Pierwszego dnia targów, redakcja miesięcznika „Biznes Ogrodniczy”, głównego patrona medialnego Targów Gardenia 2012, wręczyła statuetki Top Innowacje. – Tradycyjnie już inaugurujemy w ten sposób wydarzenie, które skupia cała branżę i z roku na rok przybiera na sile. Rozdanie statuetek Top Innowacje stanowi bowiem zwieńczenie całorocznych wysiłków producentów, którym z sukcesem udało się zaskoczyć swoją innowacyjnością – powiedział Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju miesięcznika. – Zdajemy sobie sprawę, jak trudno wprowadzić na rynek nowy produkt, ale wiemy też, że na tego typu inicjatywy czekają wszyscy – zarówno konsumenci, jak i przedstawiciele handlu – wyjaśnia.
Każdego miesiąca minionego roku wyróżnialiśmy firmy, które wprowadziły na rynek innowacyjny produkt – ale nie tylko. W 2011 roku wyróżnione zostały również program telewizyjny, który w biznesowy sposób ukazuje branżę ogrodniczą, a także akcja promocyjna. W opinii laureatów statuetki Top Innowacje stanowią dodatkową formę promocji wśród profesjonalistów. – Chcemy docierać z nowościami do detalistów i konsumentów. A promowanie innowacji, wprowadzanie ich na rynek jest trudne, dlatego dziękujemy redakcji, że pomaga nam w tym trudnym zadaniu – powiedziała Violetta Ratajczak, dyrektor ds. sprzedaży z firmy Cnos Garden. – Wszelkie wsparcie medialne w zakresie promocji nowości produktowych pomaga nam osiągnąć sukces. Dlatego bardzo dziękujemy redakcji, że niezwykle aktywnie pomaga nam kształtować i rozwijać rynek ogrodniczy. Jest to jedyne tego typu wyróżnienie w branży hobbystycznej, przez co niezwykle ważne. Takie inicjatywy należy podtrzymywać – powiedział Mariusz Hoszowski-Siarkiewicz, dyrektor Compo Consumer.
Wśród laureatów konkursu znalazły się następujące produkty: Quattro 4 w 1 – nawóz do trawników firmy Compo Consumer K + S Polska Sp. z o.o.; otoczkowane nasiona ogórka konserwowego Krak F1 firmy Polan Sp. z o.o.; fungicyd Timorex Gold 24 EC firmy Agrosimex Sp. z o.o.; seria 10 złączek jednocalowych firmy Cell-fast; akcja promocyjna „Pobudka dla ogródka” firmy Cnos-Garden; nawóz 100 dni do roślin balkonowych w żelu firmy Agrecol Sp. z o.o.; duopack – Ridomil Gold MZ 67,8 WG oraz Revus 250 S.C. firmy Sumin Sp. j.; program telewizyjny „Ogród” emitowany w TV Biznes wyprodukowany przez Positive Media; zestaw narzędzi z klinem skrętnym firmy Romanik S.A.; lanca Master – Garden z dyszą myjącą i zbiorniczkiem na detergent firmy Ramp; Florami Active-Green firmy Intermag; nawóz Solfan PK firmy Agropak.
Po części oficjalnej wszyscy goście zostali zaproszeni na stoisko „Biznesu Ogrodniczego”, gdzie odbyło się wspólne świętowanie.