„Biznes Ogrodniczy” na Podkarpaciu

dakcja „Biznesu Ogrodniczego” spędziła dwa dni na terenie województwa podkarpackiego, zbierając materiały do rubryki „Handel w regionach”, której sierpniowa edycja poświęcona będzie właśnie temu regionowi. A co w nim? Przegląd wiodących hurtowni, najprężniej działających sklepów i centrów ogrodniczych oraz producentów, którzy na Podkarpaciu ulokowali swoje siedziby i zakłady produkcyjne. Już dziś można powiedzieć, że region należy do jednych z najbardziej zadbanych pod względem zieleni miejskiej, a także przydomowych ogrodów. Mieszkańcy z wielką pieczołowitością pielęgnują swoje najbliższe otoczenie, inwestując coraz to większe środki w jego utrzymanie. Cechą charakterystyczną regionu jest niesłabnąca popularność ogródków warzywnych, co w biznesie przekłada się bezpośrednio na największą w całym kraju sprzedaż nasion.

Województwo podkarpackie położone jest w południowo-wschodniej części Polski. Graniczy z Ukrainą i Słowacją. Region znany z bogatych złóż kopalnych takich jak: siarka, ropa naftowa oraz gaz ziemny, a także surowców mineralnych: gipsy, piaskowce i wapienie wydobywanych na bieżąco w czynnych, nowoczesnych kopalniach. Poza rozwojem sektorów wynikających z posiadanych zasobów naturalnych (rolniczy, przemysłowy i wydobywczy) rozwinęły się tu również sektor spożywczy, farmaceutyczny, lotniczy oraz informatyczny. Szczególnie dynamicznie rozwijają się sektory: informatyka i tzw. dolina lotnicza, które przeważają w nowoczesnym wizerunku gospodarczym tego regionu.

Więcej informacji na temat kondycji województwa podkarpackiego już w sierpniowym wydaniu „Biznesu Ogrodniczego”.
 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: