Płynna moc

Koniec wiosny i początek lata to czas, kiedy klienci najchętniej kupują rośliny kwitnące. To również okres, w którym w centrach i sklepach ogrodniczych najlepiej rotują płynne nawozy przeznaczone do ich pielęgnacji. Jak na potrzeby konsumentów reaguje rynek?

Tekst: Agnieszka Idziak

Nawozy płynne do roślin kwitnących mają wręcz nieograniczone możliwości sprzedażowe. Można je z powodzeniem rekomendować jako asortyment uzupełniający przy zakupie kwiatów. Zwiększający się z roku na rok popyt na te produkty powoduje, że podaż na rynku jest równie duża, a właściciele centrów ogrodniczych mogą zaoferować nabywcom satysfakcjonujący wybór. Największym powodzeniem, oprócz uniwersalnych nawozów dla roślin kwitnących, cieszą się produkty przeznaczone do pelargonii oraz surfinii.
Klienci chętnie sięgają po nawozy płynne ze względu na wygodę ich użytkowania i małą gramaturę opakowań, która ułatwia nawożenie kwiatów w doniczkach. Choć na rynku dostępne są opakowania o różnej wielkości, dostosowane do potrzeb posiadaczy zarówno dużych, jak i małych ogrodów czy wyłącznie skrzynek balkonowych, to jednak najlepiej sprzedają się nawozy w litrowych opakowaniach . 
 Klienci wybierając nawozy nie sugerują się już tylko ceną, zwracają uwagę na jakość produktu i jego znajomość.  Znaczenie ma także skład nawozów, który powinien odpowiadać potrzebom  poszczególnych grup roślin. Warto również wzbogacić asortyment w nawozy dla klientów poszukujących rozwiązań ekologicznych, którzy zwracają uwagę na wpływ nawozów na środowisko oraz na przebieg procesu ich produkcji. – Obecnie systematycznie rośnie grono miłośników upraw proekologicznych, dlatego wprowadziliśmy do swojej oferty serię nawozów posiadających bardzo bogatą mikroflorę bakteryjną oraz próchnicę pokarmową – mówi Tomasz Fiołek, kierownik działu handlowego w firmie Sumin.
 

Inwestuj w reklamę
Grażyna Lipiak, product manager w  firmie Victus Emak

W związku z dużym popytem i podażą na płynne nawozy do roślin kwitnących zarówno producenci, jak i właściciele centrów ogrodniczych poświęcają więcej uwagi ekspozycji i promowaniu tych produktów. Klienci wybierając odpowiedni nawóz, sugerują się nie tylko ceną. Istotna jest dla nich również znajomość marki. Dlatego obecnie bardzo duże znaczenie ma reklama. Firmy, które są widoczne w mediach, mogą liczyć na wyższą sprzedaż.

 

Cenne źródło dochodu
Anna Śnieżko, specjalitsa ds. marketingu Bros

Właściciele ogrodów, balkonów i tarasów  coraz bardziej dbają o pielęgnację i nawożenie roślin. Płynne nawozy są nadal jedną z najbardziej powszechnych form nawożenia, a produkty do roślin balkonowych znajdują się w czołówce sprzedaży obok tych przeznaczonych do storczyków oraz uniwersalnych.
Dla klienta istotna jest jakość, skład nawozu, a także jego wydajność oraz cena. Uwagę należy zwrócić na cieszące się szczególną popularnością gatunki roślin balkonowych – pelargonie i surfinie. Nawozy do tych kwiatów z całą pewnością powinny znaleźć się w ofercie każdego sklepu ogrodniczego. W kolejnych latach z pewnością będzie następowała dalsza specjalizacja płynnych nawozów, wzbogacanie ich składów. Producenci zwrócą także większą uwagę na funkcjonalność opakowań.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: