Światowe trendy znad Menu – Targi Tendence

Tendence, jedne z najważniejszych międzynarodowych targów dekoracji oraz wyposażenia wnętrz, ogrodów i tarasów, nie bez powodu nazywane są barometrem trendów. Inspiracji szukają tutaj handlowcy nie tylko z branży dekoracyjnej. Co będzie modne w nadchodzącym sezonie? Jasna kolorystyka i naturalne materiały w połączeniu z metalem, szkłem i porcelaną

Tekst: Michał Gradowski

– Tendence to nie tylko miejsce prezentacji szerokiej oferty produktów w kategoriach Giving and Living. Na targach we Frankfurcie można przede wszystkim nawiązywać nowe kontakty handlowe i podpatrywać światowe trendy – mówi Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju „Biznesu Ogrodniczego”, który reprezentował miesięcznik na targach. – W tym roku w ofercie producentów jak w zwierciadle odbijały się takie hasła, jak kreatywność, emocje czy zrównoważony rozwój – dodaje.

 

Od 24 do 28 sierpnia 2012 roku na Tendence w dziewięciu halach, na łącznej powierzchni 70 tys. m2, zaprezentowało się prawie 1900 wystawców z całego świata. O międzynarodowym charakterze wystawy najlepiej świadczy fakt, że w zeszłym roku blisko 60 proc. wystawców przyjechało do Frankfurtu spoza Niemiec.

 

W prezentacjach produktowych przeważała oferta dekoracyjna na sezon jesień – zima 2012, ale na Tendence można też było zapoznać się z trendami w wyposażeniu wnętrz, które będą modne na wiosnę. Nie brakowało upominków, artykułów jubilerskich, rękodzieła i artykułów florystycznych. Były m.in. meble w stylu klasycznym, rustykalnym i awangardowym oraz dekoracje dla domu i ogrodu. Swoje produkty zaprezentowały firmy z 66 krajów, dominowały przedsiębiorstwa z Niemiec oraz państw azjatyckich.

 

 

Jakie były cechy charakterystyczne prezentowanych produktów?  Na pierwszy plan wybijały się odwołania do natury i jasna kolorystyka. Naturalne materiały łączono z metalem, szkłem i porcelaną, a większość elementów ozdobnych miała niepowtarzalny, indywidualny styl. Dzięki temu prezentowane na Tendence artykuły dekoracyjne bardziej niż produkty z masowej produkcji przypominały rękodzieło. Zdaniem firm pokazujących swoje wyroby na Tendence w nadchodzącym sezonie modny będzie styl vintage, bo artykuły dekoracyjne stylizowane na antyki dodają pomieszczeniom autentyczności. 

 

blank

Tendence, poza wielką przestrzenią ekspozycyjną, oferuje wsparcie dla młodych, utalentowanych, innowacyjnych projektantów mebli i biżuterii. W tym roku 40 z nich mogło skonfrontować swoje propozycje z ekspertami z całego świata. – Co roku jestem zachwycona obfitością pomysłów i kreatywnością prezentowaną przez młodych projektantów – mówi Nicolette Naumann, wiceprezes targów Tendence. Na tegorocznej edycji historię swojej działalności opowiedziało 11 firm, którym dzięki wsparciu Tendence udało się  wprowadzić swoje produkty na rynek.

 

Na targach we Frankfurcie zorganizowało także warsztaty dla właścicieli placówek detalicznych, na których poruszano m.in. różne aspekty visual merchandisingu, odbyła się również konferencja poświęcona strategiom i rozwiązaniom prowadzącym do sukcesu w handlu szkłem, porcelaną, ceramiką i meblami.

Organizatorem Tendence jest Messe Frankfurt, jedna z największych na świecie firm zajmujących się przygotowaniem targów branżowych. Co roku odwiedza je grubo ponad 50 tys. handlowców, którzy już w sierpniu wybierają asortyment na sezon zimowo-świąteczny. 
 

REKLAMA
blank

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: