„Biznes Ogrodniczy” w Holandii

W dniach od 20 do 23 czerwca jedna z największych europejskich organizacji zajmujących się promocją zieleni, Plant Publicity Holland, zorganizowała kolejne coroczne spotkanie dla reprezentantów agencji PR w sektorze ogrodniczym oraz dla dziennikarzy najważniejszych tytułów branżowych w Europie, w tym także dla „Biznesu Ogrodniczego”.
Program tegorocznej podróży prasowej skupiał się przede wszystkim na prezentacji najlepiej prosperujących holenderskich szkółek specjalizujących się w produkcji iglaków. Uczestniczący w wyprawie mieli okazję zobaczyć gospodarstwa szkółkarskie w regionie Boskoop, w którym funkcjonuje ponad 600 różnych producentów materiału roślinnego, w tym m.in. Anton Buitenhuis, który ponad 40 proc. swojej produkcji eksportuje do Europy Środkowo-Wschodniej. Tego samego dnia dziennikarze odwiedzili również jedną z największych holenderskich szkółek iglaków De Buurte w Oene, która od 1995 roku zwiększyła powierzchnię upraw z 33 do 300 hektarów. Stało się to możliwe nie tylko dzięki poprawie jakości materiału, ale także dzięki wzmożonym działaniom marketingowym reprezentantów firmy, którzy skoncentrowali się na budowaniu długofalowych relacji biznesowych z centrami ogrodniczymi. Następnego dnia trasy dziennikarzom oraz przedstawicielom agencji PR zaprezentowano szkółkę Koningstuin, prowadzoną przez małżeństwo Barbary i Mauricego Erkelenz w Helenaveen, która kładzie równy nacisk na promocję roślin, jak na ich zdrowy wygląd. Prezencja iglaków ma bowiem kluczowe znaczenie dla wolumenu sprzedaży.
Najbardziej interesującym punktem wydarzenia była wizyta na terenach jednej z największych światowych wystaw ogrodniczych Floriade 2012, która organizowana jest cyklicznie co 10 lat od 1972 roku. Wydarzenie to stanowi zakrojone na szeroką skalę przedsięwzięcie, podczas którego organizatorzy rozbudowują infrastruktury miast, prezentują najnowsze trendy w ogrodach pokazowych (66 hektarów) i innowacje ogrodnicze w specjalnych halach wystawowych (40 hektarów). Z uwagi na obszar terenów z zaprojektowanymi ogrodami, do dyspozycji gości oddana zostanie specjalna kolejka górska, która ułatwi zwiedzanie. Przybliżony czas zwiedzania Floriade 2012 ma wynosić średnio 7 godzin, a organizatorzy na chwilę obecną spodziewają się około 30 milionów zwiedzających.
Przewodniczący Plant Publicity Holland, Frank van Suchtelen oraz Helma van der Louw, zadbali również o urozmaicenie programu wycieczki dla przedstawicieli prasy. Dziennikarze mieli szansę m.in. zobaczyć królewskie rozarium w Boskoop, a co wieczór organizowane były kolacje, podczas których rozmawiano o kondycji branży ogrodniczej oraz perspektywach jej rozwoju w Europie.

        

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: