Serwis i szeroka oferta

– Wzrosty odnotowujemy w sprzedaży kos i pilarek. Nieznacznie spada sprzedaż kosiarek pchanych na rzecz traktorów ogrodowych – mówi Grzegorz Przystarz, właściciel Centrum Ogrodniczego Meduza w Kruszynie

Wiele centrów ogrodniczych ogranicza ofertę sprzętu zmechanizowanego. Czy w tradycyjnym kanale dystrybucji można skutecznie sprzedawać ten asortyment?

Jak najbardziej, ale – podobnie jak w sprzedaży innych kategorii produktów – potrzebna jest wiedza i doświadczenie. Nasze centrum specjalizuje się w sprzedaży sprzętu zmechanizowanego, zajmuje on ok. 35% powierzchni placówki. Samych kosiarek sprzedajemy ok. 200 sztuk rocznie, zatrudniamy na stałe czterech sprzedawców obsługujących ten dział oraz trzech pracowników serwisu.

W których segmentach w tej kategorii można zauważyć wzrosty sprzedaży?
Sprzedaż całego sprzętu zmechanizowanego do ogrodów od kilku lat utrzymuje się w naszym centrum na stałym poziomie, co w czasie spowolnienia gospodarczego należy uznać za sukces. Wzrosty odnotowujemy w sprzedaży kos i pilarek. Nieznacznie spada sprzedaż kosiarek pchanych, na rzecz traktorów ogrodowych. Spada także popyt na kosiarki elektryczne. W przypadku tego asortymentu mniejsze znaczenie ma serwis, więc część klientów kupuje je w marketach. 

Na co zwracają uwagę klienci kupujący sprzęt zmechanizowany?

Przede wszystkim na parametry danego produktu i markę. Warto podkreślić, że konsument kupujący sprzęt zmechanizowany potrafi szybko dotrzeć do dodatkowych informacji o produkcie, porównać ceny w danym punkcie handlowym z cenami u konkurencji. Dlatego jeśli klient waha się z powodu ceny, proponujemy mu gratis dodatkowe akcesoria. Konsumenci dużą wagę przywiązują do estetyki wykonania kojarzonej z solidnością. Droższy sprzęt kupują już nie tylko zamożni klienci, ale także ci, którzy zawiedli się na najtańszej kosiarce czy pilarce. 
  
Co decyduje o sukcesie w handlu sprzętem zmechanizowanym do ogrodów?
Liczy się przede wszystkim serwis oraz odpowiednio szeroka oferta, obejmująca zarówno produkty markowe, jak i te tańsze, ale dobrej jakości. Ważne jest także fachowe doradztwo, dlatego nasi sprzedawcy i serwisanci regularnie uczestniczą w szkoleniach organizowanych przez producentów. Inwestujemy też w marketing, głównie w reklamy i banery, organizujemy także targi dla naszych stałych klientów z możliwością zakupów na preferencyjnych warunkach. 
 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: