Merytoryczne podstawy sprzedaży środków ochrony roślin

Pierwsze szkolenie dla centrów ogrodniczych zorganizowane przez firmę Dendros już za nami. Grono 30 słuchaczy spotkało się 10 lutego w Poznaniu i z zainteresowaniem wysłuchało słów dr inż. Janusza Mazurka, specjalisty w dziedzinie diagnostyki i doradztwa stosowania środków ochrony roślin. Sześciogodzinne szkolenie rozpoczęło się prezentacją zmian w ustawie o środkach ochrony roślin, która obowiązywać ma od 14 czerwca 2011 roku. W jej treści znajdzie się wyraźne rozróżnienie na użytkownika profesjonalnego i nieprofesjonalnego, co w znaczący sposób wpłynie na możliwości kupna i stosowania określonych produktów. Nadchodzące zmiany będą ogromną szansą dla tzw. bioproduktów, a więc substancji czynnych na bazie naturalnych wyciągów roślinnych. Prelegent przedstawił również praktyczne narzędzia i argumenty, jakich sprzedawca może używać podczas obsługi klienta. Największe zainteresowanie Janusz Mazurek wzbudził jednak podstawami diagnozowania chorób. – Kompleksowa wiedza i doskonałe umiejętności diagnostyczne powinny stać się podstawowymi atrybutami dobrego sprzedawcy, który uczciwą sprzedażą i profesjonalnym doradztwem zbuduje nie tylko swój pozytywny wizerunek, ale również zadba o renomę placówki – powiedział Janusz Mazurek. Podczas spotkania zaprezentowane zostały również podstawy pielęgnacji i zwalczania chorób trawników. – Zagadnienie to jest dziś bodaj najczęstszym powodem, dla którego konsumenci odwiedzają centra ogrodnicze – stwierdził prelegent. – Trawnik jest również najbardziej wdzięcznym tematem wykorzystywanym przy sprzedaży łączonej, dlatego warto poszerzać wiedzę na temat nawożenia, zabiegów aeracji i wertykulacji – dodaje. W opinii Beaty Drzewieckiej, dyrektor ds. konferencji i szkoleń firmy Dendros dzięki tego typu spotkaniom centra ogrodnicze mają szansę zadbać o rozwój pracowników i zapewnić im dostęp do profesjonalnie przekazywanej wiedzy. Warto dodać, że honorowy patronat nad szkoleniem objęło Polskie Stowarzyszenie Centrów ogrodniczych, a patronat medialny sprawował miesięcznik „Biznes Ogrodniczy”.
 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: