Wygoda w cenie

Produkty ready to use idealnie wpisują się w aktualne trendy konsumenckie, bo klienci są dziś wygodni i niecierpliwi. Czy nowe produkty na rynku mają szansę powtórzyć sukces, jaki stał się udziałem aplikatorów?

Tekst: Michał Gradowski

Jak wynika z globalnego raportu Nielsena „The Quest for Convenience”.
konsumenci oczekują rozwiązań wygodnych i użytecznych, które ułatwiają im życie i oszczędzają czas. I co ważne, coraz częściej są gotowi za takie rozwiązania zapłacić więcej. Trend ten dotyczy także opakowań oraz formy „podania” produktu.
Zdaniem naukowców z Politechniki Opolskiej, autorów opracowania „Atrakcyjność i funkcjonalność użytkowa opakowań a zachowania konsumentów”, klient najchętniej wybiera opakowania poręczne, które można szybko i łatwo otworzyć lub/i powtórnie zamknąć oraz wygodne w użyciu i przechowywaniu. Choć wspomniane opracowanie dotyczyło branży FMCG, to wiele zawartych w nim wniosków ma zastosowanie także na rynku ogrodniczym. Atrakcyjne i funkcjonalne opakowanie stało się kluczowym elementem w promowaniu produktów również w branży ogrodniczej, a producenci coraz częściej wprowadzają do oferty cały wachlarz wielkości opakowań dostosowanych do specyfiki różnych gospodarstw domowych, np. singli czy osób starszych mieszkających samotnie.
Forma w jakiej produkt trafia na półki ma szczególne znaczenie zwłaszcza w przypadku preparatów chemicznych. – Często w rozmowach z naszymi klientami pojawiał się temat właściwego odmierzania dawek różnego rodzaju agrochemikaliów, celem sporządzenia cieczy roboczej o zalecanym stężeniu przed zastosowaniem do pielęgnacji, nawożenia lub wykonaniem zabiegu zwalczającego daną chorobę bądź szkodnika roślin – wyjaśnia Dawid Kosakiewicz, dyrektor marketingu w firmie AGRECOL. – Szczególnie uciążliwe i budzące szereg wątpliwości okazało się odmierzanie produktów oferowanych np. w formie sypkiej. Cały proces staje się więc złożony i wymaga uwagi, dlatego od wielu lat producenci i dystrybutorzy nawozów, środków do pielęgnacji roślin oraz środków ochrony roślin proponują swoim klientom rożne rozwiązania ułatwiające zastosowanie tego rodzaju produktów. Do opakowań dołączane są rożnego rodzaju miarki, a jeśli to możliwe produkty oferowane są w formie ready to use lub w opakowaniach ułatwiających aplikację – dodaje.

Nowości wśród produktów gotowych do użycia przyciągają uwagę, ale nie zawsze szybko zdobywają popularność na rynku. Przykładem mogą być nawozy w piance, przyjęte przez dystrybutorów i klientów z umiarkowanym entuzjazmem. Jakie produkty sprzedają się najlepiej w centrach ogrodniczych? –W segmencie produktów ready to use niekwestionowanym hitem są aplikatory, które bardzo dobrze przyjęły się na rynku. Wierną grupę zwolenników mają także pałeczki nawozowe, coraz lepiej sprzedają się również różnego rodzaju mgiełki do rozpylania, a zwłaszcza Biohumus do storczyków – mówi Natalia Dziedzic z centrum ogrodniczego Meduza. – Wielu klientów, zwłaszcza tych młodych, zapracowanych, ogranicza się do jednego nawożenia po przesadzeniu, a później korzysta już tylko z produktów gotowych do użycia. Poza tym ta kategoria asortymentowa jest bardzo atrakcyjna dla nowych klientów, w szczególności z dużych miast, którzy nie dysponują ogrodem, ale przywiązują coraz większą wagę do zieleni na tarasach, balkonach czy parapetach – dodaje.
Jak produkty ready to use wpisują się w aktualne trendy konsumenckie?
– Produkty tego typu już na stałe zagościły w asortymencie naszej branży. Łatwy sposób aplikacji to wymóg współczesnego konsumenta. Coraz więcej klientów ceni sobie wygodę, intuicyjność oraz komfort użytkowania – mówi Dawid Kosakiewicz, dyrektor marketingu w firmie AGRECOL. – Dzisiejszego konsumenta charakteryzuje niezwykły dynamizm, poddanie „tyrani chwili”, niecierpliwość. Zwłaszcza osoby młode i pracujące zawodowo w tygodniu nie mają wolnego czasu dla siebie lub też nie starcza im go nawet na wypełnienie wszystkich obowiązków. Produkty, o których mowa wpisują się więc w dynamikę współczesnego świata. Asortyment tego rodzaju z roku na rok zwiększa swój udział w ofercie każdej z naszym marek – wyjaśnia.

REKLAMA
blank

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: