Na rynku ogrodniczym jest duża konkurencja, powstaje coraz więcej marketów remontowo- budowlanych, w których doskonale prosperują działy dom i ogród. Aby zyskać przychylność nabywców nie wystarczy już tylko zadbać o zróżnicowany asortyment, powinien on być dostosowany do profilu klienta, niezbędny jest także wysoki poziom obsługi
W każdym biznesie liczą się pomysłowość, spostrzegawczość i umiejętność wykorzystania szansy, jaką daje otwarty na nowości rynek. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę dyrektor generalny Bricoman Polska – Arnaud Boule, który poinformował o ekspansywnych planach sieci Bricoman. Docelowo sieć chce otworzyć w Polsce od kilkudziesięciu do nawet 100 obiektów. Markety będą powstać zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Ich średnia wielkość ma wahać się od 4 do 6 tys. m². powierzchni użytkowej.
Sieć zaczyna ekspansję od stolicy. W warszawskim Wilanowie 14 czerwca został otwarty hipermarket budowlany Bricoman. Zajmuje ponad 5,5 tys. m². To czwarty sklep sieci w Polsce, ale największy i – zdaniem dyrektora generalnego Bricoman Polska – najlepiej zaprojektowany z dotychczasowych. Kolejny market sieci Bricoman zostanie otwarty już w sierpniu w Łodzi o łącznej powierzchni użytkowej 6 tys. m². Oprócz tego firma podpisała umowę na kolejną inwestycję, w dwóch innych przypadkach podpisanie ma nastąpić w niedługim czasie. Arnaud Boule nie ujawnił jednak nazw miast, w których powstaną następne markety. Zapowiada jedynie, że będą to ośrodki miejskie powyżej 100 tys. mieszkańców.
Bricoman obecny jest w Polsce od 2007 roku. Równolegle do tradycyjnej sieci handlowej rozwija m.in. sprzedaż towarów za pośrednictwem internetu. Bricoman Polska należy do międzynarodowej Groupe Adeo, która skupia takie marki jak Leroy Merlin, Weldom czy Bricomart.