Podłoże bez konkurencji

Pozbawione chemii, w pełni naturalne i w tej chwili bezkonkurencyjne na polskim rynku – to tylko część atutów podłoża Bio do warzyw i pomidorów. Czy produkt pod marką KiK Krajewscy podbije rynek hobby?

Z Maciejem Krajewskim, dyrektorem operacyjnym firmy KIK ZIEMSKIE PRODUKTY rozmawia Szymon Skalski

Dlaczego firma KIK ZIEMSKIE PRODUKTY zdecydowała się wprowadzić to podłoże na nasycony podobnymi produktami polski rynek? Co zyska klient?
Obecnie w Polsce nie ma podłoża, które nie zawierałoby domieszek „chemii”, a jednocześnie bazowało na kompoście. Nasz produkt jest w pełni naturalny, a wśród jego składników są m.in. biohumus, guano i zielony kompost. Decyzja o wejściu na rynek była też podyktowana wzrastającą świadomością klientów, którzy coraz częściej szukają produktów w pełni naturalnych. Od kilku lat nasza firma zdobywa doświadczenie w podłożach z naturalnymi składnikami Postanowiliśmy połączyć te elementy, wykorzystując nasze doświadczenie i zapotrzebowanie klientów. Kupując produkt konsument otrzymuje jedyne na rynku podłoże naturalne z tak bogatym składem, podłoże w pełni organiczne z dużą ilością pożytecznych mikroorganizmów.

W jaki sposób produkt wspiera trend Grow-Your-Own?
Podłoże Bio jest adresowane do rynku hobby, do segmentu klientów zainteresowanych ekologią. Stworzyliśmy je z myślą o wykorzystaniu do domowych upraw warzyw i pomidorów. Doskonale sprawdzi się więc przy uprawach w ogródku, w kontenerach, na balkonach czy na kuchennym parapecie. Ideą trendu Grow-Your-Own jest przecież wyhodowanie we własnym zakresie w pełni naturalnych ziół i warzyw. Nasze podłoże umożliwi to w 100%.

Proszę opisać działania marketingowe wspierające wejście na rynek tego produktu. Czy ta kategoria będzie w przyszłości poszerzana?

Oprzemy się na standardowych, wypróbowanych przez naszą firmę konceptach marketingowych. Będzie to przede wszystkim reklama w prasie oraz odpowiedni przekaz w kanałach dystrybucji. Chcemy, by klienci szybko skojarzyli produkt z naszą firmą, dlatego w punktach sprzedaży przy podłożach umieszczone będą odpowiednie zawieszki. Nowością będą działania PR w prasie ekologicznej – podłoże Bio doskonale wpisuje się przecież w trend eko.
 
Czy ta kategoria produktów będzie rozszerzana?

Trudno w tej chwili powiedzieć. Jesteśmy na to gotowi, ale chcemy najpierw sprawdzić z jakim przyjęciem podłoże Bio spotka się na rynku, jakie są szanse na jego rozszerzenie i czego oczekują klienci. Dopiero później przyjdzie czas na decyzje o rozbudowie gamy podłoży BIO.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: