Swoboda, chłodna elegancja i trwałośc – trendy na sezon 2013

Ogród jest nadal wybierany przez Niemców jako  ulubione miejsce spędzania  wolnego czasu.  Zgodnie z wynikami badania on-line  przeprowadzonego przez Ipsos Observer  w imieniu Quelle aż  41 proc.  ankietowanych latem  spędza właśnie czas w ogrodzie. To, co jest szczególnie interesujące to  fakt, że aby cieszyć się  własnym kawałkiem zielonej przestrzeni Niemcy są gotowi zrezygnować z  kilku rzeczy.  Aż 52.5 proc. osób  podczas cieplejszych miesięcy rezygnuje z oglądania telewizji  na korzyść przebywania w  ogrodzie, a prawie 42 proc. z wypoczynku na  kanapie. To dobra wiadomość dla producentów i dystrybutorów asortymentu outdoor, na który systematycznie rośnie popyt. Warto dodać, że   wzrasta  sprzedaż produktów wysokiej jakości.  Klienci poszukujący grilli, sprzętu  ogrodniczego oraz nawozów i środków ochrony roślin, oczekują, że produkty będą  dostosowane do ich indywidualnych potrzeb, trwałe i wygodne. Wszystkie te tendencje zostaną zaprezentowane przez około 1,700 wystawców podczas targów  Spoga+Gafa, które odbędą się  w Kolonii od 2. do 4 września.

 

Co w trawie piszczy
Wyniki badania wskazują, że młodsi konsumenci szczególnie chętnie spędzają czas w  ogrodzie, do którego kupują produkty przede wszystkim  eleganckie. Na sezon  2013 producenci przygotują dla nich specjalną ofertę, w której znajdą się meble ogrodowe o swobodnym designie, oryginalne, a nawet żartobliwe w formie, przede wszystkim jednak wygodne i przytulne  oraz wykonane z  materiałów wysokiej jakości.
W 2013 roku najmodniejszym kolorem będzie niebieski, odpowiadający popularnemu morskiemu stylowi. To barwa, która   stwarza atmosferę spokoju i wolności.  Niebieski będzie doskonale wyglądał  w  połączeniu z białymi albo beżowymi i brązowymi elementami. Dla odważniejszych klientów trzeba zadbać o dostępność w ofercie dodatków w jaskrawych kolorach. Ważną tendencją dla biznesu ogrodniczego jest zacieranie się granic pomiędzy wystrojem ogrodu, a mieszkaniem. Widoczna jest skłonność  do czynienia   ogrodu, balkonu i tarasu równie eleganckim, jak wystrój mieszkania.
Zmiany nastąpią  także w asortymencie barbecue, tradycyjne modele grilli nie będą już  tak popularne. Konsumenci poszukują zindywidualizowanych modeli dostosowanych do ich potrzeb. Aby spełnić te wymagania, producenci będą proponować grille w jaskrawych kolorach, takich jak różowy, zielony i czerwony. Dla fanów sportów grupowych przygotują produkty w kolorach  drużyn piłki nożnej, ręcznej i hokeja.

Sprzęt ogrodniczy? Trwałość przede wszystkim

Konsumenci coraz częściej kupują   sprzęt wysokiej jakości, oczekują produktów trwałych. Co jest szczególnie ważne dla tego sektora, to dbałość o  ochronę środowiska. Producenci podkaszarek i kosiarek zarówno elektrycznych, jak i spalinowych koncentrują się na redukowaniu zużycia energii. Silniki nie powinny wytwarzać żadnych spalin i hałasować.  Dla klientów duże znaczenie ma także wygoda. Najnowsze modele są łatwe w obsłudze, a  ich funkcjonalność jest ciągle  optymalizowana.
Producenci  chcą również coraz bardziej dostosowywać produkty do indywidualnych wymogów konsumentów. Dlatego  na rynku zwiększa się  liczba ergonomicznych produktów, coraz częściej siekiery, szufle i piły są przeznaczone dla leworęcznych użytkowników. Producenci zwracają również szczególną uwagę na przystosowanie narzędzi do potrzeb osób powyżej 50 roku życia.

Eleganckie dodatki? Ekologia i ochrona roślin

Eleganckie wazony,  zastawa stołowa i kolorowe tkaniny są niezbędne w każdym ogrodzie, na tarasie czy balkonie. Modne będą romantyczne wzory, jaskrawe kolory i rzeźbiarskie formy.
Jednocześnie, następuje powrót zwolenników ogrodu warzywnego, który może być łączony z roślinami, drzewami owocowymi lub krzewami. Zgodnie z tym rozwojem, producenci stwarzają systemy dla ogrodnictwa w mieście. Przy pomocy pokojowych szklarni sztucznie oświetlonych albo ekologicznych miejskich systemów ogrodowych, mieszkańcy miasta również mają okazję, by uprawiać warzywa.
Ochrona środowiska jest główną  tendencją również w dziedzinie nawozów i  środków ochrony roślin. Oferta obejmuje produkty od homeopatycznych pestycydów do ekologicznych nawozów, które bronią przed zanieczyszczeniem gleby, wody gruntowej i powietrza. Producenci również zaczęli dodawać element  marketingu mobilnego do  produktów. Kody QR są coraz częściej drukowane bezpośrednio na opakowaniu.
 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: