Tekst: Paulina Wasiluk
Redaktor prowadzący
"Rynku Zoologicznego"
Kilkudziesięciominutowe spotkanie, które miało miejsce podczas pierwszego dnia Targów Ogrodniczych Gardenia 2010, cieszyło się dużym zainteresowaniem ze strony miłośników, hobbystów oraz specjalistów z branży ogrodniczej. – Organizatorzy stanęli na wysokości zadania i przygotowali szereg ciekawych prezentacji. Tego typu spotkania to doskonała okazja, aby dowiedzieć się czegoś interesującego, podyskutować i wymienić się doświadczeniami – tłumaczył jeden z uczestników szkolenia.
Tematowi zoologii w ogrodnictwie została poświęcona druga część konferencji, w której wzięło udział trzech prelegentów: Alicja Kulbicka, prezes zarządu Media Experts, wydawcy „Biznesu Ogrodniczego” oraz „Rynku Zoologicznego”, Remigiusz Iwan, prezes zarządu Dingo Sp. z o.o., oraz Iwona Pałka specjalistka ds. sprzedaży firmy Acana Polska.
Jako pierwsza wystąpiła Alicja Kulbicka. Rozpoczęła prezentację od przedstawienia najistotniejszych faktów zoologicznych. – W naszym kraju jest 8 mln psów i 6 mln kotów. Do tej liczby należy jeszcze doliczyć pozostałe zwierzęta hodowane w domach, jak gryzonie czy ptaki. Wartość rynku karm tylko dla psów i kotów w 2009 roku wyniosła 1,3 mld zł. Dane te obrazują potencjał, jaki kryje w sobie branża zoologiczna – podkreśliła. W dalszej części wystąpienia pojawiły się przykłady ograniczeń, które uniemożliwiają rozwój sklepów zoologicznych, jak brak odpowiedniej powierzchni sprzedaży, niezbyt trafna lokalizacja placówek czy ograniczony kapitał prywatnych sklepów zoologicznych. Na koniec zostały również wskazane liczne możliwości, jakie daje umieszczenie w centrum ogrodniczym produktów dedykowanych zwierzętom.
Kolejnym prelegentem był Remigiusz Iwan. Zaprezentował portfolio produktowe przedsiębiorstwa na przykładzie kilku centrów ogrodniczych, w których asortyment Dingo urozmaica ofertę centrum i dobrze rotuje. W jego opinii centra ogrodnicze to doskonały sposób na dywersyfikację rynku, co owocuje sporą liczbą nowych klientów. Ważnym elementem szkolenia dla zgromadzonych właścicieli centrów ogrodniczych była informacja, iż producenci czy dystrybutorzy zoologiczni oferują wsparcie w profesjonalnym zorganizowaniu działu zoologicznego.
Szkolenie zakończyła Iwona Pałka, która skupiła się na pozytywnych aspektach wprowadzania karm dla psów i kotów do centrów ogrodniczych. To produkty cieszące się wielkim zainteresowaniem, prowokują więc konsumentów do regularnych odwiedzin centrów ogrodniczych i zwiększają szansę na wzrost wpływów ze sprzedaży. Ponadto cementują przywiązanie klienta do produktów, marki i samej placówki handlowej.