Momentem kulminacyjnym pierwszego dnia Targów Gardenia 2011 było uroczyste rozdanie statuetek Top Innowacje, jakie redakcja „Biznesu Ogrodniczego” przyznała w 2010 roku. – Nasz magazyn promuje innowacje, ponieważ wiemy, jak ważne i trudne jest wprowadzenie ich na rynek – powiedział Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju „Biznesu Ogrodniczego”. – Nawet 40 proc. prób kończy się niepowodzeniem, dlatego sukces wszystkich wyróżnionych firm jest wyjątkowo budujący dla całej branży – podkreślił.
Wśród laureatów konkursu znalazły się następujące produkty Clematis „Królowa Jadwiga” Szkółki Celamtis Sz. Marczyński, W. Piotrowski S.J.; nożyce akumulatorowe firmy Robert Bosch Sp. z o.o.; wąż czterowarstwowy firmy Celfast; preparat GlonoJad firmy Bayer Sp. z o.o.; środek Spintor 240 SC firmy Target S.A.; nawozy do iglaków wzbogacone srebrem nanokoloidalnym firmy Nawomix; preparat Fendona 06SC na komary firmy Agrecol; opryskiwacz Orion Super firmy Kwazar; siekiery nowej generacji z antywstrząsowym trzonkiem z tworzywa FiberComp firmy Fiskars; linia produktów Good Air firmy Grupa Zachodnia; naturalne węże Bios firmy Fitt oraz kaptury ochronne na zimę firmy Agrimpex. Wiktor Kacmajor, prezes firmy Tamark, odbierając statuetkę powiedział, że to właśnie miesięcznikowi „Biznes Ogrodniczy” należy się tytuł Top Innowacje. – Należy się on całej redakcji i wydawnictwu, które promuje branżę ogrodniczą i wpływa na jej rozwój.
W opinii laureatów wyróżnienia Top Innowacje stanowią dodatkową formę promocji wśród profesjonalistów. – Dzięki wzmocnionemu przekazowi medialnemu oraz sprzężonej z nim promocji konsumenckiej udało nam się osiągnąć wielki sukces w sprzedaży kapturów ochronnych na zimę – mówi Jarosław Mokrzecki. – Top Innowacje „Biznesu Ogrodniczego” z całą pewnością wpłynęły pozytywnie na całą akcję sprzedażową – dodaje. Szczepan Marczyński, do rąk którego trafiła statuetka miesiąca stycznia cieszył się, że również rośliny mają szansę zdobywać zaszczytne tytuły. – Promocja roślin jest zarówno dla producentów roślin, jak i dla całego Związku Szkółkarzy Polskich bardzo ważna. Chcemy docierać z nowościami produktowymi do detalistów i konsumentów, dbając jednocześnie o wysoką jakość roślin. Królowa Jadwiga, laureatka konkursu, może stać się więc symbolem rozkwitu branży i tematu sprzedaży roślin w centrach ogrodniczych.
Tuż po części oficjalnej wszyscy goście zaproszeni zostali na stoisko „Biznesu Ogrodniczego” gdzie odbyło się wspólne świętowanie.