Szwedzka sieć multimarketów Jula piątego czerwca na poznańskim Franowie otworzyła kolejny, dziewiąty już sklep w Polsce
– Poznań od samego początku był na szczycie naszej listy życzeń lokalizacyjnych. Co prawda od otwarcia naszego pierwszego sklepu w Polsce minęło 17 miesięcy, jednak jestem pewien, że jakość tej lokalizacji wynagrodzi czas oczekiwania – mówił w czasie otwarcia Daniel Adamiuk, Country Manager Jula. Sklep ma powierzchnię 3 tys. m2, zatrudnia 25 pracowników, w jego ofercie znajduje się ponad 13 tys. produktów, w tym marki własne, m.in. narzędzia, maszyny i artykuły budowlane, sprzęt elektryczny, AGD i RTV, a także akcesoria motoryzacyjne i odzież robocza.
Oferta działu ogród jest szeroka, ale nie obejmuje roślin. Można w niej znaleźć m.in. akcesoria do nawadniania, meble ogrodowe, grille i akcesoria do grillowania oraz narzędzia i maszyny ogrodnicze – grabie, siekiery, szpadle, nożyce do żywopłotu, podkaszarki, kosiarki i traktory ogrodowe. Nowością w ofercie ogrodniczej sklepów Jula są nasiona PlantiCo, dostępne w nowo otwartym sklepie w Poznaniu oraz od kwietnia w pozostałych placówkach szwedzkiej sieci w Polsce. Spośród marek własnych sieć Jula oferuje m.in. meble ogrodowe Kayoba, akcesoria BBQ Axley oraz narzędzia Hardhead.
Polska jest trzecim państwem, w którym rodzinna firma Larsa-Görana i Karla-Johana Blanków założona w 1979 roku w Szwecji, otwiera swoje markety. Obecnie w naszym kraju jest już dziewięć placówek Jula – w Warszawie, Wrocławiu, Łodzi, Lublinie, Słupsku, Gdańsku, Gliwicach i Poznaniu. W roku 2012 sprzedaż całej sieci wyniosła około 2 mld zł.
Czy sklep Jula będzie konkurencją dla centrów ogrodniczych położonych w pobliżu poznańskiego Franowa? O tym już w lipcowym numerze „Biznesu Ogrodniczego”.