Prawdziwe święto branży szkółkarskiej, inspirujące rozmowy oraz spotkania – tak można podsumować targi Zieleń to Życie, które odbyły się w miniony weekend w Warszawie
Tematem przewodnim 21. edycji wystawy było hasło „Ogrody z Charakterem”. Organizatorzy chcieli w ten sposób podkreślić, że nowoczesny ogród to taki, który odzwierciedla nastroje, cechy charakteru oraz potrzeby jego użytkowników. Może więc być placem zabaw dla dzieci, miejscem rekreacji czy wreszcie ostoją odpoczynku i relaksu.
Wyróżnikiem targów Zieleń to Życie jest wyraźny profil tematyczny, ukierunkowany na rośliny i tematy związane z ich produkcją oraz sprzedażą . To wystawcy tworzą klimat tej imprezy, prezentują nowości i przygotowują efektowne stoiska. Branżowi goście Wystawy to przede wszystkim szkółkarze, kupcy i hurtownicy, architekci krajobrazu, dostawcy usług, specjaliści zajmujący się zielenią publiczną.
– Targi Zieleń to Życie są dla nas ważnym wydarzeniem, ponieważ w jednym miejscu możemy spotkać się, porozmawiać i wymienić doświadczenia z przedstawicielami innych szkółek oraz zobaczyć jak rozwija się nasza branża i w jakim kierunku zmierza – podkreśla Emilia Ulińska, właścicielka Szkółki Ulińscy.
– Uważam tegoroczną edycję targów za udaną pod kątem biznesowym. Pierwszego dnia, który był skierowany do profesjonalistów, odbyliśmy bardzo dużo ważnych rozmów. Mam wrażenie, że targi Zieleń to Życie coraz bardziej się krystalizują, do Warszawy przyjeżdżają najważniejsi gracze na naszym rynku. Jest to ważna impreza, miejsce spotkania przedstawicieli branży szkółkarskiej – podsumowuje Joanna Widaj, właścicielka Szkółki Drzew i Krzewów Ozdobnych Acrocona.
Pierwszy dzień targów tradycyjnie skierowany był wyłącznie do profesjonalistów. W weekend wystawa otwarta była dla amatorów i pasjonatów ogrodnictwa.