Każda firma ma swoją tożsamość, pozwalającą odróżnić ją od konkurencji, o której nie stanowi tylko nazwa czy logo. Dlaczego wizerunek firmy jest tak ważny i jakie znaczenie w jego kształtowaniu ma siedziba przedsiębiorstwa?
Tekst: Agnieszka Idziak
Lepszy wizerunek firmy, zadowolenie klientów oraz pracowników, prestiż, nowoczesność i nieograniczone możliwości adaptacji przestrzeni to tylko kilka powodów, dla których warto zastanowić się nad rozbudową centrum ogrodniczego. Obiekt, w którym mieści się placówka ogrodnicza, pełni funkcję reprezentacyjną i przyczynia się do ogólnego, pozytywnego odbioru firmy. Jest swoistą wizytówką, ma bardzo silny wpływ na reputację i poważanie, jakim cieszy się firma. Powinien więc odzwierciedlać charakter placówki i informować o jej znaczeniu na rynku. To jak firma „wygląda” ma równie duże znacznie jak nazwa czy hasło reklamowe, którym się posługuje. Doskonale zdają sobie z tego sprawę właściciele Galerii Ogrodniczej Exoflora.
Na początku…
Centrum Ogrodnicze Exoflora o powierzchni 600 m2 powstało 11 lat temu w Łodzi. Było to wtedy drugie centrum ogrodnicze konstrukcji belgijskiej firmy Deforche w Polsce, bardzo nowoczesne, funkcjonalne i największe w centralnej części kraju. Należy jednak pamiętać, że żadna firma nie może rezygnować z inwestycji w rozwój. Impulsem do rozpoczęcia nowego przedsięwzięcia było oddanie do użytku, w odległości 200 m od centrum ogrodniczego, kompleksu Ikea, Leroy Merlin i największej w Europie Galerii Port Łódź. Ale nie tylko działanie konkurencji miało wpływ na decyzję właściciela. Nowe realia rynkowe również nie pozwalają pozostawać obojętnym. – Nabywcy chętnie bowiem odwiedzają nowoczesne punkty, które wyróżniają się pod względem architektonicznym – podkreśla Tomasz Szymczak, właściciel Galerii Exoflora.
Impuls do zmian
Prace nad rozbudową rozpoczęły się we wrześniu 2011 roku, a już na początku lutego 2012 obiekt został oddany do użytku. W ciągu pięciu miesięcy powstał wyróżniający się znakomitą architekturą budynek, który przykuwa uwagę designerską metalową konstrukcją. Nowa część ma 9 m wysokości. Galeria Ogrodnicza Exoflora nie ustępuje konkurencji. To kolejne 550 m2 dobrze zagospodarowanej powierzchni z terenami zielonymi i obszernym parkingiem. W hali znajdują się m.in.: grille, płoty ogrodnicze, systemy nawadniania, asortyment POND. – Nowy obiekt doskonale odzwierciedla specyfikę firmy – podkreśla Tomasz Szymczak. – Taka zmiana dodała zapału i podniosła efektywność pracy. To pierwszy krok do wprowadzenia firmy w kolejny etap jej działalności – dodaje. Jak inwestycja wpłynęła na rynek lokalny i opinię klientów? Aż 60 proc. z nich uważa, że jest to zupełnie nowy obiekt i z zaciekawieniem odwiedza placówkę.