W nowej odsłonie

Jaka jest róża, wiedzą wszyscy. Niemal na każdym kroku spotkać można królowe kwiatów, które wiosną i latem swoim kwitnieniem uatrakcyjniają nie tylko przydomowe ogrody, ale i przestrzeń miejską. Ta największa pod względem liczby odmian grupa roślin lata swojej świetności ma już za sobą. Czy rzeczywiście?

 

Tekst: Ilona Rosiak przy współpracy z firmą Florpak

 

Produkcja róż w Polsce odbywa się obecnie na powierzchni 1360 ha, z czego połowę zajmuje uprawa krzewów przeznaczonych do dalszej sprzedaży. Wiele gospodarstw, głównie w województwach wielkopolskim, lubelskim i łódzkim, na przestrzeni ostatnich 10 lat zaniechało uprawy tych krzewów, koncentrując się na produkcji innych roślin. Tymczasem coraz większy udział w rynku ma sprzedaż róż w pojemnikach, których walory estetyczne przekonują liczne grono klientów centrów ogrodniczych.

Asortyment
– Róże produkowane przez nas w pojemnikach dostępne są w ponad 300 odmianach. Każda z nich jest niepowtarzalna i unikatowa. Ich urok  oraz długi czas kwitnienia – nieprzerwanie od maja do pierwszych przymrozków – sprawiają, że żądni szybkich efektów klienci coraz chętniej decydują się na ich zakup. – Skonstruowaliśmy ofertę naszej firmy tak, aby była czytelna, a zastosowane w niej kryterium podziału określało przeznaczenie roślin – wyjaśnia Ewa Brandt, dyrektor firmy Florpak. – Dlatego proponujemy kolekcje róż tarasowych, pachnących, pnących i kolumnowych oraz ogrodowych. Każdego roku poszerzamy asortyment i zaskakujemy licznymi nowościami, które szczególnie przez pasjonatów tych pięknych roślin są wysoko cenione – wyjaśnia. Róże pojemnikowe charakteryzują się ponadto obfitym kwitnieniem, pięknym, zwartym kształtem oraz lśniącymi, zdrowymi liśćmi. Już na pierwszy rzut oka wyróżniają się spośród tradycyjnych krzewów.

 

Wartość handlowa
Dla sklepów i centrów ogrodniczych prezentowany asortyment jest wyjątkowo łatwy w sprzedaży. Każda z wprowadzonych do obrotu roślin jest już w fazie kwitnienia, co gwarantuje wzmożone zainteresowanie klientów. – Dostarczamy produkt gotowy do sprzedaży, którego efekt końcowy jest widoczny już podczas zakupów – stwierdza Ewa Brandt. – Prowadząc własne centra ogrodnicze, doskonale wiemy, jak ważne jest wsparcie sprzedaży w postaci kolorowych etykiet czy sposobów ekspozycji, dlatego proponujemy naszym kontrahentom sprawdzone sposoby na większe zyski – precyzuje. Z obserwacji zachowań klientów wynika, że zdecydowanie częściej sięgają po produkt, który będzie wygodny w użytkowaniu. Tak jest w przypadku róż pojemnikowych, które w jednej chwili wypełnią donice i ukwiecą taras czy balkon.  

 

Wyczekiwana alternatywa
Moda na róże w pojemnikach dotarła nas z Holandii. Tam rośliny te wykorzystywane są jako urozmaicenie przydomowych rabat czy skrzynek balkonowych oraz tarasów – Często spotykanym zjawiskiem jest traktowanie krzewów róż, podobnie jak pelargonii czy surfinii, jako roślin sezonowych, które każdego roku wymienia się na świeże – twierdzi Ewa Brandt. – Różnorodność kolorów, kształtów i zapachów sprawiają, że nie ma sensu przyzwyczajać się do jednej odmiany, ale jak najczęściej eksperymentować i sięgać po te nieznane.

 

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: