęcamy na efektywne zaprezentowanie oferowanych przez nas towarów i uzyskanie jak najbardziej przejrzystego ich układu.

 

Na szeroką skalę
Równie istotne znaczenie dla firmy ma jej działalność outdoorowa. Stiga zapewnia swoim partnerom biznesowym nie tylko wsparcie sprzedaży w postaci banerów zewnętrznych i ich punktowego oświetlenia, ale także flagi z firmowym logo i namioty. Marcin Liszyński nadmienia: – Dodatkowo klienci, którzy zamawiają u nas większe modele maszyn samojezdnych, mogą liczyć na otrzymanie kopii jednej z samojezdnych pozycji asortymentowych w skali 1 x 1, przeznaczonej do wystawienia na zewnątrz na specjalnym słupie.

 

blank

Duży nacisk Stiga kładzie również na działalność w Internecie. Specjalnie dla klientów firmy uruchomiono m.in. wirtualną platformę wymiany informacji i dokonywania zamówień, dzięki temu współpracujący z firmą detaliści mogą śledzić np. wchodzące na rynek nowości ofertowe. – O wizerunek naszej marki dbamy także poprzez zamieszczanie reklam w telewizji oraz prasie konsumenckiej, m.in. na łamach „Mojego Pięknego Ogrodu” – dodaje Marcin Liszyński. 

blankOprócz systematycznie wydawanych broszur informacyjnych, które znajdują się zawsze przy ekspozycji produktów, Stiga corocznie przygotowuje główny katalog wiosna-lato z pełną ofertą. Ponadto cyklicznie ukazuje się też gazetka konsumencka „Zielone Ogrody”, w której oprócz prezentacji wybranych pozycji asortymentowych klienci centrów ogrodniczych odnajdą praktyczne rady dotyczące pielęgnacji ogrodów. Wydawnictwo to ukazuje się w nakładzie 150 tys. egzemplarzy.

 

Serwis to podstawa
Stiga dokłada wszelkich starań, żeby współpracujące z nią ogrodnicze placówki detaliczne objęte zostały serwisem. Aby punkty te funkcjonowały właściwie, raz do roku organizowane są na ich terenie szkolenia dla dilerów. Marcin Liszyński dopowiada: – Udostępniamy także naszym partnerom biznesowym katalogi z wykazem wszystkich części zapasowych w formie elektronicznej on-line, drukowanej i na nośnikach CD. Jako dystrybutor markowego sprzętu dbamy też o to, by zapewnić klientowi stały i łatwy dostęp do tych części. Dlatego znajdują się one w naszym magazynie przez siedem lat od zakończenia produkcji i nawet po upływie tego czasu istnieje możliwość sprowadzenia tych elementów na zamówienie.

 

 

 

 

 

 

 

 

REKLAMA
SpogaGafa - Targi ogrodnicze