Uroczyste otwarcie nowoczesnego laboratorium in vitro oraz kiermasz promocyjno-handlowy w firmie KZD ściągnęły setki osób w miniony weekend (11-12 października) do Nowego Dworu k. Skierniewic. Przedstawiciele „Biznesu Ogrodniczego” wzięli udział w tym ważnym dla firmy wydarzeniu
W firmie KZD w Nowym Dworze, od listopada ubiegłego roku wprowadzono wiele zmian. Najważniejszą jest utworzenie nowoczesnego laboratorium in vitro, w którym będzie można wyprodukować ponad 3 mln. roślin rocznie. W nowo otwartej pracowni już niedługo rozpoczną się prace nad mikrorozmnażaniem atrakcyjnych gatunków roślin sadowniczych.
– Pierwsze rośliny, które rozmnożymy w nowym laboratorium zaprezentujemy podczas kiermaszu w maju w przyszłym roku – mówi Józef Mirowski, dyrektor ds. produkcji i handlu.
Jesienne Dni Otwarte w firmie KZD w tym roku były wyjątkowo udane. – Sprzedano wszystkie krzewy świdośliwy, jakie były w ofercie, ogromną popularnością cieszyły się również sadzonki nowej odmiany truskawki pn. ‘Grandarosa’, po zakup której ustawiała się kolejka chętnych. Jak zawsze, dużym zainteresowaniem cieszyły się drzewa i krzewy ozdobne, w tym również rośliny formowane, popularnie zwane ‘bonsai’ – mówi Maria Bielicka, specjalista KZD.
Prezentowana podczas wydarzenia oferta została rozszerzona o asortyment trzech zakładów Instytutu Ogrodnictwa. Sadowniczy Zakład Doświadczalny w Brzeznej oraz Ośrodek Elitarnego Materiału Szkółkarskiego w Prusach w swojej ofercie miały drzewa i krzewy owocowe, w tym ostatnio bardzo popularne stare odmiany jabłoni i grusz, a Sad Doświadczalny w Dąbrowicach polecał wyjątkowo dorodne, poszukiwane przez smakoszy odmiany jabłek i gruszek, których niska cena (1,00 – 1,50zł) stanowiła dodatkową zachetę. Może dlatego sprzedano rekordową ich ilość szacowaną na ok. 14 ton.
Na kiermaszu można też było zaopatrzeć się w różne rodzaje miodu od popularnego wielokwiatu, przez lipowy, spadziowy, rzepakowy, gryczany, po mniszkowy, którego w tym roku, według prognoz będzie bardzo mało. Z kolei OSM Głuchów oferowała biały ser, razem z innymi produktami nabiałowymi.
– Zainteresowanie klientów kiermaszem było bardzo duże. Zorganizowanie dni otwartych było doskonałym pomysłem. Klienci mogli zobaczyć jak prężnie firma się rozwija i jaki ma jeszcze potencjał. Tego typu imprezy mają nie tylko duże znaczenie w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy, dotarciu do klienta, ale pozwalają także budować długotrwałe relacje biznesowe – dodaje Maria Bielicka.
Patronat nad imprezą objął Marszałek Województwa Łódzkiego, Witold Stępień, co pozwoliło wpisać KOLOROWĄ JESIEŃ do harmonogramu imprez regionalnych.